branding
Battlefield (2025), Electronic Arts, Ve vývoji je nový Battlefield, tvrdí insider

Ve vývoji je nový Battlefield, tvrdí insider

Tom Henderson odhaluje budoucí kroky EA. Další díl série vrátí některé z oblíbených prvků

Zdroj: Electronic Arts
25. 3. 2022

Insider Tom Henderson se v posledních dnech opravdu činí. Po spekulacích na konto Ubisoftu nebo vývojářů z Codemasters se vrací k Battlefieldu, o kterém před vydáním dosud posledního dílu s číslovkou 2042 hovořil opakovaně a vyzrazoval informace ještě před tím, než byly oficiálně představeny. Nyní naznačuje, že Electronic Arts již aktivně pracuje na dalším díle, ačkoliv nenaznačuje ani datum oznámení, natož termín uvedení. Mnohem podstatnější ale má v tuto chvíli být, že vývojáři nechtějí opakovat některé z přešlapů, kterých se dopustili u Battlefieldu 2042 a vrátí do hry některé předchozí funkce, které se snažili neúspěšně inovovat.

Henderson nejprve staví do kontrastu s aktuálním stavem Battlefieldu 2042 vyjádření vývojářů, kteří ještě před vydáním mluvili o milostném dopisu sérii Battlefield a pohodovém vývoji, který nenaráží na žádné problémy. Hra ale nakonec nezklamala pouze hráče, nýbrž i samotné vedení EA, které připustilo, že došlo k chybě a Battlefield 2042 rozhodně nemá takový prodejní výkon, jaký se původně očekával. Přesto ale mají pokračovat snahy o napravení předchozích chyb a určitý druh vykoupení, což ale může vývojářům z DICE zabrat klidně i celý zbývající rok s velmi nejistým výsledkem. Je proto možné, že větší pozornost se už upírá na novou hru, která má být v aktivní fázi předprodukce a bude těžit ze závěrů, které byly vyvozeny z loňského debaklu.

„Myslím, že vrátíme spoustu prvků, které jsme v Battlefieldu 2042 změnili,“ měl říct jeden z Hendersonových zdrojů. Sám insider nicméně není konkrétní v tom, co přesně měl jeho zdroj na mysli a pouze spekuluje například o vysokém počtu hráčů, který se dostal pod palbu kritiky. Kvůli 128 hráčům na bojišti totiž připravili lidé z DICE obrovské mapy, na nichž ale výrazně kolísá tempo soubojů a v určitých fázích se hra mění jen v simulátor běhu za akcí na druhé straně rozlehlé lokace. Problémem je také systém specialistů, kteří se v zájmu zachování univerzálnosti od sebe příliš neliší, a i to by se mělo v souvislosti s novou hrou změnit. Ještě před tím by ale mělo dojít k adekvátním změnám v Battlefieldu 2042, ve kterém by mělo být návrat k tradičnějšímu rozvržení jednotlivých vojáků otestován. „Je to změna, která pravděpodobně přijde i do dalšího Battlefieldu, přičemž se plánuje, že hráči budou do svých postav více investovat,“ říká Henderson a v tomto případě nemyslí peníze, nýbrž čas a určitou péči vedoucí k rozšíření schopností daných vojáků.

Co se týče připravovaného dílu, Henderson rovněž naznačil, že se bude opět odehrávat v současnosti či blízké budoucnosti a zpracuje moderní konflikt. Vývojáři se po letech strávených v první, resp. druhé světové válce očividně ještě nechtějí vracet zpět a hodlají zúročit zkušenosti, které těžkou cestou získali v Battlefieldu 2042. Stále by však mělo platit, že i když se většina lidí z DICE věnuje novému projektu, u aktuálního dílu zůstává početný a odhodlaný tým, který bude titul plnit novými režimy, zbraněmi, vozidly i mapami, aby se měli hráči alespoň proč vracet a dávali Battlefieldu 2042 v jeho budoucích podobách šanci. Navíc lidé ze studia Ripple Effect mají i nadále rozšiřovat mód Portal a ladit jej nejen ve smyslu dalšího obsahu, ale hlavně hratelnosti. Stále v něm totiž tříme obrovský potenciál, který by mohl pomoci zvrátit neblaze se vyvíjející osud a pomoci udržet reputaci Battlefieldu 2042 v uspokojivé hladině.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru