branding
Frequency: Chernobyl, 101XP, Ve Frequency: Chernobyl k nám promluví hlasy z roku 1986

Ve Frequency: Chernobyl k nám promluví lidé z roku 1986

Coby radioamatér uvězněný u jaderné elektrárny budeme komunikovat s lidmi z minulosti

Zdroj: Drunkard Raccoons
15. 9. 2020
Název: Frequency: Chernobyl Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Většina hráčů si Černobyl pochopitelně spojuje se sérií S.T.A.L.K.E.R., ale do okolí nechvalně proslulé elektrárny nás vzaly i hry jako Chernobylite, Survarium, Fear The Wolves nebo koneckonců také akce Call of Duty 4: Modern Warfare. Vývojáře i fanoušky toto prostředí stále velmi vábí. Teď nás sem láká další titul nazvaný Frequency: Chernobyl, ale jeho náplň by se od jmenovaných her měla značně lišit.

Hlavním dějištěm příběhu se přitom stane opuštěný sovětský radarovým systém Duga, který se nachází v blízkosti jaderné elektrárny.

Jde o mysteriózní logickou adventuru, v níž se hráč stane nadšeným radioamatérem. Hlavní hrdina Val svůj život zasvětil odhalováním zdejších tajemství a jeho vyšetřování jej nakonec zavede až hluboko do černobylské zóny, kde bude podle vývojářů čelit bizarním časovým anomáliím. Záhadný rádiový signál totiž k němu donese hlasy a zprávy lidí až z roku 1986. Co se mu ale snaží říct? Na to už musíme přijít my.

Hlavním dějištěm příběhu se přitom stane opuštěný sovětský radarovým systém Duga, který se nachází v blízkosti jaderné elektrárny. A také patří mezi populární rekvizity černobylských her. Ten má být prostředkem záhadné ozvěny z minulosti. Tyto signály však mohou být něčím víc než zbloudilým vysíláním.

A tak musíme rozluštit jejich smysl, pokud se odtud má hlavní hrdina dostat živý a zdravý, naznačují vývojáři ze studia Drunkard Raccoons. Řešení hádanek nemá být jednoduché, ale dokud slyšíme někoho na druhé straně, nejsme na to sami. Katastrofa od sebe oddělila dvě období, nebo je možná svým způsobem propojila, ale jaký to má všechno vlastně smysl? Nakonec se možná dozvíme něco sami o sobě, tvrdí autoři.

Hádanky mají být komplexní a pestré. Frequency: Chernobyl nás chce konfrontovat s nestandardními problémy. Abychom mohli komunikovat s lidmi z roku 1986, budeme se muset naučit ovládat starou techniku. Nekonvenční hratelnost má přitom oslovit nejen skutečné radioamatéry, ale rovněž normální hráče, kteří hledají originální výzvu. Dekódování zpráv má být hlavním mechanismem hry, ale stereotypem bychom se nudit neměli. K dispozici bude přes 20 různých technik.

Tak trochu jiný Stalker

Podobně jako mnozí jejich kolegové i tým zodpovědný za Frequency: Chernobyl slibuje autentické prostředí, ať už jde o samotnou oblast, používané vybavení nebo principy komunikace. Autoři si udělali “výlet” do Černobylu, spolupracovali s experty na Černobyl i radioamatéry. A součástí toho všeho bude pochopitelně nepostradatelná dobová estetika místa, které takříkajíc zamrzelo v čase.

Frequency: Chernobyl míří na PC a zatím nemá stanovené ani přibližné datum vydání.

Frequency: Chernobyl, 101XP, Ve Frequency: Chernobyl k nám promluví hlasy z roku 1986

Duga

Jednalo se o sovětský radarový systém včasné výstrahy. Jeho náhodné vstupy do běžných frekvencí narušovaly vysílání, leteckou komunikaci i práci radioamatérů. Přezdívalo se mu ruský datel. Jeho signály byly zdrojem kritiky i spekulací. Některé vedly až k teoriím, že Sověti experimentovali s přístroji na ovládání mysli nebo počasí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru