branding
Crysis Remastered Trilogy, Crytek, Virtuální portál E3 dokázal, že internet znovu nevymyslíš

Veletrh E3 je s konečnou platností zrušen

Je těžké se rozloučit, ale jde o nejlepší věc, kterou můžeme v dané situaci udělat, říká ESA

Zdroj: ESA
12. 12. 2023

List The Washington Post přináší zásadní zprávu o budoucnosti veletrhu E3. Po několika zrušených ročnících a nesnadném hledání budoucí vize se organizátoři z ESA rozhodli, že přišel čas na definitivní ukončení E3 jako takové. V příštích letech se již nevrátí a podle slov CEO zmíněné asociace Stanleyho Pierre-Louise uvolní E3 prostor jiným akcím. „Víme, že celé odvětví, hráči a vývojáři, projevovali směrem k E3 značnou vášeň. My ji také sdílíme. Ale i když je těžké rozloučit se s tak milovanou akcí, je v dané situaci správné dát prostor novým způsobům, jak promluvit k fanouškům a partnerům,“ říká Pierre-Louis.

Co se týče oněch nových příležitostí, The Washington Post zmiňuje zejména online video konference, se kterými se – nutno uznat – roztrhnul pytel a jsou stále častější i delší. Důležitou předností je fakt, že uspořádat je stojí jen zlomek nákladů, na kolik vyšly velké tiskové konference herních vydavatelů a výrobců konzolí, což je velké lákadlo i pro menší subjekty, které tak automaticky dostávají prostor k využití. Z pohledu ESA byl ale zřejmě i problém v neochotě jednotlivých členů asociace platit za stánky na výstavišti, případně vynakládat další prostředky na cestování a celkovou organizaci veletrhu.

Pierre-Louis samozřejmě mluví také o zaměření E3 v posledních letech a naznačuje snahy přiblížit ho více fanouškům a hráčům. Společnosti ale podle jeho mínění nyní mají mnohem více možností, jak oslovovat své zákazníky přímo, třeba i prostřednictvím vlastních akcí, takže zejména po pandemii koronaviru už se smysl E3 vytrácel. Je proto na jednotlivých společnostech a organizátorech, aby samy hledaly další způsoby a příležitosti a postaraly se o to, aby nedošlo ke ztrátě kontaktu. Víc už zřejmě ESA udělat nemůže.

Koronavirus a urychlení konce

Velkou ranou vedle covidu pro E3 představoval už v roce 2018 nezájem společnosti Sony o vystavování, po kterém začaly podobně smýšlet i jiné společností a další vydavatelé. To se ostatně projevilo i letos, kdy se měla E3 vrátit, ale velké společnosti nakonec postupně začaly ohlašovat svou neúčast. Na začátku roku 2020, v podstatě krátce před vypuknutím pandemie, pak Geoff Keighley oznámil svůj rozchod s ESA a vlastní plány, jež poté našly uplatnění v období digitálních akcí a i nyní v nich nadále pokračuje.

První ročník E3 proběhl v roce 1995 a šlo o „herní odpověď“ na veletrh CES (Consumer Electronics Show), kde byly hry v té době spíše přehlíženy a nebrány tak důležitě. Dnes už se na hry nahlíží jinak a sám Pierre-Louise uvedl, že konec E3 znamená, že herní byznys rozkvetl jinými způsoby. Nadešel tedy konec éry, během níž se konalo 25 akcí a jedna digitální, na nichž došlo za ty roky k bezpočtu velkých herních oznámení.

První reakce vývojářů a herních společností

Na zprávu o ukončení E3 už začali reagovat první vývojáři spolu se zástupci herních společností. Nikdo, minimálně z oficiálních účtů, nepřináší žádnou kritiku, ale dává sbohem akci, která do velké míry formovala pohled na herní odvětví. Akci, která tu byla téměř 30 let, byť ne vždy v plné síle a několikrát v historii i na hraně zrušení či pozastavení.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru