Společnost Take-Two Interactive prezentovala své finanční výsledky za uplynulé čtvrtletí a jako obvykle jsme se při této příležitosti dozvěděli řadu zajímavých informací ze zákulisí. Kritizovaná kolekce Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition navzdory všem problémům už od vydání zřejmě prodala přibližně 10 milionů kopií. O tomto čísle se přitom mluví navzdory tomu, že ho vydavatel oficiálně nezveřejnil. Jak je to možné?
GTA V oficiálně povyskočilo na 160 milionů prodaných kopií. Polepšilo si tak od listopadu o dalších 5 milionů. Celá série Grand Theft Auto pak má na kontě 370 milionů prodaných kopií. Ještě v listopadu měla 355 milionů, tedy o 15 milionů méně. Právě na základě toho se předpokládá, že kolekce remasterovaných her zaujala přibližně 10 milionů lidí. I když do celkového čísla prodejů ságy mohly teoreticky promluvit i jiné starší hry, v předchozích obdobích byl vždy růst celkové prodejnosti ve shodě s tím, kolik si připsalo samotné GTA V, upozornil magazín VGC.
Šéf Take-Two Strauss Zelnick už dříve prohlásil, že si trilogie podle něj vedla od vydání skvěle. Teď komerční potenciál hry komentoval s tím, že výrazně předčil jejich očekávání. V aktuálním rozhovoru pro magazín GamesIndustry.biz Zelnick přiznal, že hra měla určité problémy s kvalitou, ale snažili se je opravit a dál na nich pracují. Znovu zopakoval, že v prodejích si podle něj vedou velmi dobře. I Zelnick ale říká, že zpočátku byli trochu zklamaní kvalitou. Většina chyb byla podle něj už vyřešena, nicméně hodně práce ještě zbývá.
Při pohledu na dalších 5 milionů prodaných kopií letitého GTA V se spekulovaných 10 milionů pro novou kolekcí nezdá jako velký trhák. Tři legendární hry měly nepochybně potenciál prodat mnohem víc, ačkoli Take-Two tvrdí, že výsledek považuje za úspěch.
Ostatně Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition má v tomto roce ještě zamířit na mobily a tablety. Přesto se nelze ubránit jistému zklamání, nejen pokud jde o kvalitu kolekce. Při pohledu na dalších 5 milionů prodaných kopií letitého GTA V se spekulovaných 10 milionů pro novou kolekcí nezdá jako velký trhák. Tři legendární hry měly nepochybně potenciál prodat mnohem víc, ačkoli Take-Two tvrdí, že výsledek považuje za úspěch.
V souvislosti s nepovedenou trilogií byl také Strauss Zelnick investory nepřímo tázán na kvalitu dalších připravovaných her. Zda firma nějak přehodnotila testování, aby se vyhnula opakování stejné chyby třeba u next-gen verze GTA V nebo u budoucího GTA VI. Strauss Zelnick odpověděl, že se absolutně soustředí na kvalitu, aby doručili zákazníkům ten nejlepší možný zážitek. “Občas se nám to nepodaří a myslím, že trilogie byla toho příkladem. Titul byl uveden na trh s určitými problémy,” prohlásil Zelnick.
Dalšími hrami jsou si ale podle jeho slov jistí. Podobná selhání jsou prý jen izolovanými případy. Zelnick je nadšený, že Rockstar pracuje na novém GTA. Nepochybuje o tom, že to bude skvělá hra, řekl magazínu GamesIndustry.biz.
Jen pro kontext, Red Dead Redemption 2 má na kontě 43 milionů kopií. Celá série Red Dead pak 65 milionů kopií.