Společnost Valve patří mezi nejvýznamnější hráče v herním průmyslu díky svým věhlasným hrám a především pak vlivu Steamu. A také je dobře známa pro své tajnůstkářství. Z výpovědí některých zaměstnanců víme, že práce zde je dosti netradiční a nemusí být pro každého, například kvůli absenci širšího managementu. Nelze opomenout ani časté vtipy o neschopnosti počítat do tří kvůli hrám, které se nedočkaly takového množství dílů, ačkoli pro ně existují plány, což se týká zejména Portalu 3. Zákulisí společnosti a dění za zdmi Valve je ale stále tak trochu opředeno tajemstvím, což alespoň trochu mění informace ze špatně redigovaných dokumentů k antimonopolní žalobě.
Na únik informací shodou okolností upozornil Pavel Djundik, jenž stojí za databází SteamDB sledující dění na Steamu. Dokumentace ke sporu mezi Valve a Wolfire Games, který začal v roce 2021 a jehož předmětem je obvinění z využívání dominantního postavení na trhu k vykořisťování vývojářů, vydavatelů i spotřebitelů, byla sice redigována, na některých místech ovšem ne příliš dobře. Navzdory celé řadě začerněných míst a čtverečků zůstaly některé důležité informace čitelné, mezi tím i mzdové údaje. Díky tomu si můžeme zhruba udělat představu o počtu zaměstnanců a jejich výplatách napříč různými odděleními společnosti v průběhu let. Jak shrnuje magazín The Verge, údaje o zaměstnancích jdou až do roku 2003, což je zároveň rok spuštění Steamu, a končí v roce 2021, tedy v době, kdy byla podána žaloba na Valve. Z čitelných údajů zároveň magazín připravil i přehlednou tabulku s počty zaměstnanců a pravděpodobnými hrubými mzdami.
Dozvídáme se tak, že Valve je i po letech a navzdory svému významu na herní scéně stále relativně malou společností s nevelkým počtem zaměstnanců. Dle posledních údajů z roku 2021 tou dobou Valve zaměstnávalo jen 336 zaměstnanců. Ti jsou interně označováni a děleni do čtyř oddělení – admin, hry, Steam a od roku 2011 též hardware – to vše lze ostatně vidět i v tabulce. Zůstaneme-li u roku 2021, hrám se tehdy překvapivě mělo věnovat 181 zaměstnanců, Steamu 79 zaměstnanců a o hardware se staralo jen 41 lidí. U hardwaru se to nepochybně změnilo s příchodem Steam Decku, je však známo, že ohledně softwaru i hardwaru (například ovladače) spolupracuje Valve s jinými společnostmi a výrobci. Pro někoho může být překvapivý počet zaměstnanců věnujících se hrám, a to právě vzhledem k nevelké aktivitě Valve z hlediska vývoje. Stále je však nutné mít na paměti, že hry jako Dota 2 či nyní Counter-Strike 2 vyžadují péči. Není to poprvé, co se objevila informace o počtech zaměstnanců, v roce 2016 Valve v souvislosti s hazardními hrami a možnými nekalostmi odhalilo, že jde přibližně o 360 zaměstnanců, což by zhruba odpovídalo počtu 371 vedených v tabulce výše.
Co se týče financí, známe z těchto údajů jen předpokládané hodnoty týkající se součtů výplat v jednotlivých sektorech a při počtech zaměstnanců. Obraty společnosti jako takové zůstávají utajeny. Z dokumentu již dříve vyplynulo, že zaměstnanci diskutují nejen o svých platech a v minulosti bádali nad tím, o kolik vyšší je ziskovost oproti jiným společnostem jako Google, Apple či Amazon, které mají nesrovnatelně vyšší počty zaměstnanců. Zde byl nicméně dokument redigován dobře, vyplývá z něj však, že Valve tyto společnosti skutečně překonává a že ve své příručce pro nové zaměstnance z roku 2012 nelhal tvrzením, že mají zisk na zaměstnance vyšší než zmíněné firmy. Žádná konkrétní čísla týkající se zisku nicméně nemáme. Ovšem i tyto informace nebyly určeny veřejnosti, o čemž svědčí skutečnost, že dokumentace už není dostupná a pravděpodobně znovu projde úpravou.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Je to možnost navíc, pro mě jako zákazníka a miluji to.
Věhlasné hry, které jsou z 98% nepůvodní. A platforma co je v herním průmyslu na úrovni rakoviny. Méně zaměstnanců, víc peněz pro majitele.