Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged, Revolution Software, Vylepšený Broken Sword vyjde v září

Vylepšený Broken Sword vyjde v září

Charles Cecil popsal zajímavé změny v pozadích, animacích i rozhraní hry

Zdroj: Revolution Software
16. 8. 2024

Loni byla na Gamescomu oznámena vylepšená verze hry Broken Sword – Shadow of the Templars s podtitulem Reforged. Klasika od studia Revolution Software z roku 1996 se vrátí 19. září, oznámili teď autoři krátce před letošním Gamescomem. Míří na PC, Mac, Linux, PlayStation 5, Xbox Series, Xbox One a Switch. Tým slibuje řadu vylepšení – rozlišení 4K, detailnější grafiku i kvalitnější zvuk.

O podrobnosti se podělil Charles Cecil z Revolution Software na PlayStation Blogu. Vzpomíná na to, že řada hráčů sérii objevila díky demoverzi Shadow of the Templar v Oficiálním PlayStation magazínu a připomíná, že právě na konzoli od Sony byla značka velmi populární. Na naléhání komunity se tým rozhodl ke klasice z roku 1996 vrátit a přiblížit ji i modernímu publiku. Bylo potřeba překreslit všechnu grafiku do rozlišení, které je 50x větší než u verze pro původní PlayStation. Autoři se museli vypořádat s víc než stovkou pozadí a 30 tisíci animačními políčky. To byl obrovský kus práce.

Cecil vypráví, že původní pozadí byla nejdříve nakreslená rukou na papírech A5 a větších. Rozhodl se s nimi pracovat jako s „kánonem“ a nové scény ve vysokém rozlišení vycházejí právě z těchto originálních předloh. Na praktický příklad už se můžete podívat níže. Znamená to, že v některých scénách se původní a nová hra liší, ale tyto odchylky vycházejí právě ze starších skic. Prostředí je tak nejen detailnější, ale ještě věrnější původní zamýšlené vizi.

Jemnější jsou také překreslené animace postav. Protože ne všechny by v novém vyšším rozlišení vypadaly stejně dobře jako působily kdysi. Toto úsilí podle Cecila rozhodně stálo za to. Animace jsou plynulejší a dočkáme se lepších výrazů v obličeji například. Autoři se také velmi brzy pustili do testování, aby zjistili, jak dobře původní interface a celý uživatelský zážitek funguje na novou generaci hráčů. Ačkoli fanoušci a recenzenti původní hry stále chválí, vývojáři zjistili, že někteří noví hráči byli interfacem zmatení a hratelnost je frustrovala, když se zasekli.

Takže se tým rozhodl zakročit. Ačkoli byl originál ve své době velmi inovativní a řada dalších autorů ho napodobovala, podle Cecila přišel čas na další inovaci. Na některé mladší hráče to prostě nefungovalo. Lidé podle Cecila rádi hrají adventury, protože milují řešení hádanek, které posouvá příběh kupředu, a to jim chce studio dát. Takže tým nakoukal různá videa a ohlasy, aby provedl některé úpravy. Změny vývojáři prováděli opakovaně a pokaždé byla zpětná vazba o něco lepší. HUD má být teď lepší, ale protože studio ví, že mnoho lidí miluje původní přístup, budou si moci hráči vybrat mezi novým a tradičním pojetím.

Charles Cecil doufá, že si hráči tuto moderní verzi užijí. Je hrdý na svůj tým, dodal. Podívat se můžete na nové obrázky a také na čerstvý trailer.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru