Virtual Boy od Nintenda z roku 1995 je jeden z největších propadáků herního byznysu. První konzole nabízející stereoskopické zobrazení se přestala vyrábět už příští rok a vzniklo pro ni pouhých 22 komerčních her. Mnoho dalších bylo zrušeno a nikdy oficiálně nevyšlo. Některé z nich se ale časem ale objevily na internetu díky loajální komunitě a šikovní fanoušci dokonce občas vytvoří vlastní nekomerční titul. Jedním takovým bude i plošinovka Yan’s World.
Check out this new game we are working on for Virtual Boy console! Coming in 2021 and in PC version as well!#indiedev #indiegames #gamedev #virtualboy #console #retrogaming #yansworldgame #yansworld pic.twitter.com/5f3890SBDk
— Yan’s World (@YansWorldGame) January 17, 2020
Hlavní hrdinou je postava připomínající cibulku s botami ježka Sonica. Hra má být velmi náročná a nebudou v ní chybět tradiční bossové, ale třeba ani dialogy. Autoři přitom myslí i na zdánlivé drobnosti. Yan’s World nejenže vypadá jako hra, která by klidně mohla vyjít v době, kdy se Virtual Boy objevil na trhu, ale bude mít samozřejmě i svou vlastní krabičku, aby byla iluze nového titulu dokonalá.
Na hře už několik let pracuje malé nezávislé studio. Její počátky se mi povedlo vystopovat minimálně do roku 2016. Nejde však o práci na plný úvazek, je to projekt party nadšenců. Pokud vás ale jejich nápad zaujal, můžete je podpořit prostřednictvím Patreonu, aby jim práce šla rychleji od ruky. Podrobností o samotné hře se nám bohužel nedostává, ale to jí rozhodně neubírá na přitažlivosti. Možná právě naopak.
Yan’s World má vyjít příští rok. A pokud zrovna nemáte doma vlastní Virtual Boy – a to si dokážeme živě představit – není nutné hned věšet hlavu. Nemusíte se dokonce ani spoléhat na emulátor. Autoři totiž plánují vydat také PC verzi, která navíc nabídne podporu širokoúhlého obrazu i možnost upravit barevnou paletu, pokud by vám rudý originál příliš vypaloval sítnici. Ale i v tom je jeho kouzlo.
Virtual Boy ve všech směrech předběhl dobu, ale spíš než vinou nepochopení zákazníků šlo o to, že Nintendo vsadilo na budoucnost příliš brzy z pohledu dostupných technologií a celková koncepce byla špatná. Jde o hybrid domácí a přenosné konzole, stěží však lze říct kapesní, která se pyšnila stereoskopickým 3D obrazem. Z headsetu s monochromatickým rudým displejem, který byl po hardwarové stránce zcela nepřipravený na vstup na trh, ale zákazníky maximálně tak bolela hlava. Virtual Boy se vyráběl v letech 1995 až 1996 a vyšlo na něj pouhých 22 her.
Jeho vývoj přitom trval čtyři roky, stál spoustu peněz a navzdory tomu jej nebylo možné pochopitelně pořádně používat mimo domov. Kvalita obrazu byla strašlivá, nabízel jen minimum her nevalné úrovně a panovaly i obavy stran zdravotní nezávadnosti zařízení. Výsledkem nebyl ani milion prodaných konzolí, což je pro Nintendo obrovský neúspěch. A i když se k 3D vrátilo v případě 3DS a hybrid konzole a handheldu představuje pro změnu Switch, není divu, že se japonský gigant do VR dlouho nehrnul. K “virtualitě” se vrátil VR kitu pro Labo a hezká narážka na Virtual Boy se nedávno objevila ve hře Luigi's Mansion 3 v podobě zařízení Virtual Boo.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.