branding
Die by the Blade, Grindstone, Slovenská bojovka Die by the Blade vyjde v květnu

V tomhle souboji může jediný zásah znamenat smrt

Na trh se chystají hned dva slibní duchovní nástupci samurajské bojovky Bushido Blade

Zdroj: Grindstone
15. 9. 2019
Název: Die by the Blade Vývojář: , , Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr:
Datum vydání:
16. 5. 2024
16. 5. 2024 (PC)
říjen 2024 (Xbox Series S | X, PlayStation 5)

V roce 1997 vyšla netradiční bojovka Bushido Blade pro PlayStation, která se pyšnila realistickým soubojovým systémem, v němž jediný zásah mohl znamenat smrt. Na inovativní titulu jsme vzpomínali ve Vortexu #45 a připomněli jsme si ho také v nedávném tématu věnovaném nejzajímavějším hrám inspirovaným japonskou historií.

Teď se chystají hned dva duchovní nástupci Bushido Blade. Ten první se pokouší vstát z mrtvých, ten druhý je úplně nový.

Od té doby se ji čas od času někteří vývojáři pokoušejí marně napodobit, nicméně na úspěšný originál už nikdo plnohodnotně nenavázal. Což je podle mě velká škoda, protože v konkurenci velkého množství klasických arkádových bojovek by se určitě našlo místo a trh i pro trochu realističtější alternativu. O to větší radost mi udělalo zjištění, že teď se chystají hned dva duchovní nástupci najednou. Ten první se pokouší vstát z mrtvých, ten druhý je úplně nový. Za pozornost ale stojí oba.

V roce 2015 se na internetu objevil zajímavý koncept nazvaný Hatashiai. Realistická samurajská bojovka se otevřeně hlásila k inspiraci Bushido Blade a spoléhala na Unreal Engine. Postupem času jsme se dočkali několika videí a projekt vypadal slibně. Nicméně jeho vývoj se protahoval a v červnu 2017 se po posledním updatu jeho autor Maxi Stone na dlouho odmlčel. Znovu o sobě dal vědět až koncem letošního srpna, kdy titul opětovně představil pod názvem HATASHIAI: The Art of Samurai Swordsmanship.

Cílem je napodobit japonské umění boje s mečem a přenést ho věrně do hry. Jednotlivé postavy budou ovládat různé skutečné bojové techniky, jejichž pohyby vycházejí z umění opravdových samurajů. Bojovníci mají k dispozici různé postoje a namísto tradičních předem definovaných komb HATASHIAI přichází s volným systémem řetězení útoků a pohybů. Výsledkem má být plynulá a nepředvídatelná hratelnost.

Autoři prý výrazně zdokonalili fyzikální systém a detekci kolizí, která je při souboji se zbraněmi klíčová. Na rozdíl od jiných her, kde k obraně stačí jen držet tlačítko pro blok, v tomto případě bude nutné skutečně vykrývat útoky nepřítele adekvátním pohybem. Rozhodující roli přitom bude hrát vzdálenost i načasování. A stejně jako v Bushido Blade i tady platí, že jediný zásah může znamenat smrt. HATASHIAI se obejde bez ukazatele zdraví, nicméně soupeře je možné třeba i vážně zranit, než zemře. Podle autora bude souboj intenzivní, nekompromisní, rychlý a smrtící. Hra by podle posledních informací mohla vyjít už příští rok.

Na Tokyo Game Show byl pak před pár dny představen druhý podobný počin. Jmenuje se Die by the Blade a i jeho autoři se odvolávají na Bushido Blade, ale také sérii Way of the Samurai. Na titulu pracuje nezávislé japonské studio Toko Midori a míří na PC i konzole. Early access verze by dokonce měla být k dispozici už příští rok.  A i v tomto případě může jediný dobře mířený zásah znamenat okamžitou smrt.

Autoři slibují představit tuto brutální akci nové generaci, přičemž samozřejmě chtějí využít všech moderních vymožeností. I tady se můžeme těšit na různé bojové styly, hrdiny, zbraně i prostředí. Důležitou roli ale mají hrát rovněž kosmetické doplňky jako oblečení. Také zde se vývojáři spoléhají na osvědčený Unreal Engine od Epicu.

Kromě tradičních režimů se můžeme těšit rovněž na jakýsi Adventure Mode s prvky roguelike, v němž budeme získávat nové zbraně i skiny. Z dosavadních informací vyplývá, že do early accessu může Die by the Blade vstoupit už 17. ledna, ale mělo v se tak v každém případě stát v prvním čtvrtletí příštího roku.

Musím říct, že mám ohromnou radost, že se snad v dohledné době dočkáme hned dvou takových her, které jsou mému vkusu blízké, i když se jedná o projekty od menších nezávislých studií a nemohou se produkčními kvalitami měřit s absolutní špičkou. A který titul se zatím víc zamlouvá vám?

Die by the Blade, Grindstone, V tomhle souboji může jediný zásah znamenat smrt

Bushido Blade v kostce

Originální bojovka z roku 1997 od japonského studia Lightweight debutovala na původním PlayStationu a vynikala působivou estetikou a inovativní realistickou hratelností, v níž jediný zásah mohl vám či vašemu nepříteli způsobit smrt. Překvapila i volitelnou first person kamerou nebo možností vybrat si kromě postavy také zbraň. Na dva díly Bushido Blade navázala v letech 2000 až 2006 série Kengo, ale úspěch dodnes nepřekonaného originálu už zopakovat nedokázala.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru