branding
Artifact, Valve Corporation, Valve již brzy představí reboot karetní hry Artifact

Valve již brzy představí reboot karetní hry Artifact

Newell potvrdil, že se na předělávce pracuje už delší dobu. Novinky přijdou po vydání Alyx

Zdroj: Valve
23. 3. 2020
Název: Artifact Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 28. 11. 2018

O tragickém osudu sběratelské karetní hry Artifact od vývojářů z Valve jsme se s postupným vývojem situace bavili opakovaně. Asi nejsilnější bylo prohlášení jejích designérů – Richarda Garfielda a Skaffa Eliase – kteří loni v červnu uvedl, že kdyby hra našla fanoušky, mohla pohodlně uspět. Ve svém vzkazu na rozloučeno totiž v době, kdy opouštěli vývojářský tým, mluvili o obrovských ambicích a srovnávali Artifact s Magic: The Gathering, tedy s dalším svým karetním dílem.

Artifact podle nich nabízel možnost postavit opravdu silný balíček karet levněji a nehrála v něm tak velkou roli náhoda, nic z toho se však fanouškům nepodařilo prodat a Artifact zůstal nepochopen cílovou skupinou hráčů, kteří si oblíbili free-to-play záležitostí jako Hearthstone, Gwent či Shadowverse. Ostatně, sám Gabe Newell v nedávném rozhovoru pro IGN označil Artifact za přešlap a skoro se zdálo, že z loňského slibu – Artifact přepracovat a nabídnout hráčům znovu – nadobro sešlo. Opak je ale pravdou a Newell v jiném z rozhovorů, které nyní poskytuje u příležitosti vydání Half-Life: Alyx, remake Artifactu potvrdil.

„Artifact byl v prvním kole zajímavým selháním. Byli jsme překvapení, protože jsme mysleli, že máme opravdu silný produkt,“ komentuje Newell selhání v rozhovoru pro magazín Edge. Sportovně v něm přiznává, že učinili experiment, dostali negativní odezvu a nyní se pokouší zjistit, jak se z toho všeho mohou poučit. „Zkusíme to znovu. To je to, na čem [tým vývojářů Artifactu] dosud pracoval a co již připravuje k vydání. Vše založeno na tom, jaké přicházely reakce [na první iteraci] a co bylo na produktu špatného,“ uvádí Newell. V článku se dále uvádí, že interně je hra označována jako Artifact 2, není ovšem v tuto chvíli jasné, jestli jde o duchovního nástupce, nebo reboot ve stylu Driveclubu, Final Fantasy XIV či No Man‘s Sky. Tedy komplexní přepracování většiny herních mechanismů, resp. obsahu za účelem vyhovění hráčské komunitě a potenciální cílové skupině zákazníků.

V komentářích na Twitteru ale hráči Valve nešetří a stovkami reakcí se vine linka, která tlačí na to, aby byl Artifact zpřístupněn coby free-to-play záležitost

Ruku v ruce s Newellovým oznámením jde i oživení komunikace na sociálních sítích, kde se objevil první příspěvek po celém roce mlčení. Vývojáři v něm potvrzují, že na Artifactu pracují a přináší i krátký vzkaz komunitě, která snad na hru ještě úplně nezanevřela. „Zaprvé bychom rádi poděkovali za všechny vaše tweety, maily a příspěvky. Neutuchající zájem o Artifact nás pohání kupředu a upřímně přijímáme jakékoliv názory. Možná jste si také všimli, že se blíží změny – začínáme testovat naše [herní] systémy a infrastrukturu, což by nemělo ovlivnit aktuálně běžící Artifact, ale chtěli jsme vám dát pro jistotu vědět. Očekávejte další novinky po vydání Half-Life: Alyx,“ říkají vývojáři.

V komentářích na Twitteru ale hráči Valve nešetří a stovkami reakcí se vine linka, která tlačí na to, aby byl Artifact zpřístupněn coby free-to-play záležitost. Na jednu stranu by nám bylo za těžko tomuto kroku uvěřit, protože ono sběratelství je přímou součástí designu tak, jak je navrhl Garfield s Eliasem. Na druhou stranu je to ale asi jediná možnost, která by hráče ve větší míře uspokojila a přiměla k tomu, aby se k Artifactu vrátili nebo jej alespoň vyzkoušeli. Lehká cesta tedy neexistuje a budeme nesmírně zvědaví na to, jak se s tím vývojáři vypořádali. Snížení ceny karet, případně nabídka výhodnějších balíčků by mohla nepříjemné situaci pomoct, zda to ovšem bude ve zdrcující konkurenci stačit, zjistíme až v nadcházejících týdnech.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru