Shadows of Doubt je nová first person detektivka zasazená do plně simulovaného a procedurálně generovaného neonoirového města. Vaším úkolem je dopadnout sériového vraha s použitím všech nezbytných prostředků. Vstoupit přitom můžete do každé budovy a každé její jednotlivé místnosti. Obyvatelé zdejšího světa zatím žijí své životy a fungují nezávisle na vás.
Open world stealth hra je zasazená do alternativní historie osmdesátých let, v nichž práce policie připadla soukromým korporacím. Hráč se ujímá vyšetřovatele, který se živí získáváním a prodejem cenných informací. Tohle je svět plný tajemství a lží, láká Shadows of Doubt. Informace v něm znamenají moc a záleží jen na vás, jak daleko budete ochotní zajít, abyste získali to, po čem prahnete. Můžete se vloupat do cizího bytu, hrabat se v tajných dokumentech i se probourat do bezpečnostních systémů.
Každý člověk v tomto virtuálním městě má svůj byt, svou práci, každodenní povinnosti, oblíbené kratochvíle i místa a kamarády. Tohle vše můžete odhalit a využít ve svůj prospěch. Doslova se prý můžeme ztratit v neuvěřitelně detailním sci-fi noirovém světě. Stejně otevřená jako město má být i hratelnost. Má být jen na nás, jak dosáhneme našich cílů.
Procedurálně generovaná metropole znamená, že domy i zdejší lidé budou pokaždé unikátní. Vrahem může být kdokoli a skrývat se kdekoli. Narazíme přitom na stovky digitálních postav. Budeme páčit zámky, plížit se, šplhat, sledovat podezřelé, skrývat se a všechny své schopnosti postupně vylepšovat. Stejně tak budeme moci vydělané peníze investovat do své domácnosti, nebo se dokonce přestěhovat.
Na pohled možná novinka může někomu vzdáleně evokovat “další Minecraft”, ale ve skutečnosti moderní technologii schovanou za stylizovanou grafikou využívá k něčemu velice ambicióznímu. Do náhodně vystavěného města už jsme se podívali třeba ve hře We Happy Few, ale v tomto případě nepochybně zajde autor ještě mnohem dál. Osobitou grafiku má podtrhovat i soundtrack ve stylu film noire.
Za ambiciózním počinem stojí navíc jediný člověk – designér, programátor a výtvarník v jedné osobě Cole Jefferies. Jen hudbu a zvukový design má na svědomí Nick Dymond. Hru pohání engine Unity. Shadows of Doubt zatím nemá stanovené ani přibližné datum vydání. Určitě míří na PC, ale titul by se prý mohl objevit také na dalších platformách. Kromě screenshotů je už venku rovněž první dvacetiminutová ukázka ze hry, díky níž si můžete udělat o novince mnohem lepší představu.