Vývojáři z Bohemia Interactive dotáhli do cíle další projekt – je jím sandboxová záležitost Ylands, která bývá označována za českou variaci na populární Minecraft či Roblox a kterou si vedle PC můžete zahrát také na mobilních zařízeních. Vedle propracovaného editoru však Ylands nabízí i možnost vizuálního skriptování a následné tvorby her, čímž možnosti zmiňovaného Minecraftu přesahují a řadí se spíš po bok Dreams od Media Molecule. Hra byla v programu předběžného přístupu více než dva roky a zájemci, kteří si chtěli Ylands vyzkoušet, případně přispět svými poznámkami k jeho vývoji, museli za hru zaplatit 15 eur. Včerejší vydání verze 1.0 však monetizaci produktu mění a Ylands se stávají free-to-play titulem s placeným rozšířením Exploration Pack, které je dostupné všem majitelům early access verze zdarma a ostatní za něj musí zaplatit 20 eur s tím, že do 12. prosince ještě platí 25procentní sleva.
„Tak jsme vydali hru! Od dnešního dne můžete hrát Ylands ve verzi 1.0. K dispozici jsou nová dobrodružství, nové funkce editoru a co je vůbec nejdůležitější, přichází také vlna nových hráčů, aby si vyzkoušela vámi vytvořené hry,“ vzkazují vývojáři aktivním členům komunity. Dále pak naráží na již zmiňovanou skutečnost, že je hra k dispozici zdarma, nad čímž prý lidé z Bohemia Interactive dlouho přemýšleli: „Ylands je skvělou kreativní platformou se spoustou báječných prvků, obzvláště pak v editoru. Aby ale všechno správně fungovalo, rozhodli jsme se jít cestou free-to-play, protože tímhle způsobem může každý sdílet vlastní hry s ostatními. Tento krok otevře Ylands dveře obrovskému publiku,“ říkají vývojáři optimisticky. Vzápětí ale dodávají, že se budou samozřejmě soustředit i na postupné rozšiřování titulu, což má dokázat první balíček Exploration s původní hrou přímo od Bohemky, ve které se musí hráči popasovat s nástrahami opuštěného ostrova. Jinými slovy jde o tradiční survival, který byl ze hry tímto způsobem odebrán a není součástí free-to-play větve, sestávající výhradně z editoru.
Ylands je skvělou kreativní platformou se spoustou báječných prvků, obzvláště pak v editoru. Aby ale všechno správně fungovalo, rozhodli jsme se jít cestou free-to-play.
Každý nicméně může zkoušet minihry vytvořené ostatními hráči, což je nespornou výhodou celých Ylands a komunita na ně reaguje veskrze pozitivně. O trochu hůře je to s přijetím změny platebního modelu a odebráním privátních serverů, což vývojáři v diskuzích vysvětlují tím, že chtějí mít nad hrou přehled a snaží se hráče ochránit od podvodníků. Hybatelem problémů je totiž prémiová herní měna Coyns, o kterou mohou někteří přijít právě vinou nejrůznějších triků a podvodů, čemuž chtějí lidé z Bohemia Interactive zabránit. Sluší se ale dodat, že komunita hry není příliš velká, a tudíž jsou na místě i námitky, že vlastně není koho chránit. Podle portálu Steamcharts hrálo Ylands v uplynulých měsících přibližně 60 hráčů s tím, že počet aktuálně narostl na tisíc. Až následující týdny a měsíce ale ukážou, zda se v Bohemia Interactive rozhodli správně, a zda přechod na free-to-play model hráče skutečně přiláká.