branding
Anthem

Vývoj Anthem nekončí, BioWare chystá komplexní restart

Spekulace naznačují Anthem 2.0 i rozjezd prací na novém Mass Effectu

16. 11. 2019
Název: Anthem Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 22. 2. 2019

Hned po únorovém vydání akčního Anthem bylo hráčům jasné, že na hře není celá řada věcí v pořádku. Přešlapy v designu i technické nedodělky zbytečně srážely kvality díla a podkopávaly snahu týmu BioWare zlákat na svoji stranu masy fanoušků. A po nedávných odchodech klíčových zaměstnanců, mezi nimiž byl i producent Ben Irving, a v souvislosti se zprávami o změnách v další podpoře, se mnozí hráči právem domnívali, že se hrou je už ámen. Zdroje blízké Kotaku i magazínu Eurogamer ale hovoří o opaku a pokud se těmto spekulacím dá důvěřovat, tak se fanoušci mohou dočkat podstatné předělávky, které se prozatím a za zavřenými dveřmi přezdívá Anthem 2.0 či Anthem Next.

Nejvíce zajímavých zpráv přináší Jason Schreier z Kotaku. Ten naznačuje komplexní změny ve struktuře hry, jež se mají týkat například systému skladby misí, lootu, vyvážení obtížnosti, vývoje postav i RPG prvků obecně a dalších zásadních elementů hry. Dojít také údajně může i k segmentaci mapy, díky čemuž by vývojáři při dalších aktualizacích nemuseli mít obavy z toho, že by případné chyby poškodily zážitek v celém světě hry. V otázce struktury misí zní zajímavě také zmínka o tom, že autoři experimentují i s tím, že by odebrali nutnost návratu po každé misi zpět na Fort Tarsis. Přitom právě experiment je dle Jasona Schreiera aktuálně to nejdůležitější, neboť samotní BioWare údajně ještě nemají ve finální podobě aktualizace hry zcela jasno. Z toho mimo jiné vyplývá i to, že ať už se případný vylepšený projekt bude jmenovat Anthem 2.0, Anthem Next, či jakkoli jinak, tak prozatím nejasný je i způsob distribuce. Může jít o postupné vylepšování ve stylu No Man’s Sky, zásadní proměnu jako tomu bylo u rozšíření The Taken King pro Destiny, či rovnou o nově vydaný titul. V posledním případě ale nikdo nepředpokládá, že by současní majitelé přišli zkrátka a museli by si cokoli pořizovat podruhé.

Na každém šprochu pravdy trochu – podobné kroky by v případě BioWare i EA dávaly smysl, hra v konkurenci ostatních on-line titulů tragicky neuspěla a zapadla a je v zájmu vydavatele i vývojářů napravit si pošramocenou pověst a neudělat z Anthem opuštěný titul. Sluší se také dodat to, že podobné informace z vlastních zdrojů přináší web Kotaku v pravidelných intervalech a následně se tyto zprávy poměrně často potvrzují. Jak jsem přitom podotkl o pár řádků výše, k těmto spekulacím se na základě vlastních zdrojů připojuje i britský Eurogamer.

V Edmontonu se začínají rozbíhat práce na dalším velkém RPG. Tím by měl být další díl série Mass Effect, která byla po vlažně přijaté Andromedě přesunuta na vedlejší kolej.

Spekulace přitom ještě nekončí, neboť z informací, které má Kotaku k dispozici, vyplynula ještě jedna potenciálně výbušnější zpráva. Na revitalizaci Anthem pracují kanceláře v Edmontonu i v Austinu. Původně byl přitom plán takový, že tým z Edmontonu dodá hotový titul do Austinu a tam bude probíhat dodatečná péče o hru a vývoj rozšíření. Jenže k tomu nejen nedošlo, ale vedle toho se v Edmontonu údajně začínají rozbíhat práce na dalším velkém RPG. Tím by měl být další díl série Mass Effect, která byla po vlažně přijaté Andromedě přesunuta na vedlejší kolej. Vývoj má mít pod palcem producent Mike Gamble, který na sérii pracoval od jejího druhého dílu a který právě na Andromedě zastával roli producenta. Těmto spekulacím navíc nahrává fakt, že již dříve vyšlo najevo, že Mike Gamble není součástí týmu pracujícího na již oznámeném pokračování fantasy série Dragon Age. Tak jako tak má tento projekt být ve velmi brzké fázi vývoje, takže určitě raději nedoufejme v brzký přísun informací.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru