Na začátku května se Microsoft rozhodl ukončit působení čtyř studií, mezi kterými bylo i japonské Tango Gameworks. Zprávu už fanoušci zřejmě vstřebali, rozloučili se s možností, že by od týmu, který dal v roce 2010 dohromady Šindži Mikami, obdrželi pokračování hororovky The Evil Within nebo rytmického překvapení Hi-Fi Rush, a s napětím čekají, kde se propuštění vývojáři objeví a na čem budou pracovat. Určitou bolest a nepochopení, proč Microsoft studio zavřel, teď nicméně jitří objev na síti LinkedIn, konkrétně v profilu programátora Cujošiho Okugawy, který potvrdil, že Tango nezahálelo a s největší pravděpodobností aktivně pracovalo minimálně na dvou dalších projektech.
It looks like Tango Gameworks was working on 2 titles before shutdown. pic.twitter.com/jso5kphP1p
— Timur222 (@bogorad222) May 28, 2024
Informace si všimnul insider s přezdívkou Timur222, který se specializuje právě na procházení zmíněné sítě a vyhledávání podobných zpráv či souvislostí. Ačkoliv Okugawův zápis neprozradí nic konkrétního, měl se na dvou neoznámených titulech podílet z pozice vedoucího programátora, resp. programátora grafiky. U projektů se objevují roky 2023 a 2024, což potenciálně naznačuje i možnost jejich plánovaného odhalení v těchto chvílích, patrně až s odstupem – pokud vůbec – se ale dozvíme, o co přesně šlo.
Pokud byste chtěli společně s námi trochu pátrat, portál Moby Games přiřazuje ke jménu programátora hned devět projektů, z čehož v této souvislosti nejzajímavějším je Ghostwire: Tokyo a The Evil Within 2. U druhého dílu původního hororu od Mikamiho je Okugawa veden jako programátor, který s prací pouze pomáhal, u Ghostwire: Tokyo už ale figuroval v roli vedoucího programátora a není tudíž vyloučeno, že jedním z neoznámených projektů je pokračování právě tohoto titulu. Jestli byl druhým projektem Hi-Fi Rush, můžeme rovněž pouze spekulovat, v době informování o zavření Tango Gameworks se nicméně objevily informace, že vývojáři chtěli ve vývoji pokračovat a navrhli vedení koncept druhého dílu.
Bohužel, Tango Gameworks nepřežilo „složitou situaci na trhu“, bez ohledu na to, že ředitel herních studií Microsoftu Matt Booty vychvaloval právě takové hry, jako je Hi-Fi Rush. I po měsíci se jeví stále velmi bolestivé, že Microsoft nakonec studio uzavřel, a to i symbolickým pohledem narážejícím na mnohaletou snahu Microsoftu proniknout i na japonský trh.