Vývojáři z Riot Games přistoupili ke změnám v pravidlech používání jejich služeb, které se týkají hlasové komunikace mezi hráči v jednotlivých titulech. První hrou, které se změny dotknou, je kompetitivní akce Valorant, která bude nově nahrávat hlasový chat a posuzovat jeho závadnost v boji proti nevhodnému chování a vyjadřování. Snahou Riot Games podle oficiální zprávy je, poskytovat hráčům bezpečné a inkluzivní prostředí, které si vybírají ke trávení volného času. „Víme, že neslušné chování během používání našeho voice chatu je problémem pro spoustu hráčů a jsme odhodlaní efektivně zakročit,“ tvrdí Riot Games a dále vysvětluje, že pro posouzení, zda nedochází k obtěžování ostatních, nadávkám nebo jiným nežádoucím záležitostem, musí vývojáři vědět, co si hráči mezi sebou říkají.
We’re committed to making our games better for everyone who plays them. This is another step toward tackling disruptive behavior across the board, starting with @PlayVALORANT. Stay tuned for more from our Central Player Dynamics team! https://t.co/wD6vErtlzo
— Riot Games (@riotgames) April 30, 2021
Vývojáři Valorantu připomínají, že se už v únoru zaměřili na hráče, kteří přestávají během zápasů hrát, případně z nich rovnou odchází. Současně s tím ale zpřesnili posuzování nevhodného chování v momentech, kdy se na AFK hráče sborově nadávalo a zapojili také mechanismy kontrolující textovou komunikaci v 11 jazycích. Nahrávání voice chatu tak je jen dalším krokem Riot Games na cestě ke zlepšení ovzduší a součást nástrojů pro nahlašování veškerého obtěžování. „Tyto změny jsou jen dílčími vylepšeními, které jsme učinily v zájmu odpovídajícího hráčského zážitku. V budoucnu budeme pokračovat, což zřejmě povede k vylepšené detekci hlasové komunikace a přesnějším postihům,“ říká Riot Games.
Riot otevřeně uvádí, že pokud si někdo nepřeje, aby byl jeho hlas nahráván, může přestat používat interní komunikační nástroj a obrátit se na řešení třetích stran.
Nezbytnou součástí změn pravidel je samozřejmě důraz na soukromí hráčů a vývojáři Valorantu potvrzují, že se o nahrávky budou starat jako o své vlastní. Záznamy si prý uchovají po nezbytně dlouhou dobu a nikdy je nebudou distribuovat dál. Zároveň vysvětlují, že voice chat nebudou „odposlouchávat“, ale vrátí se k nahrávkám v případě, bude-li nutné posoudit, zda došlo k porušení pravidel slušné komunikace, či nikoliv. Otevřeně pak uvádí, že pokud si někdo nepřeje, aby byl jeho hlas nahráván, může přestat používat interní komunikační nástroj a obrátit se na řešení třetích stran. Současně s tím je důležité ptát se, kolik jazyků bude do vyhodnocování závadnosti komunikace zapojeno a jaké postihy hrozí například hráčům z Česka. O detailech však Riot Games z pochopitelných důvodů nemluví a je pravděpodobné, že budou existovat regionální posuzovací týmy, které se budou v případě nahlášení problémy zabývat i v jiných jazycích, než je angličtina.
Co se týče zapojení těchto mechanismů do dalších her, Riot Games to neodmítají. V sekci improvizovaných otázek a odpovědí tvrdí, že jde o plošnou změnu a týká se všech her. Valorant je však pro tuto chvíli jedinou hrou, kterou se nahrávání hlasu týká, což se ale může v budoucnu změnit. „Pokud dojde na úpravu našich plánů, nejdříve vás upozorníme, než začneme sbírat vaše osobní data, a to všechno v zájmu co nejvyšší transparentnosti celého mechanismu,“ uzavírají zástupci vývojářů.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
K změnám došlo u LOL ohledně AFK nějaký týden nazpět. Je až zajímavé jak najednou po tolika letech bojují proti AFK, nadávkám apod. Není a nebyla to právě jejich hra, která tlačí a tlačila hráče k perfekcionismu „balancováním“ na úroveň e-play hráčů? Kde jeidná chyba může rozhodnout zápas? Nejdřív si tak hráče vychovali a teď se diví. K smíchu! 😀