Vývojáři ze studia Valve se dva a půl roku po vydání karetní hry Artifact rozhodli ukončit veškeré snahy o revitalizaci hry prostřednictvím dlouho připravované druhé verze a dělají poslední tečku za celým nepříjemným příběhem. Podobně jako nedávno v případě Anthemu, ani Artifact ale nemizí úplně, když zůstávají původní verze i rozpracovaný nástupce hráčům nadále přístupné, byť se už nikdy nedočkají žádného dalšího obsahu či významnějšího patche. Změnou také je, že od dnešního dne je Artifact k dispozici zcela zdarma a bez možnosti utrácet ve hře další peníze za nové karty.
The Future of Artifacthttps://t.co/icBVxVtMRP
— Artifact (@PlayArtifact) March 4, 2021
„Bez ohledu na dobré úvodní prodeje, počet hráčů [Artifactu] dramaticky klesnul. To zapříčinilo odklon od plánovaného servisního modelu k přehodnocení herních mechanismů a ekonomiky,“ začíná vysvětlovat na úvod nočního vzkazu tým vývojářů. Nutno podotknout, že komunita se rozpadla v průběhu dvou měsíců, kdy z původního počtu 11 tisíc průměrných hráčů v prosinci 2018 klesl počet v únoru následujícího roku na pouhých 754 hráčů a posléze ještě hlouběji. I to byl důvod, proč se Valve rozhodlo nechat původní verzi být a pustit se do vývoje Artifactu 2.0, který však nebyl veřejně dostupný a jediný způsob, jak se do postupně vylepšované hry bylo možné dostat, vedl přes pozvánky do uzavřeného betatestu. To je klíčové pro další vyjádření Valve, které s ohledem na tuto skutečnost nedává příliš smysl.
Pokud žehráním nad počtem aktivních hráčů mají lidé z Valve náhodou na mysli setrvalý nezájem o původní verzi z roku 2018, pak neměli vysílat signály, že jde o hru, která přestává být relevantní.
„Je to už rok a půl, kdy původní tým Artifactu začal pracovat na rebootu. Jenže i když jsme byli spokojeni s tím, jak se nám dařilo plnit jednotlivé body [vývoje], nedokázali jsme dostat počet hráčů na úroveň, která by ospravedlnila další vývoj,“ tvrdí Valve. Rozhořčení fanoušci ale například na Redditu příliš nerozumí, čemu se vývojáři diví, když neprobíhala v podstatě žádná marketingová kampaň a Valve se výrazně nesnažilo zahrnout do betatestu víc hráčů, třeba prostřednictvím dalších pozvánek, které by již přijatí hráči mohli dále šířit mezi svými známými nebo v komunitě jako takové. A pokud žehráním nad počtem aktivních hráčů mají lidé z Valve náhodou na mysli setrvalý nezájem o původní verzi z roku 2018, pak neměli vysílat signály, že jde o hru, která přestává být relevantní, což si hráči vysvětlili tak, že už nemá smysl utrácet za ní a v ní další peníze.
S pozdviženým obočím můžeme dále číst, že se Valve nehodlá nijak uspokojivě vypořádat s těmi, kdo za hru zaplatili, případně si kupovali balíčky s kartami. Ty jejich majitelům samozřejmě zůstanou, jistou útěchou je ale pouze skutečnost, že karty budou transformovány do speciální sběratelské podoby a s odkazem na informace výše je už nikdo nový nezíská. I v tom je ale určitý háček a Valve nepřímo říká, že pokud někdo chce své peníze zpět, může ony sběratelské karty prodat standardním způsobem na Steam Marketplace. Jistě, za určité konstelace by se z takových kartiček mohly stát raritní předměty s vysokou cenou, z druhé strany ale na ni bude tlačit fakt, že je hra v podstatě mrtvá a nepředpokládáme, že ji po vychladnutí nově zažehnutého bezplatného zájmu budou lidé pravidelně hrát.
Co se týče Artifactu 2.0, který vývojáři přejmenovali na Artifact Foundry, hráči se k novým kartám budou dostávat jen postupným odemykáním skrze hraní a tyto karty už nebude možné jakýmkoliv způsobem zpeněžit. Vývojáři rovněž varují, že Artifact Foundry je nehotovou hrou, která sice má funkční jádro, ale hráči mohou narážet na bugy a grafické nedostatky, jako tomu logicky bylo i v uzavřeném betatestu. Jediné, co se vývojářům podařilo dokončit, je zahrnutí posledních připravených artworků na nové karty, má jít ale o to poslední, co se na Founder verzi oproti poslední verzi bety změní.
„Jsme vděční za všechny hráče Artifactu, zejména za ty, kdo nám pomohli vylepšit a celkově posunout Artifact Foundry. Tým cítí, že toto rozhodnutí nejlépe poslouží celé komunitě. Jsme hrdí na práci, kterou jsme na obou hrách dovedli a těší nás, že se konečně dostanou k širšímu publiku,“ uzavírají vývojáři dalším, od reality mírně odtrženým vyjádřením svůj vzkaz. A ano, i když se počet hráčů v posledních hodinách skokově navýšil, hodnocení hry na Steamu je neúprosné, stejně jako komentáře a kritika fanoušků, kteří měli zájem, aby hra pokračovala a věřili předchozím slibům, že Valve nedostatky odstraní. Bohužel marně.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.