O tragickém osudu sběratelské karetní hry Artifact od vývojářů z Valve jsme se s postupným vývojem situace bavili opakovaně. Asi nejsilnější bylo prohlášení jejích designérů – Richarda Garfielda a Skaffa Eliase – kteří loni v červnu uvedl, že kdyby hra našla fanoušky, mohla pohodlně uspět. Ve svém vzkazu na rozloučeno totiž v době, kdy opouštěli vývojářský tým, mluvili o obrovských ambicích a srovnávali Artifact s Magic: The Gathering, tedy s dalším svým karetním dílem.
Artifact podle nich nabízel možnost postavit opravdu silný balíček karet levněji a nehrála v něm tak velkou roli náhoda, nic z toho se však fanouškům nepodařilo prodat a Artifact zůstal nepochopen cílovou skupinou hráčů, kteří si oblíbili free-to-play záležitostí jako Hearthstone, Gwent či Shadowverse. Ostatně, sám Gabe Newell v nedávném rozhovoru pro IGN označil Artifact za přešlap a skoro se zdálo, že z loňského slibu – Artifact přepracovat a nabídnout hráčům znovu – nadobro sešlo. Opak je ale pravdou a Newell v jiném z rozhovorů, které nyní poskytuje u příležitosti vydání Half-Life: Alyx, remake Artifactu potvrdil.
Artifact: Under Constructionhttps://t.co/QvJaieH5gf
— Artifact (@PlayArtifact) March 20, 2020
„Artifact byl v prvním kole zajímavým selháním. Byli jsme překvapení, protože jsme mysleli, že máme opravdu silný produkt,“ komentuje Newell selhání v rozhovoru pro magazín Edge. Sportovně v něm přiznává, že učinili experiment, dostali negativní odezvu a nyní se pokouší zjistit, jak se z toho všeho mohou poučit. „Zkusíme to znovu. To je to, na čem [tým vývojářů Artifactu] dosud pracoval a co již připravuje k vydání. Vše založeno na tom, jaké přicházely reakce [na první iteraci] a co bylo na produktu špatného,“ uvádí Newell. V článku se dále uvádí, že interně je hra označována jako Artifact 2, není ovšem v tuto chvíli jasné, jestli jde o duchovního nástupce, nebo reboot ve stylu Driveclubu, Final Fantasy XIV či No Man‘s Sky. Tedy komplexní přepracování většiny herních mechanismů, resp. obsahu za účelem vyhovění hráčské komunitě a potenciální cílové skupině zákazníků.
V komentářích na Twitteru ale hráči Valve nešetří a stovkami reakcí se vine linka, která tlačí na to, aby byl Artifact zpřístupněn coby free-to-play záležitost
Ruku v ruce s Newellovým oznámením jde i oživení komunikace na sociálních sítích, kde se objevil první příspěvek po celém roce mlčení. Vývojáři v něm potvrzují, že na Artifactu pracují a přináší i krátký vzkaz komunitě, která snad na hru ještě úplně nezanevřela. „Zaprvé bychom rádi poděkovali za všechny vaše tweety, maily a příspěvky. Neutuchající zájem o Artifact nás pohání kupředu a upřímně přijímáme jakékoliv názory. Možná jste si také všimli, že se blíží změny – začínáme testovat naše [herní] systémy a infrastrukturu, což by nemělo ovlivnit aktuálně běžící Artifact, ale chtěli jsme vám dát pro jistotu vědět. Očekávejte další novinky po vydání Half-Life: Alyx,“ říkají vývojáři.
V komentářích na Twitteru ale hráči Valve nešetří a stovkami reakcí se vine linka, která tlačí na to, aby byl Artifact zpřístupněn coby free-to-play záležitost. Na jednu stranu by nám bylo za těžko tomuto kroku uvěřit, protože ono sběratelství je přímou součástí designu tak, jak je navrhl Garfield s Eliasem. Na druhou stranu je to ale asi jediná možnost, která by hráče ve větší míře uspokojila a přiměla k tomu, aby se k Artifactu vrátili nebo jej alespoň vyzkoušeli. Lehká cesta tedy neexistuje a budeme nesmírně zvědaví na to, jak se s tím vývojáři vypořádali. Snížení ceny karet, případně nabídka výhodnějších balíčků by mohla nepříjemné situaci pomoct, zda to ovšem bude ve zdrcující konkurenci stačit, zjistíme až v nadcházejících týdnech.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.