branding
Valve se ohlíží za prvním měsícem Steam Decku

Valve se ohlíží za prvním měsícem Steam Decku

Výrobce přenosného PC děkuje uživatelům za zpětnou vazbu a chystá další vylepšení

Zdroj: Valve
10. 4. 2022

Přenosný počítač Steam Deck od Valve oslavil na konci března první měsíc od svého uvedení. Výrobce pozitivně hodnoceného handheldu se proto za uplynulými týdny ohlíží v blogovém příspěvku a připomíná nejdůležitější milníky, týkající se nejen her, ale také funkcí samotného Steam Decku. Valve na úvod zmiňuje, že se zařízení objevuje v rukách hráčů stále častěji, což s sebou přináší i důležitou zpětnou vazbu, prostřednictvím které může být Steam Deck výhledově – v budoucích měsících i letech – ještě lepší.

S přihlédnutím k tomu, že primární zaměření Steam Decku jsou hry, věnuje se jím Valve hned na začátku. Připomíná, že interním hodnocením už prošly tisícovky titulů z nichž více než 2000 je plně nebo částečně kompatibilních. „Ve spojitosti s tím nás těší vidět, co vše na zařízení hrajete, a že je to opravdu vše – nové i staré, velké i malé, zkrátka žádná hra ani žádný žánr nezůstává na ocet,“ komentují žánrový rozptyl lidé z Valve. Dodávají navíc, že budou na základě zpětné vazby upravovat i způsob, jakým jednotlivé tituly hodnotí, což může být stále trochu nejasné. Jen připomínáme, že plně kompatibilní hra by neměla klást ani ty nejmenší překážky k tomu, aby si je hráč mohl na Steam Decku užít. Stačí však, aby na některém místě ve hře byl jen o trochu hůře čitelný text – i když si toho drtivá většina hráčů nemusí všimnout – a už označením plné kompatibility disponovat nemůže. Z druhé strany pak neznamená, že hru, která získá hodnocení nepodporováno, není možné na Steam Decku vůbec provozovat.

Další bod, který je důležitý zejména z pohledu vyznavačů multiplayerových her nebo jednoduše takových, které do určité míry stojí na online ekosystému, je podpora anti-cheatovacích systémů. Dokud totiž nebude existovat souhra mezi vývojáři, některé multiplayerové tituly jednoduše nebude možné na Steam Decku (ve SteamOS či na Linuxu) hrát. „Díky společné snaze vývojářů, poskytovatelů ochran a tvůrců nástroje Proton děláme v tomto ohledu skvělé pokroky. Konkrétně jsme zjednodušili povolení podpory nástroje Proton a zařízení Steam Deck pro dvě nejznámější ochrany, BattlEye a Easy Anti-Cheat,“ připomínají lidé z Valve, ale bohužel nenaznačují, zda se v dohledné době chystá nějaké větší rozšíření podpory.

Pro uživatele je nicméně příjemné sledovat, že Valve neustupuje ze svých závazků, neklást před hráče příliš překážek, bavíme-li se o otevřenosti celého systému. Vzpomenout můžeme ovladače pro Windows, které nyní umožňují plnohodnotnou instalaci tohoto systému, byť stále coby náhradu SteamOS/Linuxu, vzhledem k tomu, že stále není dostupný dual boot. Na druhou stranu se ale Valve například i v kombinaci s Microsoftem snaží zpřístupňovat další tituly, včetně Game Passu skrze cloud. Zda dojde na oficiální podporu aplikace Xbox v prostředí Steamu, zatím jasno není, ale probíhající spolupráce to minimálně naznačuje.

Posledním zajímavým bodem je baterie, která může být pohledem některých uživatelů problematická. Hry vyžadující vyšší výkon zvládnou plně nabitý akumulátor vysát za necelé dvě hodiny, takže je stále nutné mít na dosah zásuvku, chcete-li hrát déle. Na druhou stranu, protože se na Steam Decku podle Valve hraje úplně všechno, jsou tituly, u nichž můžete s klidem přepnout do speciálního úsporného režimu omezujícího hru na pouhých 15 fps. Pokud se vám to zdá legračně málo, existují například vizuální novely, sportovní manažery, adventury nebo jednoduše tituly, které nejsou rychlé a i na 15 fps jsou nadále pohodlně hratelné.

„Co bude dál,“ ptá se v závěru Valve a hned si odpovídá. „Naším úkolem je pokračovat v hledání cest, jak zlepšit zařízení Steam Deck a jeho používání, což primárně znamená naslouchat Vaší zpětné vazbě. Nebojte se nám proto napsat na fórech, a pokud se potýkáte s nějakým problémem přímo na zařízení, využijte funkce nahlášení chyby,“ vzkazuje výrobce. Připomínáme také nedávný závazek, že odesílání nových kusů nekončí, spíše naopak a Valve potvrzuje, že se zrychluje i samotná produkce.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru