Podcast Talking Games with Reggie and Harold je nově založeným prostorem pro pravidelné setkávání bývalého šéfa amerického Nintenda Reggie Fils-Aimého a novináře Harolda Goldberga. Tyto osobnosti herního průmyslu si samozřejmě nepovídají jen spolu, ale zvou si k sobě i hosty. A do druhé epizody pozvali šéfa xboxové divize Phila Spencera. S ním si dvojice moderátorů povídala zejména o budoucnosti hraní a o chystané další generaci konzole Xbox. Z rozhovoru stojí za vypíchnutí zejména příslib, že zdržení ve výrobě nového systému v tuto chvíli nikdo neočekává.
Než se ale daná epizoda podcastu přesune do budoucnosti, Reggie Fils-Aimé a Phil Spencer krátce probírají svoji společnou minulost i jak se kolikrát potkávali, byť každý stál v rámci konkurenčního boje na jiné straně herní barikády. Nicméně jen o konkurenčním boji to nebylo a tato dvojice manažerů spolupracovala například v rámci Entertainment Software Association, což je organizace, jež stojí mimo jiné i za pořádáním výstavy E3.
Po krátkém úvodu už ale diskuze nabrala obrátky a Phil Spencer záhy v odpovědi na dotaz Reggie Fils-Aimého ujistil hráče a fanoušky Xboxu v tom, že výroba Xbox Series X by neměla být ohrožena a zařízení dorazí v původním plánu. To znamená v čase letošní vánoční sezóny. COVID-19 tedy sice problémem určitě je a přináší s sebou četné komplikace i z obchodního hlediska, nemělo by ale se jednat o něco, co by produkci konzole jinak ve větším měřítku zarazilo. Spencer v tuto chvíli nepředpokládá, že by mělo dojít k odložení startu prodejů až na rok 2021. Naopak – zrovna minulý týden prý došlo k poslední revizi používaného hardwaru a ke kontrole distribučního a výrobního řetězce a vše údajně vypadá tak, jak by to vypadat mělo.
Vývoj her byl při karanténních opatřeních náročnější v momentech, kdy byla zapotřebí fyzická přítomnost na pracovištích. Například při motion capturingu či při nahrávání hudebních doprovodů.
A to v případě Xbox Series X má navíc znamenat, že launch by měl tentokrát být celosvětový. „Vypadá to, že bychom měli mít dostatek konzolí. Jsme zavázáni k tomu, co jsme zmiňovali již dříve – naplánovat celosvětový launch, což se nám v případě Xbox One bohužel nepovedlo,“ prohlásil Spencer. „Trvalo nám měsíce, než jsme se dostali na některé důležité trhy. Celosvětové vypuštění konzole je tak pro nás prioritní,“ doplnil. Na druhé straně však naznačil, že v otázce softwaru může být situace trochu odlišná, neboť vývoj her byl při karanténních opatřeních náročnější v momentech, kdy byla zapotřebí fyzická přítomnost na pracovištích. Například při motion capturingu či při nahrávání hudebních doprovodů. Ostatně v podobném duchu se již dříve vyjadřoval i Matt Booty, šéf Xbox Game Studios. Na druhou stranu Spencer ale poukazuje na to, že v těchto dnech a při práci z domova se současně naplno projevuje skutečná kreativita některých vývojářských studií.
Podobná situace by měla panovat i u konkurence – minulý týden magazín GamesIndustry.biz vyzpovídal Jima Ryana ze Sony a i ten potvrdil, že PlayStation 5 vyjde v čase letošní vánoční sezóny a i v tomto případě by mělo jít o globální launch. Oznámený odklad prezentace her nemá věstit nic nepříjemného stran uvedení konzole.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Líbí se mi otevřená politika MS.
Můj osobní názor je, že neúspěch Xbox one neskutečně nakopl MS a (nejen) díky Phillovi se herní divize posunula kupředu (nic tě tak nenakopne jako neúspěch, zatím co zůstaň obezřetný, když tě budou ostatní plácat po ramenou a blahopřát k úspěchu).
Jak to tak vypadá, herní konzolový trh bude i nadále diverzifikován: Xbox mi nahradí herní počítač, zatímco PS5 zůstane více méně uzavřeným konzolovým ekosystémem. A tvrdý konkurenční boj je jen přínosem pro nás, hráče.
P.S. PS sleduji bedlivě, časem koupím taky, i když asi až ve slevě a až vyjde nový Ratchet.