Rune II, Ragnarok Games, Studio 369, Vydavatel Rune II se soudí s vývojáři z Human Head

Vydavatel Rune II se soudí s vývojáři z Human Head

V Ragnarok Game o uzavření studia nevěděli. Teď se marně snaží získat zdrojová data hry

5. 12. 2019
Název: Rune II Vývojář: Vydavatel: , Platformy: Žánr: Datum vydání: 12. 11. 2019

V polovině listopadu jsme vás obsáhle informovali o nečekaném konci Human Head Studios. Pouhý den po vydání druhého dílu akčního RPG Rune vývojáři oznámili, že je ekonomická situace přiměla po 22 aktivních letech skončit a že Rune II bude jejich poslední vydanou hrou. Součástí rozlučkového dopisu ale byla zpráva, že se Human Head ihned mění na Roundhouse Studios a pod hlavičkou Bethesdy budou pracovat na jejích dalších projektech. Pracovní nabídku přitom měli dostat všichni stávající zaměstnanci, kteří se ani nemuseli nikam stěhovat, vzhledem k tomu, že Roundhouse pokračují ve stejných kancelářích. Na tomto místě by mohl příběh skončit s očekáváním dalších her od lidí, kteří dali světu vynikající střílečku Prey, případně pomáhali na titulech jako Brink či Defiance. Je to však zmiňovaná poslední hra studia, která se stala značným problémem a kvůli které jsou bývalí Human Head žalováni jejím vydavatelem. Lidé z Ragnarok Game totiž údajně vůbec nevěděli, že se k zavření vývojářského studia schyluje, i přes to ale komunitě hráčů slíbili, že splní nastavený plán budoucích rozšíření a o hru se postarají. To ovšem nejde bez přístupu ke zdrojovým kódům, které i po opakovaných výzvách od vývojářů nedostali a s přihlédnutím k tomu, že za data už vydavatel dříve zaplatil, nemá jinou možnost než je vymáhat soudně.

O incidentu informuje magazín Gamasutra, který má k dispozici kompletní obsah žaloby, včetně vyjádření zástupců Ragnarok Game: „Jak už jsme uvedli dříve, neměli jsme žádné informace o tom, že se naši dlouhodobí partneři a spřátelení vývojáři rozhodnou opustit projekt v tak kritickou chvíli a svalit na nás veškerou odpovědnost za uvedení hry a její následný vývoj.“ Dále pak vydavatel popisuje nesnadnou situaci ohledně žaloby neexistujícího právního subjektu a uvádí, o co všechno se Ragnarok Game pokusili před tím, než se pro soudní cestu rozhodli: „Od náhlého uzavření Human Head Studios jsme se opakovaně snažili dostat k finální verzi launchového buildu hry Rune II, abychom mohli pokračovat v jeho podpoře a doručit komunitě všechna budoucí DLC. V rámci vydavatelské smlouvy [s Human Head Studios] jsme za tato data zaplatili a jsme jejich právoplatnými majiteli. Po několikerém odmítnutí nám citovaná data poskytnout, jsme už neměli jinou možnost, než se vydat právní cestou.“

Human Head se zavázali k tomu, že za poplatek 110 000 dolarů budou podporovat hru po launchi a neuškodí jejímu dobrému jménu, oba tyto body ale nebyly podle žaloby splněny.

Jak už bylo uvedeno výše, situace je o to složitější, že likvidace firmy je kompletní a formálně se se stížností není na koho obrátit, i proto Ragnarok Game žaluje zřizovatelskou společnost Human Head – firmu Nine Realms – a jmenovitě jednotlivé zakladatele, tedy Christophera Rhineharta, Bena Gokeye a Puala MacArthura. V žalobě se pak mluví nejen o neposkytnutí zdrojových dat hry, ale také o poškození pověsti hry Rune II a nesplnění závazku ukotveného ve vydavatelské smlouvě. V ní se Human Head zavázali k tomu, že za poplatek 110 000 dolarů budou podporovat hru po launchi a neuškodí jejímu dobrému jménu. Oba tyto body ale nebyly podle žaloby splněny, když se necelých 24 hodin po vydání hry nemluvilo o hře samotné, ale právě o zavření vývojářského studia a absurditě celé situace. Je rovněž nutné dodat, že Ragnarok Game zaplatili vývojářům za vývoj hry 1,5 milionu dolarů a následně stejnou částku poté, co vývojáři nedokázali splnit nastavené cíle a potřebovali čas i peníze navíc pro dokončení kompetitivního režimu. V tu chvíli se do vývoje zapojili přímo lidé z Ragnarok Game, což nebylo součástí předchozích plánů, a jak se uvádí v žalobě, jde jen o podtržení špatné pracovní morálky ze strany Human Head a konstantního neplnění závazků. I proto v závěru žaloby požadují Ragnarok Game náhradu škody ve výši alespoň 100 milionů dolarů a zaplacení všech soudních výloh žalovanou stranou.

Vyjádření bývalých šéfů Human Head Studios není v tuto chvíli k dispozici.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru