branding
Squadron 42, Cloud Imperium Games, Vydání Squadron 42 je stále v nedohlednu

Vydání Squadron 42 je stále v nedohlednu

Chris Roberts slaví osm let svého nevydaného MMO. Příběhová část bude mít podobný osud

Zdroj: Cloud Imperium Games
12. 10. 2020
Název: Squadron 42 Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Vesmírné MMO Star Citizen od Chrise Robertse a jeho Cloud Imperium Games letos slaví osm let. Nikoliv však od svého vydání, jak by si spoustu hráčů přálo, ale od formálního oznámení a spuštění kampaně na Kickstarteru. A ačkoliv ironické komentáře tvrdí, že Star Citizen je hra, kterou svět ještě neviděl, vývojářům to očividně vrásky nedělá – po úspěšném vystoupení na Kickstarteru nechávají fanoušky přihazovat další peníze a v pravidelných updatech už několik let mluví také o neméně ambiciózní vizi singleplayerové části Squadron 42. Té se měli hráči proti slibům z Kickstarteru dočkat už v roce 2014, z čehož nakonec sešlo a na neutěšeném stavu se podle nových vyjádření nic měnit nebude. Hra je stále v nedohlednu a vývojáři odmítli sdělit byť jen přibližný termín možného uvedení.

Aktuální informace pochází z moderované debaty s vývojáři, která proběhla o víkendu právě u příležitosti v úvodu zmiňovaného osmiletého výročí. Lidé z Cloud Imperium před spuštěním svého AMA stanovili základní pravidla, zahrnující i zákaz otázek týkajících se data vydání Star Citizenu nebo Squadron 42, přesto na ně ale došlo a mírně rozladěný Chris Roberts na ně přeci jen odpověděl. K reakci ho přiměl příspěvek od fanouška s přezdívkou bobblenator, který poukazoval na to, že Squadron 42 má šestileté zpoždění vůči původně plánovanému datu vydání. Co hůř, poslední informace o Squadron 42 přišla v rámci dnes již neaktualizované roadmapy, na které byla beta přislíbena ke třetímu čtvrtletí letošního roku. „Termín už vypršel a stále s námi nemluvíte o tom, kdy bychom se mohli bety dočkat,“ napsal zhrzený fanoušek a ještě odkázal na slib vývojářů, jednat s komunitou se vším respektem, s jakým by přistupovali k jednání s vydavatelem.

Není to o tom, že bychom směrem ke komunitě nevyjadřovali svůj respekt, jen odlišní lidé požadují jiný druh komunikace.

Chris Roberts proto vysvětlil, že už zítra (10. října) uvedou první epizodu pořadu The Briefing Room, který se bude věnovat Squadron 42 v pravidelných 3měsíčních cyklech a vyjádřil své zklamání nad tím, že nebyli schopní efektivněji demonstrovat postup všech prací. „Squadron 42 je ošemetný projekt ke komunikaci, protože nechceme prozrazovat příběh a naznačovat celkový zážitek,“ říká designér a vysvětluje, že očividně nelze uspokojit každého. „Není to o tom, že bychom směrem ke komunitě nevyjadřovali svůj respekt […], jen odlišní lidé požadují jiný druh komunikace – někdo chce dlouhá upovídaná videa, někdo chce jen kratší videa s pěknou grafikou,“ uvádí Roberts a vymezuje, že je zkrátka nemožné určit pevné datum vydání také kvůli velkému množství práce, kterou je ještě nutné uvést.

A i když se našli tací, kterým odpověď stačila a stočili debatu k pořadu The Briefing Room, ozval se další fanoušek, který nechtěl celý problém jen tak přejít. Uživatel s přezdívkou Yonas naznačil, že komunita neřeší několik posledních měsíců nic jiného, nežli datum vydání Squadron 42, případně ji zajímá, kam se poděly ony slibované updaty časových plánů, které chtěli vývojáři s fanoušky sdílet. „Už je to rok, co jsme roadmapu neviděli. Pravidelné updaty, které jste slíbili, také nedostáváme. A první epizoda show se čtvrtletní periodicitou trvala vyrobit 5 měsíců,“ říká Yonas a tvrdí, že nic z toho, co Roberts napsal, se ve skutečnosti těchto problémů vůbec netýká. Odpověď šéfa Cloud Imperium ale na sebe nenechala dlouho čekat a tentokrát byl příkřejší než v prvním případě.

„Odpověděl jsem na položenou otázku, jen ne na tu, na kterou jsi chtěl slyšet odpověď,“ řekl úvodem svého vzkazu Yonasovi. „Ty se vlastně vůbec neptáš, co přesně se děje se Squadron 42, ty chceš zkrátka vědět, kdy bude dokončen. A nejlepší odpověď je, že Squadron 42 bude hotov, až bude hotov a hru nevydáme jen proto, abyste měli nějaké datum, ale až poté, co budou hotovy všechny technické aspekty, obsah a hratelnost,“ odpovídá designér. Dále slibuje, že se už chystá nová roadmapa a čím budou vývojáři blíž konci, tím přesnější bude, přesto ale fanouškům neslibuje, že obdrží křišťálovou kouli a všichni musí podle Robertse pochopit, že v herním vývoji je spoustu nepředvídatelných okolností. „Dokončit Red Dead Redemptio n2, Last of Us 2 a nyní Cyberpunk 2077 trvalo mnohem déle, než bylo původně zamýšleno a datum vydání těchto projektů nebylo známo, dokud se vývoj nenachýlil ke konci,“ dodává Roberts.

Podle této analogie se tedy vývoj Squadron 42 ke konci neblíží, což následně Chris Roberts potvrdil i informací, že hra ještě není v betě (a proto nebyla možnost betu hrát). Fanouškům tedy zřejmě nezbývá nic jiného, než stále čekat a starat se o to, že Star Citizen a jeho příběhová část bude neotřesitelně stát na pozici nejdražší hry historie. Momentálně už vývojáři vybrali 314 milionů dolarů a počítadlo stále přidává další a další peníze.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru