Na konci února oznámila společnost Private Division vylepšenou verzi hry The Outer Worlds. Podtitul Spacer’s Choice měl odkazovat k definitivní či ultimátní verzi oblíbené hry s veškerým dosud vydaným obsahem, novými prvky a funkcemi a hlavně nativní verzí pro PlayStation 5 a Xbox Series. Zdálo se to jako docela pěkná nabídka a hlavně příležitost, zahrát si tuhle rozvernou záležitost znovu, všechno ale, zdá se, nepříjemně narazilo na nepřehlédnutelné problémy s výkonem. V uplynulých dvou dnech, kdy je nová edice hry k dispozici, totiž hráči přišli s vlnou velmi kritických recenzí a poukazují na zvláštní paradox. Hra, která si dělá legraci z hamižnosti velkých korporací, teď podle názorů mnoha hráčů doplatila na hamižnost velkých korporací a podle komentářů na Steamu a sociálních sítích je jasné, že fanoušci ve velkém požadovali své peníze zpět.
Pokud chcete zjistit, co přesně se stalo, zamiřte například na Steam. Edice Spacer’s Choice má přes 230 recenzí, z nichž ale odchází s pouhými 19 procenty kladných hodnocení, kvůli čemuž si vysloužila slovní hodnocení „velmi záporné“. Největším problémem jsou příliš vysoké nároky na hardware a/nebo špatná optimalizace, takž hra ani s výkonnými grafickými kartami neběží tak plynule jako původní verze. Hráči tvrdí, že se jednoduše nemohou dostat na hranici 60 fps s nastavením, které pro ně bylo standardní pro hraní The Outer Worlds a neděje se tak ani po výrazném snížení grafických detailů. Hra se navíc neustále nepříjemně zasekává a zaškubává, což mnozí považují za znak nehratelnosti a nejsou vůbec spokojení s tím, co se se hrou stalo. Bohužel, neděje se tak pouze na PC, ale rovněž na konzolích, kde selhává například režim výkonu s velmi nekonzistentním frameratem, znovu na hranici hratelnosti.
Bez ohledu na to, že Spacer’s Choice přináší nové sady animací, detailnější prostředí, systém počasí, přepracovanější nasvícení nebo rychlejší dialogy, hráči edici nechtějí a hodlají počkat, až ji vývojáři opraví. Na tomto místě je ale nutné upozornit, že vina nepadá na studio Obsidian, coby autory původní hry, ani na Microsoft, který studio vlastní. Spacer’s Choice Edition je totiž vlastní aktivitou vydavatelského labelu Private Division, resp. vývojářů ze studia Virtuous, kteří podle posledních informací pracují na patchi a chtějí situaci co nejrychleji vyřešit. Skutečnost, že si Private Division uvědomuje závažnost situace, má dokreslovat i reakce vůči jednomu ze zklamaných hráčů, kde se zástupce vydavatele za celou situaci omlouvá a uvádí, že jsou problémy v řešení. Přesto se ale k incidentu přihlásili i vývojáři z Obsidianu ve snaze uklidnit rozbouřené vody a vnést mezi hráče trochu klidu.
„Je nám líto, že narážíte na problémy s výkonem v The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition. Rozumíme, jak je to frustrující a ujišťujeme vás, že tým v Private Division pracuje na patchi,“ uvedli lidé pracující v zákaznickém oddělení Obsidianu. Vysvětlují také, že pokud hráči narazí na nějaký problém, nejlepší volbou je nahlásit jej přes tiketovací systém u Private Division, ale že se i Obsidian sám za sebe snaží komunikovat s těmi, kdo jsou za Spacer’s Choice odpovědní a vše vyřešit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.