Bez předchozích náznaků přistoupili lidé z Electronic Arts před krátkou chvílí k velmi překvapivému kroku. Vývoj série Need for Speed se po čtyřech dílech – čítajících Rivals, reboot z roku 2015, Payback a aktuální Heat – přesouvá ze studia Ghost Games zpátky do Criterionu. Na první pohled lákavá změna, díky které se ke kormidlu vrací autoři Burnoutu a dvou dílů NFS, však působí zvláštně, uvážíme-li, že přesně k tomuto přesunu, byť v opačném gardu, došlo před sedmi lety. Nejde přitom o jedinou věc, která pojí aktuální dění s událostmi z roku 2013 – i tehdy se totiž stěhovali někteří zaměstnanci Criterionu do Ghost Games, aby u série mohli zůstat a i tenkrát se mluvilo o tom, že studio, které o sérii Need for Speed přišlo, bude nově pomáhat ostatním subjektům pod střechou Electronic Arts s vývojem a technickou podporou dalších projektů.
Bez zajímavosti nezůstává ani skutečnost, že se Ghost Games v nejbližší době přejmenují na EA Gothenburg, což je znovu jenom změna k předchozímu stavu z roku 2011, když bylo studio založeno.
Pocit značného déjà vu umocňuje oficiální prohlášení Electronic Arts pro magazín Games Industry, ve kterém dochází na stvrzení celého veletoče. „Co se týká kreativního týmu z Ghost Games, EA se bude snažit přesunout mnoho zaměstnanců do Criterionu a na další místa v širší struktuře [studia],“ uvádí zpráva. Dále dochází k potvrzení, že lidé, kteří v göteborgské pobočce zůstávají, mají zkušenosti s enginem Frostbite a jsou podle mluvčího společnosti klíčoví pro podporu nadcházejících projektů. Zbývajících přibližně 30 lidí pak s největší pravděpodobností o své místo v Ghost Games přijde, ale uplatnění by měli najít v jiných studiích, spadajících pod střechu Electronic Arts. Bez zajímavosti pak nezůstává ani skutečnost, že se Ghost Games v nejbližší době přejmenují na EA Gothenburg, což je ale znovu jenom změna k předchozímu stavu z roku 2011, když bylo studio založeno.
Pokud byste se ptali na důvody, mluvčí EA pro Games Industry mluvil zejména o tom, že se nepodařilo do göteborgské pobočky zlákat ty správné lidi. Naproti tomu Criterion je údajně lákavější destinací a v Guildfordu tvoří jeden z největších britských vývojářských subjektů. „V Ghost Games vznikla řada skvělých dílů série Need for Speed. Být ovšem neustále zárukou AAA kvality znamená, že potřebujete tým s rozmanitými schopnostmi, zasazený do místa, odkud můžeme neustále získávat nové členy. Navzdory našemu obrovskému úsilí o ustavení nezávislé vývojářské větve v Götebrogu však vyšlo najevo, že se nám tolika kvalitních lidí nedostává,“ říká mluvčí EA. Dodává pak, že právě Criterion Games budou schopní díky svému umístění přivést sérii Need for Speed na práh nové generace a postarají se o její budoucí rozvoj.
Autoři Burnoutu pak měli pracovat na titulu, zaměřeném na extrémní sporty, který však byl v roce 2016 zrušen právě kvůli tomu, že byla pomoc Criterionu potřeba u jiných projektů.
Na závěr můžeme ještě připomenout, že v době, kdy se Criterion Games závodní sérii Need for Speed nevěnovali, přiložili ruku k dílu na Star Wars Battlefront: X-Wing VR Mission, podíleli se také na Star Wars Battlefront II a z určité části jsou zodpovědní i za aktuální Battlefield V. Sami pak měli pracovat na titulu, zaměřeném na extrémní sporty, který však byl v roce 2016 zrušen právě kvůli tomu, že byla pomoc Criterionu potřeba u jiných projektů. Do série Need for Speed pak mohou veteráni z Velké Británie promítnout své zkušenosti ze série Burnout, jejíž poslední velký díl Paradise vyšel v roce 2008, případně z oněch dvou dílů NFS – Hot Pursuit z roku 2010 a Most Wanted, vydaném o dva roky později.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.