Jak už jste se mohli dozvědět z naší dnešní dopolední zprávy, vývojáři z Bethesdy dokončili Starfield – tedy alespoň tu verzi, kterou posílají do lisoven – a připravují se na vydání. Už ve středu 6. září se budou moci hráči pustit do vesmírného dobrodružství, které se odehrává v dosud největším herním světě, které toto studio vytvořilo, a bez ohledu na skepsi plynoucí z technického stavu některých předchozích her studia vzrůstá mezi hráči očekávání. Až do vydání se proto můžeme připravit na zvýšenou frekvenci novinek a informací o hře jako takové, které aktuálně doplňují odpovědi na některé dotazy položené fanoušky hry na Discordu. Vývojáři odpovídali vcelku obšírně a poodhalili, že si ve hře budeme moci koupit nemovitost, nechat se zavřít do vězení, zradit svou frakci nebo se jen marně snažit o průchod, ve kterém bychom nikoho nezabili. Upozorňujeme nicméně, že na dalších řádcích můžete narazit na drobné spoilery, které by vám pravděpodobně nezničily celý zážitek, ale mohli byste se dozvědět o trochu víc, než možná potřebujete.
Celkově bylo odpovězeno šestnáct otázek, jejichž kompletní výpis i s odpověďmi naleznete v přiloženém příspěvku z Redditu. Začít můžeme hned prvním dotazem, který se zaměřoval na bydlení, resp. možnost pořídit si byt, dům či jinou nemovitost, v níž bychom našli svůj domov. Vývojáři obratem potvrdili, že si své sídlo můžeme zřídit hned v několika městech s tím, že ne za všechny nemovitosti budeme muset platit. Některé prý budou hráči přidělené po splnění konkrétního questu, což vývojáři samozřejmě blíže nerozváděli, ale zdá se, že to může být poměrně zajímavá odměna. Další věc, která nás zaujala, je pašeráctví, které budete moci na vlastní riziko ve Starfieldu provozovat. Ve hře je jasně definováno, co je považováno za kontraband, a pokud vás s ním zástupci autorit chytnou, bude vám hrozit postih. Ukrýt kontraband prý ale bude možné do speciálních modulů na lodi, ovšem stále nevíme, s jak velkým rizikem. Pokud se však náhodou něco zvrtne, můžete se dostat do vězení podobně jako v The Elder Scrolls. Možností ale budete mít víc, třeba jako zaplatit poplatek a žaláři se vyhnout nebo se snažit bojovat a uprchnout.
Vývojáři dále potvrdili, že herní čas bude plynout jen tehdy, budete-li sami aktivně hrát. Jinak řečeno, pokud si ve hře zřídíte obchodní cesty, rozběhnete fungování stanic na planetách nebo se pustíte do automatické těžby surovin, vše se vypnutím hry přeruší. Na druhou stranu, tahle odpověď nezní nikterak překvapivě, zvlášť když je Starfield singleplayerovou záležitostí a vše by tudíž měl mít hráč plně pod kontrolou. A to se samozřejmě netýká jen automatických procesů, ale vlastního přístupu ke hře a rozhodování, jakým směrem se bude dál odvíjet příběh. V tomto bodě vývojáři potvrdili, že budete moci například zradit frakci, ke které se přidáte, případně v některé sloužit jako dvojitý agent. Ne vždycky ale budete mít pod kontrolou úplně vše, jako je třeba v úvodu zmíněná možnost projít hrou, aniž byste kohokoliv zabili. Vývojáři uvedli, že ne všechny mise bude možné dohrát tímto způsobem, ale že si hráči budou moci na některých místech vybrat, jak postupovat dál a zda danou postavu zabít, či nikoliv, jen tomu tak nebude vždycky.
Další okruh zajímavých dotazů se točil kolem postav, které se budou moci ke hráči v průběhu přidat. Dohromady jich má být víc než 20, každá má mít vlastní příběhové pozadí s tím, že nejpropracovanější bude čtveřice z Constellation. Všichni prý ale budou umět s hráči interagovat díky kompletnímu dabingu nebo třeba přenášet jeho věci. Další vrstvou pak mají být členové posádky, spíše anonymní pracovníci, kterými budete moci osadit své základny. Aby vše fungovalo, čeká vás samozřejmě nutnost zaplatit jim za jejich služby, vývojáři ale potvrdili, že půjde o jednorázovou transakci namísto pravidelného platu, aby se hráč nemusel k této činnosti pokaždé vracet a myslet na ní. Zároveň také platí, že všichni společníci budou mít už předem připravenou sadu schopností na konkrétní úrovni a nebudou se nijak v průběhu hraní rozvíjet.
Nad rámec těchto témat pak vývojáři potvrdili, že ve hře budou zastoupen různá náboženství, několikrát zmínili, že je pro ně důležité ukotvení hry do stylu NASApunku a opět zmiňovali několik filmů, seriálů či knih, které měly posloužit jako inspirace. Za povšimnutí pak stojí také aktualizace oficiálních stránek hry, na které se objevila časová mapa s dalšími detaily o příběhovém pozadí a zasazení Starfieldu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.