Je tomu už dlouhých sedmnáct let, kdy společnost Sega oznámila, že oslovila vývojáře ze studia Obsidian, aby pro ni vytvořili novou hru zasazenou do světa Vetřelce. Záhy se začalo mluvit o RPG, probleskoval pracovní název Aliens: Crucible a hráči se mohli začít těšit na spojení dvou velmi zajímavých věcí. Tedy zkušeností lidí, kteří v té době měli na kontě Star Wars Knights of the Old Republic II nebo Neverwinter Nights 2 a oblíbeného hororového univerza s řadou výrazných postav a jedním obávaným xenomorfem. Jak už ale patrně víte, tahle hra nikdy nespatřila světlo světa a po letech se konečně dozvídáme víc o tom, co se v Obsidianu vlastně stalo.
I got to work on an Aliens RPG for SEGA from 2006-2009. Obsidian didn’t have directors at that time, just leads who were all considered peers. It resulted in a lot of dysfunction when the leads didn’t agree on how to do something. https://t.co/Zz6jRqYkD7 pic.twitter.com/JoxW5V3424
— Josh Sawyer (@jesawyer) April 16, 2023
Informace přináší jeden z nejpovolanějších – designér Josh Sawyer, který do velké míry vedl vývoj hry a stál u zrodu její vize. Sawyer se na Twitteru zúčastnil ankety, s níž přišla vývojářka Vera Burd – ptala se svých kolegů, kterou hru by zmínili v případě, kdyby měli mluvit o té, na níž pracovali, ale nedošla svému dokončení. Zdánlivě prostá otázka však přinesla velmi zajímavou odpoveď a Sawyer se pustil i do popisu celého pozadí v Obsidianu. „Mezi lety 2006 a 2009 jsem dělal pro Segu RPG ze světa Vetřelce. Obisidan v té době neměl žádné ředitele, jen vedoucí, kteří stáli na stejné úrovni,“ řekl Josh Sawyer. Bohužel, smělý plán o kolektivním vývoji, během kterého může mnoho lidí přijít s různými nápady a prosazovat je proti ostatním se stejnou vahou, jednoduše nefungoval a podle Sawyera vedl k mnoha neshodám.
„Vedoucí se nemohli dohodnout, jak něco udělat,“ říká designér doslova a dodává, že kvůli tomu se vlastně celý projekt nikam neposouval. Největším kamenem úrazu byla pochopitelná nutnost dokončit celou jednu úroveň, k čemuž se tým kvůli proudům myšlenek jednotlivých vedoucích pořádně nedostal. „Měli jsme rozpracovány vážně skvělé myšlenky, ale myšlenky nevydáváte [coby hru],“ uznal kriticky Sawyer. Je to současně i jedna z nejdůležitějších lekcí, kterou v průběhu své kariéry dodal a potvrdil, že když nemáte něco hratelného – úsek nebo celou úroveň – až na výjimky prostě nemáte v ruce žádnou hru.
I was happy to play Aliens: Fireteam Elite because the overall setup was similar: small team, 3rd person, with an emphasis on deployables and support actions. The similarities ended there, but it was nice to see the idea could actually be fun in practice. RIP, squad. pic.twitter.com/zmVWsX0RKu
— Josh Sawyer (@jesawyer) April 16, 2023
To bylo jasné i lidem ze Segy, a proto se rozhodli projekt ukončit. Pro Obsidian to ale nemusela být příliš velká prohra, protože souběžně pracovali ještě na jednom projektu pro Segu, který znají hráči jako Alpha Protocol. Ve smyslu vývoje na tom byla tato hra lépe a designér potvrzuje, že zrušení Vetřelců a soustředění na Alpha Protocol bylo zcela pochopitelné.
V závěru svého vzpomínání pak Sawyer zmiňuje hru Aliens: Fireteam Elite, která vyšla v loňském roce. Hra od Obsidianu totiž měla řadu společných prvků a Sawyer byl rád, že si některé mohl vyzkoušet v hotové hře. „[Měli jsme] malý tým, 3rd person kameru a důraz na rychlé nasazení a podpůrné akce,“ říká designér. A i když tady údajně spojnice končí, Sawyerovi se líbilo, že tenhle mix může být v praxi docela zábavný.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.