Vydání The Last of Us Part I na PC se neobešlo bez značných problémů. Už jen skutečnost, že se ke hře dostali novináři až bezprostředně před vydáním, byla důvodem pro rozblikání varovných kontrolek, což bylo tváří v tvář vydanou verzí zcela na místě. Hra trpí na nedostatečnou optimalizaci, a i když vývojáři dopředu varovali, že hra bude v tomto ohledu velmi náročná, uspokojivě neběží ani na sestavách, které v různých stupních požadavky splňují. Vývojáři z Naughty Dog, kteří na portu pracovali společně s lidmi z Iron Galaxy, proto vydali několik patchů a další plánují, z jejich postupu je ale zjevné, že na nic jiného, než je všeobecná optimalizace, momentálně nemají prostor.
A reminder that we will have a new hotfix live for The Last of Us Part I on PC tomorrow, and a patch on Friday.
We will share patch notes when the hotfix is live, and let you know some of what to expect in Friday’s patch ahead of its launch.
— Naughty Dog (@Naughty_Dog) April 3, 2023
V noci z pondělí na úterý informovali, že po prvních opravách chystají na tento týden hned dvě další. První hotfix by měl dorazit zítra, větší patch pak v pátek, byť se vývojáři momentálně nevyjadřují přesněji k jeho obsahu. Hráči se vše dozví až s vydáním, na místě je ale očekávat další vylepšení výkonu hry a odstranění problémů, které způsobují padání hry nebo neadekvátní zátěž operační paměti či procesoru. Druhá zpráva, která následovala informaci o opravách, však nebude příjemná pro hráče na Steam Decku, kteří budou muset na zlepšení počkat. Ačkoliv se ještě před vydáním mluvilo o tom, že The Last of Us Part I získá verifikační razítko od Steamu, že je hra připravená pro pohodlné hraní na Steam Decku, momentálně tento rating nemá a bude ještě nějakou chvíli trvat, než se tak bude moci stát.
„Ačkoliv víme, že mnoho z vás chce hrát The Last of Us Part I na Steam Decku, větší prioritu jsme přidělili opravám a patchům před tím, než požádáme o verifikaci,“ řekli vývojáři jasně. Slíbili nicméně, že budou o stavu hry na Steam Decku průběžně informovat a s přihlédnutím k tomu, že in a Steam Decku se hraje „obyčejná“ PC verze, všechny vydané patche by se samozřejmě měly kladně projevit i na handheldu. Neodpustíme si ale vzkaz Neila Druckmanna z prosince loňského roku, kdy odpovídal na dotaz jednoho z fanoušků, který se ptal na dostupnost a funkčnost hry na Steam Decku. „Ellie a Joel budou ozdobou Steam Decku, nebojte,“ řekl tehdy Druckmann a opět dokázal, že sliby mohou být zejména v oblasti videoher poměrně zrádné.
Ellie and Joel will grace the Steam Deck… don’t worry! https://t.co/89aMYuTPQB pic.twitter.com/Dti18OhXDV
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) December 10, 2022
Co se týče hraní The Last of Us Part I na Steam Decku v aktuálním stavu, nejde o nic příjemného. Abyste si užili hraní ve stabilních 30 fps, musíte přirozeně sáhnout k nejnižším grafickým detailům a zapojit také upscale metodu AMD FSR. Osobně chci počkat ještě na zmíněný zítřejší hotfix, pak bych se s vámi podělil o aktuální dojmy, včetně čísel a rychlého měření výkonu s různým grafickým nastavením. Zrychlený závěr mého několikadenního testování ale je, že Steam Deck momentálně nedělá jinak velmi povedené hře dobrou službu, a pokud by snad mělo být hraní na handheldu od Valve první příležitostí, kdy se do téhle dosud dvoudílné série pustíte, raději doopravdy počkejte.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Uoptimalizovat hru na polovinu stávajících nároku prostě nelze.