Nejnovější studie zabývající se hraním a herním průmyslem v Číně udává, že více než polovina mladých hráčů v Číně dodržuje loni stanovená omezení. Podle něj mohou nezletilí od pátku do neděle hrát online pouze mezi 20:00 a 21:00, totéž se týká i státních svátků, v týdnu pak nesmějí hrát vůbec. Hraní je v Číně regulováno už delší dobu, Čína a čínské herní společnosti pravidelně přijímají opatření ohledně herních návyků nezletilých, v posledních letech se ovšem omezuje stále více. Například v roce 2019 došlo ke zpřísnění, kdy mohli nezletilí hrát mimo prázdniny namísto tří hodin pouze hodinu a půl. Dalo by se říct, že nejnovější regulace z velké části zafungovaly.
Studii vypracovala společnost Niko Partners. Ta zjistila, že 77 % dětí a mladistvých hraje online méně hodin týdně, ovšem nařízený rozsah mezi 20. a 21. hodinou večerní dodržuje pouze 54 %. Zpráva byla vypracována z průzkumu napříč 1000 rodiči a 250 dospívajícími. Obsaženy byly i rozhovory s odborníky nebo učiteli. Vliv má nepochybně i řada opatření, jež byla v Číně ohledně her přijata. Niko Partners rovněž předpokládá, že to může ovlivnit esport kvůli možnému úbytku mladých talentů.
· 77 % čínské mládeže hraje méně hodin týdně, což je přímý důsledek nařízení.
· 54 % mladých hráčů nyní v důsledku nařízení o 3 hodinách hraje pouze v rámci vládou schválených hodin.
· 86 % mladých hráčů hraje na mobilech, 30 % na PC a 6 % na konzolích.
· Hry hraje 54 % žáků základních škol, 72 % studentů nižších ročníků středních škol a 62 % studentů vyšších ročníků středních škol – pokles u studentů vyšších ročníků lze přičíst většímu množství studia a menšímu množství volného času.
· Po zavedení tříhodinového omezení klesl podíl mladých hráčů na 40 % (oproti 49 % celkové populace).
· Předpokladem Niko Partners je, že se tento podíl do roku 2026 opět vrátí na téměř maximální úroveň, přičemž hry bude hrát 56 % mládeže (ve srovnání s 51 % celkové populace).
V roce 2020 byl například aktualizován čínský systém, který dohlíží na to, že se čínští hráči musí do her přihlašovat pod svým skutečným jménem. Toto pravidlo podle Niko Partners platí již od roku 2007. Něco podobného je využíváno i v Jižní Koreji, kde ovšem nejsou celková pravidla tak přísná. Minulý rok pak společnost Tencent implementovala do svých her funkci rozpoznávání obličeje, která měla zabránit mladým hráčům porušovat stanovené hodiny, jelikož děti často ke hraní využívaly ID a přihlašovací údaje dospělých osob.
O regulaci online hraní v Číně jsme již psali a mluvili v minulosti mnohokrát. Připomeňme například výše zmíněné praktiky, jak se mladí hráči dostávají ke hrám i přes zavedená opatření, které jste mohli zaznamenat i jako téma ve vidcastu #128, nebo i přímo článek k dalším razantním omezením v minulém roce.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Rodiče výchovu nezvládají, zakrocil státní režim.
Asi jsem starý, za mě bylo normální, že jsme se bavili s neznamymi lidmi u baru, na benzínce mezi motorkáři, na koncertě ve frontě na pivo. Dneska jsou všichni jako postižení, sedi v hospodě u stolu a koukají všichni do telefonu… milenecke páry na lavicce u parku a každý v ruce telefon… v baru už žádný oční kontakt, žádná náhodná konverzace….. telefony….
Já dětem herní počítač postavím, ale dostanou taky striktní režim na herní čas. Raději s nimi budu jezdit na motorce, raději s nimi budu chodit střílet, na ryby, výlety po památkách … ale nemůžou skončit napojení na matrix.
Je to ohromný problém současnosti. Tržnímu hospodářství, které degradovalo lidskou bytost pouze na roli konzumenta, to tak ale vyhovuje.
Placejte si dál sve zblebty. Raději byste si sami mohli zkusit přečíst něco te sociologie a pokuset se dívat na svět z jiného úhlu.
To říkám jako člověk ve vedoucí pozici, kdy duševní rozdíly lidí narozených 1995-2000 jsou propastne. Zejména úroveň těch, kteří ze života znají jen počítač.
V tvém případě už je bohužel pozdě.
Mají výzkum, že se snižuje produktivita? Nebo jaké to má dopady?