branding
Alice: Asylum, Vrátí se Alenka do říše divů? Na prequelu se stále pracuje

Vrátí se Alenka do říše divů? Na prequelu se stále pracuje

American McGee se své noční můry nevzdává. Vše ale závisí na ochotě EA

30. 1. 2019

Plošinovka American McGee’s Alice kombinující prvky akční adventury a psychologického hororu podle mě patří mezi nejzajímavější a nejosobitější hry svého druhu. Na velmi kladně přijatý debut z roku 2000 o dlouhých 11 let později navázalo pokračování nazvané Alice: Madness Returns, jehož kritiky už byly o poznání vlažnější. Přesto se domnívám, že jde o velmi povedenou, vizuálně nápaditou a atmosférou svéráznou hru, na jejíž další díl, který by uzavřel původně plánovanou trilogii, stále čekáme. Už dvojka se rodila pomalu a v bolestech. Dlouho přitom nebylo vůbec jisté, zda se ještě někdy do země za zrcadlem v podání McGeeho vrátíme. Jak se však zdá, Alenka z pera spisovatele Lewise Carrolle a nevzdává tak snadno. A snad přeci jen dostane ještě jednu šanci.

American McGee stále pracuje na prequelu nazvaném Alice: Asylum, jenž nás seznámí s událostmi, které předcházely prvnímu dílu. Hlavní hrdinka se bude muset vypořádat s čerstvým traumatem v podobě ztráty vlastní rodiny. Autor už před časem vyzval fanoušky, aby ho podpořili na Patreonu i nákupem propagačních předmětů, pokud chtějí nějak přispět ke vzniku další hry. Třetí Alenka má být velkou AAA hrou, ovšem pozor, je tu víc než jeden háček. Ten zásadní představuje skutečnost, že American McGee nemá značku ve svých rukou, a proto je v tuto chvíli jeho cílem vytvořit návrh, který musí posvětit EA. Až poté se může pustit do vývoje naplno. Teprve pak přijde řada i na klasický crowdfunding, pokud vůbec dostane projekt zelenou, což není zdaleka jisté.

Talentovaný vývojář American McGee začínal v id Software na kultovních akcích jako Doom II nebo Quake.

Přesto McGee slibuje, že komunita se bude podílet na tom, jak bude nová hra vypadat i fungovat. Bude prý s fanoušky pracovat jako jeden tým, přičemž lidé na Patreonu mají mít přednostní přístup k novým materiálům i možnost pravidelně komunikovat s hlavním autorem. O pravidelné updaty se pak McGee slibuje dělit prostřednictvím sociálních sítí i na YouTube. To všechno zní moc pěkně, je nicméně důležité připomenout, že nepochybně talentovaný vývojář American McGee, který začínal v id Software na kultovních akcích jako Doom II nebo Quake, má za sebou rovněž slušnou řádku spálených mostů a nerealizovaných projektů.

Alenku se ostatně pokusil vzkřísit opakovaně. Ještě v červenci 2017 žádal fanoušky, aby se ho vůbec neptali na třetí díl, protože série patří EA s tím, že ti nedovolí, aby se fanoušci na vývoj skládali. Na druhé straně už tehdy připustil, že věří, že na pokračování jednou dojde. A v září téhož roku náhle psal, že pracuje na novém návrhu pro EA, což je přirozeně dost matoucí. Právě tehdy se začal rodil projekt Alice: Asylum.

Původně měla ale trilogii uzavřít úplně jiná hra – Alice: Otherlands. V květnu 2011 McGee hlásil, že má připravený příběh. V červnu 2012 pak říkal, že hra nazvaná už Alice in Otherland bude vycházet epizodicky a Alenka v ní bude moci vstoupit do mysli ostatních postav. Už v té době se ale objevily i náznaky, že EA nemají o pokračování valný zájem. V roce 2013 se o třetí Alence mluvilo znovu, tentokrát v souvislosti s kampaní na Kickstarteru, jenže výsledkem byl dvoudílný animovaný film Alice: Otherlands, zatímco z plánů na herní zpracování příběhu úplně sešlo.

Alice: Asylum je nicméně nadále v přípravě, ujišťuje McGee. Pravidelně se dělí o nové informace i v živých streamech a chystá podklady pro svůj prototyp. Dosavadním návrhům přitom rozhodně nelze upřít, že Alenka má stále své kouzlo a neztratila nic z dřívější přitažlivosti. Ostatně sami se můžete přesvědčit v galerii. McGee také prozradil, že by rád získal práva na sérii natrvalo a hru si vydal sám. Podle posledních odhadů by titul mohl vyjít na podzim 2021 na PC i konzole. Hra nás slibuje zavést na spoustu zajímavých míst a setkáme se prý s oblíbenými postavami z předchozích dílů. Pokud jde o žánr, znovu půjde o 3rd person akční adventuru, tentokrát však s prvky stealthu.

McGee naznačil hypotetickou kooperaci, v níž by se jeden z hráčů ujal Alenky a druhý kočky Šklíby.

Alenka bude jako posledně ovládat vznášení s pomocí šatů, můžeme se těšit na zmenšování a zvětšování hlavní hrdinky, manipulaci s časem, upgrady zbraní, propracovaný soubojový systém i hádanky a minihry. Ve hře nemají chybět ani bossové, zatímco lootboxy a mikrotransakce autor jednoznačně vylučuje. I když se McGe podle svých slov momentálně soustředí na hru pro jednoho hráče, nezavrhuje ani možnost multiplayeru. Naznačil hypotetickou kooperaci, v níž by se jeden z hráčů ujal Alenky a druhý kočky Šklíby, která by pomáhala při řešení zmíněných hádanek. McGee by si také podle svých slov přál, aby hra trvala přibližně 10 až 12 hodin.

Uvidíme, zda z těchto plánů vzejde něco konkrétního. Byla by opravdu škoda, kdyby zůstalo jen u desítek pěkných artworků. Co myslíte vy?

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru