Na začátku všeho stál současný úspěch Helldivers 2. Na něj před pár dny zareagoval na Twitteru uživatel s přezdívkou The Photoshop Guy, když jen tak napsal, že se dozvěděl, že někteří dnes už bývalí vývojáři studia 343 Industries navrhovali vytvořit Halo ve stylu ODST, které mělo být právě jako Helldivers. Jeho slova potvrdil třeba účet Halo Leaks, který sleduje 40 tisíc lidí, a měl prý už v roce 2022 stejné informace. Tweet The Photoshop Guye přilákal značnou pozornost, od 18. února už jej viděly skoro dva miliony lidí.
A mezi nimi Kevin Schmitt, který dnes pracuje jako senior designer v Epic Games, ale dříve pracoval Rockstaru na Bully, v LucasArts a právě také ve 343 Industries na sérii Halo. Správnost předchozího tweetu přitom v podstatě potvrdil, když ho sdílel se slovy, že takových nerealizovaných projektů byla spousta. Za 12 let, které strávil ve 343 Industries, prý navrhli asi 20 až 30 nápadů na hry, které nedostaly zelenou, ale podle něj by ve vesmíru Halo fungovaly.
Byly nimi singl i multiplayerové hry. Některé měly být velké, jiné spíš komorní. A jeden titul měl být velmi temný. Víc podrobností ale o těchto hrách už neprozradil. Později jen napsal, že v herním vývoji už dělá bezmála 30 let. Za tu dobu navrhoval přes stovku her a existují prý tisíce důvodů, proč se je nepovedlo realizovat. Málokdy je ale podle něj na vině chamtivost firem nebo nějaký jiný zlý důvod. Hodně podle Schmitta záleží na načasování.