Finské studio Remedy Entertainment si za necelá tři desetiletí v herním průmyslu dokázalo tituly a sériemi jako Max Payne, Alan Wake a Control vybudovat neochvějnou reputaci, kterou podporují i ocenění a neutuchající zájem hráčů a fanoušků. Game director Kyle Rowley v podcastu Behind the Voice prozradil, že když se připojil k vývoji Quantum Break byl silně ovlivněn prací kalifornského studia Naughty Dog, především pak Uncharted. Z toho důvodu usiloval o to, aby se Remedy stalo evropským Naughty Dog s tím, že by měli replikovat kvality jejich práce. I proto to byla ve výsledku hra, kterou by sám chtěl hrát, a pracoval na projektu s nadšením.
Ačkoli později Remedy opustil, aby se připojil k vývoji Cyberpunku 2077, nakonec se vrátil, aby pracoval právě na hře Alan Wake 2. I zde pak chtěli dosáhnout filmového zážitku, jaký poskytují právě tituly od Naughty Dog. Vzhledem k žánrům a přístupu není srovnání těchto dvou studií od věci, jak přitakali mnozí posluchači, podle některých by ovšem Remedy mělo být především Remedy. A s tím se nedá než souhlasit.
Akvizice Naughty Dog
Když už je však řeč o Naughty Dog, za zmínku stojí nedávný příspěvek spoluzakladatele Andrewa Gavina, jenž se na svém profilu na LinkedInu rozepsal o tom, proč studio v roce 2001 prodali společnosti Sony. Ten jej uvedl ve smyslu, že je to častá otázka, na kterou má jednoduchou odpověď – důvodem byl nárůst rozpočtů. Když v 80. letech začínali, byly rozpočty zvládnutelné a zisk z jedné hry investovali do vývoje další, přičemž v té době vývoj stál do 50 tisíc dolarů. Pak přišel nárůst, kdy vývoj Rings of Power vyšel přibližně na 100 tisíc dolarů, které se ale vrátily, a tak z nich financovali vývoj Way of the Warrior v roce 1993. Ovšem Crash Bandicoot vyvíjený mezi lety 1994 a 1996 už vyšel na 1,6 milionů dolarů. Do roku 2004 se ovšem výše rozpočtů u AAA her jako Jak 3 vyšplhaly k 50 milionům a od té doby rostou, podotýká Gavin.
Ještě v roce 2000 si sami financovali veškeré projekty, což bylo s narůstáním mimořádně stresující, což podle něj zažívali i další vývojáři a je to stále problém. Prodej studia tak nebyl jen o zajištění financí a budoucnosti, ale i zdrojích a možnosti nadále dělat skvělé hry, aniž by byli ochromováni neustálým strachem a báli se klopýtnutí. „Vývoj velkých her může dnes klidně stát 300, 400 nebo 500 milionů dolarů. Byli bychom schopni držet krok? Možná. Ale prodej – správné straně – dal Naughty Dog stabilitu, kterou potřeboval k prosperitě a k pokračování vývoje her, o nichž jsme kdysi snili,“ uzavřel Gavin příspěvek.
To je pekné, že Remedy malo za vzor Naughty Dog, ale to je dnes už privysoká laťka. Napriek tomu, že nie sú na takej úrovni, tak myslím, že nikomu to nevadí. Ich hry ma aj tak bavia a sú tiež veľmi dobré.
Čo sa týka spoluzakladateľa NG, tak nepovedal vôbec nič nové. Je logické, že odkúpenie väčšou firmou je hlavne o peniazoch. Aby sa mohli naďalej financovať tak nákladné hry.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Čo sa týka spoluzakladateľa NG, tak nepovedal vôbec nič nové. Je logické, že odkúpenie väčšou firmou je hlavne o peniazoch. Aby sa mohli naďalej financovať tak nákladné hry.