Žánr klasicky pojatých real-time strategií v duchu legendárních sérií jako Command & Conquer, StarCraft, Warcraft nebo třeba Company of Heroes je už několik let na seznamu ohrožených druhů. Jistě, tu a tam na pamětníky zlaté éry něco vykoukne – jmenovat můžeme třeba Grey Goo, Sudden Strike 4, Steel Division nebo například chystaný Iron Harvest – pořád ale jde jen o ojedinělé případy, mnohdy i dosti pochybných kvalit. Pokud tuto nouzi pociťujete, máme pro vás tip na menší, leč na první pohled velmi zajímavý titul War Room od polského studia Wastelands Interactive. Namísto fiktivního souboje mocností v blízké budoucnosti totiž umístili svoji strategii do současného Afghánistánu a nechají vás v roli velitele amerických sil prožít několik scénářů zčásti inspirovaných skutečnými událostmi.
„War Room je real-time strategie, ve které budete ovládat jednotky rozprostřené v oblasti Provincie. Veškeré zdroje jsou omezené, takže s nimi musíte v souvislosti s úspěchem v misi nakládat velmi obezřetně. Pošlete jednotky do prostoru, ve kterém očekáváte přítomnost nepřítele, zvažte ale, jak velká jednotka bude a zda počet vojáků dané misi odpovídá, aby vám případně nechyběli v boji na jiném místě,“ píše se na úvod tiskové zprávy. Už ze základního popisu tak začíná být patrné, že Afghánistán v podání War Room nebude tvořen směsicí samostatných a oddělených map, ale jedním velkým prostorem, který budete muset napříč misemi dostat pod kontrolu. Konkrétně slibují vývojáři oblast o velikosti jednoho tisíce čtverečních kilometrů, rozdělenou na devět sektorů, v nichž se budou americké jednotky pohybovat. Každá z devíti oblastí pak bude mít dedikované velitelství a disponovat odlišnými jednotkami, které si budou vzájemně poskytovat podporu a otevírat nové možnosti boje.
War Room nabídne dva odlišné pohledy na bojiště – taktickou vrstvu a bojovou kameru – zpřístupněné prostřednictvím satelitních snímků, resp. vojenského dronu korzujícího nad bojištěm.
Náplň misí má být nelineární a sestávat bude z rutinních hlídek, humanitárních akcí, ale samozřejmě také z rychlých přepadů či plošných útoků na základny nepřítele. Vývojáři nicméně upozorňují, že všechny činy s sebou přinesou i adekvátní následky, které mohou hráči do cesty postavit neočekávanou překážku. Aby se s ní mohli co nejlépe vypořádat, nabídne War Room dva odlišné pohledy na bojiště – taktickou vrstvu a bojovou kameru – zpřístupněné prostřednictvím satelitních snímků, resp. vojenského dronu korzujícího nad bojištěm. Důležitou se tedy stane samotná příprava i následné vykonání mise, do které bude nutné zapojit vhodnou kombinaci techniky a samotných vojáků. Vzhledem k zasazení hry se navíc počítá i s nutnou ochranou civilního obyvatelstva a jeho obydlí, dohledem nad lokálními volbami či transportem humanitární pomoci.
Lákavá je nakonec i vizuální stránka, která se sice nemůže rovnat s produkcí těch největších studií, ale vzhledem ke spoustě detailů, umocněných barevnou paletou i odlišnými krajinnými rázy, nejde o nic druhořadého. Vývojáři navíc naznačují, že mise budou probíhat i v noci, což by mohlo s příklonem k realismu vytvářet poměrně vyhrocené situace. Boj navíc nebude možné sledovat jinak, než pomocí zmiňovaného dronu, který je logicky vybaven nočním viděním, ale rozhodně neodhalí na první pohled vše podstatné. Jisté proto je, že do hry vstoupí i nejrůznější léčky a přepady, které mohou razantně promluvit do probíhající operace, nebo ji dokonce kompletně potlačit a hráče přinutit kapitulovat.
War Room už má svůj zápis na Steamu, kde by měla v dohledné době vyjít, s dalšími verzemi se v tuto chvíli nepočítá a s přihlédnutím k velikosti celého projektu je vydání mimo platformu PC nepravděpodobné.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.