branding
Warcraft III: Reforged, Blizzard Entertainment, Vymodlený remaster Warcraftu III čelí hlasité kritice

Vymodlený remaster Warcraftu III čelí hlasité kritice

Hra nevypadá, jak autoři slibovali. Postrádá některá vylepšení a mody patří Blizzardu

30. 1. 2020
Název: Warcraft III: Reforged Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 28. 1. 2020

Remasterovaný Warcraft III s podtitulem Reforged nezažívá zrovna idylický start. Hráči si na launchovou verzi značně stěžují a tvrdí, že autoři nenaplnili jejich očekávání a dříve dané sliby. Zatímco na klasické recenze se zatím stále čeká, uživatelské skóre na Metacriticu se aktuálně pohybuje okolo kritické hodnoty 1,7. Fanoušci vývojářům například vyčítají, že hru vydali bez některých dříve demonstrovaných vylepšení.

Warcraft III: Reforged kupříkladu sliboval čtyři hodiny přepracovaných filmečků v enginu hry. Nicméně jejich konečná podoba i znění není ve srovnání s prezentací na BlizzConu 2018 zdaleka tak opulentní. In-game cutscény se dočkaly namísto dramatických filmových střihů a detailních záběrů na nové modely jen některých dalších kamerových úhlů. Podobně zřejmě vzaly zasvé plány víc proplést prvky příběhu s MMO World of Warcraft. Pokud jde o CGI animace, nové verze v pravém se dočkalo jen intro, zbytek videí byl pouze upscalován.

Podle některých hráčů se ale z nějakého důvodu paradoxně zhoršila i grafika samotné hry ve srovnání s nedokončenou verzí remasteru. Odlišná je také podoba uživatelského rozhraní. Někdo možná může namítnout, že fanoušci chyby a nedostatky vyloženě hledají, ale ve zjitřené atmosféře už to tak bývá, že se zklamaní hráči chytají každého bodu, který neodpovídá původním slibům. Je přitom třeba férově podotknout, že Blizzard dopředu upozorňoval, že některé plány a avizované změny přehodnotil.

Milovníci Warcraftu jsou očividně zklamaní a naznačují, že autoři nesplnili své sliby. Zástupci Blizzardu už loni vysvětlovali, že některé ústupky, které museli učinit, jsou přirozenou součástí vývojového procesu. Samotná snaha vdechnout hře nový život byla údajně nesmírně náročná. Spíš než avizovaný ambiciózní přepracovaný celý zážitek je však výsledkem klasický remaster, domnívá se minimálně část komunity.

Někteří hráči tvrdí, že pokud by se jednalo jen o novou verzi slavné real-time strategie s vylepšenou grafikou, nebyl by to takový problém. Nyní ale už není možné hrát původní hru bez nového klienta a některých změn, které Reforged přinesl. Bez ohledu na to, zda vás zajímá. Obě verze se propojily, a originál tak zdědil i některé potenciálně sporné novinky remasteru a jeho potíže. Infrastruktura obou her se prolnula. K těmto sdíleným neřestem patří například problémy s připojením a konektivitou obecně.

Navíc se zjistilo, že podle aktuálního licenčního ujednání, s nímž musí hráči souhlasit, patří veškeré komunitou vytvořené herní módy Blizzardu a nikoli autorům. Blizzard se tak možná snaží předejít tomu, aby se opakovala situace okolo fenoménu DotA. A společnost s takovými výtvory samozřejmě může také naložit, jakkoli uzná za vhodné. Nebude tak možné, aby se nějaká herní úprava znovu zformovala do vlastního projektu, takovýto samostatný titul vzniklý z něčeho, co se dříve objevilo v Reforged, může Blizzard zastavit.

Nepřijatelné jsou podle nové politiky Blizzardu i úpravy hry, které využívají nějaký licencovaný obsah třetích stran, což by znamenalo stopku pro některé starší populární komunitní výtvory.

Pokud by tak snad ve Warcraftu měl vzniknout zárodek dalšího žánru, jakým je MOBA, firma si tentokrát nechce nechat budoucí potenciální zisky z něj plynoucí proklouznout mezi prsty. Alespoň v teoretické rovině, protože žánr jako takový si samozřejmě patentovat nemůžete. Ostatně podívejte se na nedávný boom battle royale titulů a spory o autorství.

Nepřijatelné jsou na druhé straně podle nové politiky Blizzardu úpravy hry, které využívají nějaký licencovaný obsah třetích stran, což by znamenalo stopku pro některé starší populární komunitní výtvory. Blizzard nicméně stále umožňuje šikovným tvůrcům, aby jim fanoušci za jejich práci přispěli, případně se pokusili pod křídly Blizzardu vytvořit autorizovaný komerční projekt.

V každém případě se zdá, že si zřejmě vzkříšení legendy fanoušci představovali trochu jinak. Až čas ukáže, zda se autorům podaří z této šlamastyky vybruslit.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru