branding
V Ubisoftu se mělo pracovat na hře s králem Artušem

V Ubisoftu se mělo pracovat na hře s králem Artušem

Projekt prý vedl bývalý designér Dragon Age. Zrušen byl vyhozeným šéfem editorial týmu

Zdroj: Assassin's Creed Valhalla, Ubisoft
28. 7. 2020

V souvislosti s nedávnými incidenty, které do základu otřásly společností Ubisoft, přichází překvapivá zpráva od novináře Jasona Schreiera. Ve svém nejnovějším článku pro Bloomberg odkrývá další velký projekt, na kterém se mělo v Ubisoftu pracovat, ovšem pouze do chvíle, než byl zrušen šéfem tzv. editoral týmu Sergem Hascöetem. Toto jméno přitom figurovalo ve výčtu zaměstnanců, s nimiž byla kvůli nevhodnému chování rozvázaná pracovní smlouva a v některých anonymních výpovědích byl Hascöet dokonce označován za středobod všeho špatného v Ubisoftu. Měl být rovněž velmi kritický k plánu, uvést Kassandru coby jedinou hratelnou hrdinku Assassin’s Creed Odyssey, a podle Bloombergu měl prosadit Alexiose s tvrzením, že „ženské hrdinky nedokážou hry prodat“.

Odmítavě se však podle Schreiera stavěl k žánru fantasy jako takovému, a právě proto měl Hascöet v zárodku zrušit projekt Avalon, na kterém pracoval bývalý designér Dragon Age Mike Laidlaw. Do Ubisoftu přišel z BioWare v roce 2018 a jeho nová hra měla zpracovávat legendu o králi Artušovi a jeho rytířích kulatého stolu. Vývoj prý běžel podle očekávání, Laidlawův tým činil v rámci stanovených časových plánů výrazný posun, ale ani to nestačilo, aby Avalon přežil. „Hascöet nebyl příznivcem fantasy a nastavil pro Avalon a jeho tým v Quebecu hodně vysokou laťku. Pokud měli vytvořit fantasy hru, musela být doslova lepší než Tolkien,“ říká Schreier s odvoláním na anonymní zdroje blízké situaci a zmiňovanému projektu.

Vývojáři byli v šoku, když zjistili, že byl projekt zastaven jen proto, že šéf kreativního týmu neměl rád historii.

Aby hráči s odstupem lépe pochopili, o co potenciálně přišli, vyjmenovává pak Jason Schreier základní vlastnosti chystané hry. Avalon měl mít kooperativní multiplayer, svět podobný hrám ze série Monster Hunter a věrné anglické kulisy. A bez ohledu na to, že se Hascöetovi námět nelíbil, vývojáři údajně zkoušeli zachránit, co se jen dalo, a několikrát měnili koncept jen proto, aby na již vytvořených mechanismech mohli dále pracovat. „Vývojáři byli v šoku, když zjistili, že byl projekt zastaven jen proto, že šéf kreativního týmu neměl rád historii. Proto změnili téma – jednou blíže ke sci-fi, podruhé k řecké mytologii. Všechny tyhle nápady ale Hascöet zavrhl,“ odkrývá Schreier. Je však nutné podotknout, že k těmto zprávám odmítl Ubisoft podat jakýkoliv komentář a na dotazy Bloombergu nereagoval ani Laidlaw.

Ten z Ubisoftu na začátku letošního roku odešel a zůstává na volné noze coby konzultant. Nejistý je také osud zrušeného Avalonu, resp. možnost, že by se k němu někdy Ubisoft vrátil. V zájmu o větší pestrost vlastního portfolia, za jehož nedostatek byl v minulosti francouzský gigant kritizován, by hra stávající nabídku nepochybně oživila. Všichni ale cítí, že prominentní hrou zasazenou do Anglie bude koncem roku očekávaný Assassin’s Creed Valhalla a pro krále Artuše zřejmě nebude v dohledné době místo.

 

 

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru