Ve videu o stavu vývoje Dying Light 2, které zveřejnilo studio Techland na konci března, došlo na příslib konkrétních informací o hře, které vzejdou z otázek zaslaných od fanoušků. Vývojářům trvalo zpracování více než měsíc, slibované video je ale konečně tady a vedoucí game designér Tymon Smektała v něm přináší odpovědi na některé z dotazů, týkajících se rozlohy hry, nepřátel, pohybu po městě, zbraní nebo frakcí, kterým budeme coby hráči přidělovat jednotlivé distrikty města. Video je navíc označeno jako první epizoda otázek a odpovědí, takže jak už vývojáři naznačili dříve, v dohledné době bychom se měli dočkat pokračování.
Jako první přišla na přetřes rozloha herní mapy. V Dying Light 2 se budeme pohybovat po Městě, které má být i podle dřívějších vyjádření dvakrát větší než všechny lokace z prvního dílu poskládané dohromady. Až nyní ale Smektała odhalil, že velikost činí necelých 7 km², byť číslo hned obratem označil za nepříliš relevantní. Dying Light 2 totiž nabídne spoustu možností, jak postupovat Městem vertikálně a téměř každá z budov tak využije plochu svého půdorysu v několika výškových úrovní. Důležité také bude, nakolik zajímavý a interaktivní prostor bude, čehož se ale designér příliš neobává. Tvrdí, že svět bude dostatečně bohatý, aby hráče pohltil a těšit se prý můžeme i na doslova živoucí střechy domů, sloužící jako útočiště lidí. Narážet prý budeme na základny, klasická obydlí, stejně jako na hlídková stanoviště či farmy, odkud proudí potrava pro ty, kdo ještě nebyli infikováni.
I když se infikovaní přes den stahují do míst, kde nesvítí slunce, je možné je například velkým hlukem na krátkou chvíli vylákat z jejich úkrytů.
Na konto fungování celého ekosystému pak Smektała dodává, že se při vývoji řídili jednoduchým pravidlem – den patří lidem a noc infikovaným – přichází však drobné výjimky, které činí hratelnost ještě zajímavější. I když se infikovaní přes den stahují do míst, kde nesvítí slunce, je možné je například velkým hlukem na krátkou chvíli vylákat z jejich úkrytů, což sice značí určité riziko, ale tento prvek lze použít i v boji proti ostatním. Podobných příležitostí by přitom mohlo být víc, přičemž skladba infikovaných, kteří budou ve hře dostupní, nemusí být vždy úplně stejná. Smektała poukazuje na monstrum, které lze vidět v trailerech – infikovaný, jemuž ze zad rostou větve – ve hře se totiž nemusí vůbec objevit, pokud neučiníme některá rozhodnutí.
Hráčovy volby pak samozřejmě neovlivní jen to, proti komu bude stát, ale bude z nich vycházet i podoba města. Pokud některou z vyčištěných oblastí Města svěříte do rukou skupině Survivors, začnou se v ní objevovat nejrůznější trampolíny, či natažená lana, která usnadní další pohyb. V opačném případě, tedy s přilnutím ke skupině Peacekeepers, narazíte na větší frekvenci opevněných stanic a obranných mechanismů, které mohou posloužit v boji nejen proti infikovaným, ale také proti banditům a obecně nepřátelům z řad lidí. Důležité volby pak samozřejmě budou před hráče předkládány v příběhu a také při plnění vedlejších úkolů, v tomto případě ale budou podle Smektały ovlivňovat jen jejich průběh a do hry se více nepromítnou.
Co se týče pohybu po městě, parkour je samozřejmě primární volbou a Dying Light 2 se tím chce odlišit od ostatních podobných akcí. I z toho důvodu nebudou ve hře vozidla, která by mohl hráč řídit, ale zůstane k dispozici vystřelovací kotvička nebo možnost plachtit pomocí paraglidového křídla. Souboj pak bude probíhat na blízko – za přítomnosti mačet, seker palic a dalších podobných zbraní, případně na dálku pomocí luků či kuší. Klasické střelné zbraně ve hře přítomny nebudou, nepočítáme-li vlastnoručně vyrobenou brokovnici na pár výstřelů, k níž se bude moci hráč dopracovat prostřednictvím craftování.
Další informace plánují zástupci Techlandu přinést již brzy, o konkrétním datu vydání ale ve videu nemluví – stále tedy platí vágní termín 2021 – a nepřidávají ani nové záběry. Začíná se nicméně zdát, že nálada kolem Dying Light 2 konečně nabírá ten správný směr a opatrně se můžeme začít těšit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.