Závěr včerejší prezentace vydavatelské společnosti Slitherine Software patřil jednomu velkému překvapení. Ve studiu Cats Who Play, která má na svém kontě tituly jako Syrian Warfare, Kitty Play nebo Three Heroes, vzniká licencovaná real-time strategie Terminator: Dark Fate – Defiance. Podle slov producenta Marka Hardistyho jde o první strategii zasazenou do tohoto univerza a vývojáři ze zmiňovaného studia se už prý nemohli dočkat, až o ní konečně řeknou světu. K dispozici je kratičký trailer a první sada informací, která se po skončení a odprezentování hry objevila také na čerstvě spuštěné stránce na Steamu.
Jak už vychází najevo z použité licence, Cats Who Play úzce spolupracují se společností Skydance Media, která značku vlastní. I z toho důvodu by nemělo jít jen o válečnou strategii, nýbrž o další část ucelené mozaiky tvořící Terminátora coby celek. Vývojáři proto slibují značný důraz na vyprávění příběhu, který se odvíjí od linky Temného osudu a který prožijete v roli velitele jednotek Zakladatelů (Founders). Podle Hardistyho jde o zbytky americké armády, které zůstaly pohromadě po soudném dni a snaží se ze všech sil čelit terminátorům Legie, kteří mají onen příznačný a prostý úkol – vyhubit lidstvo. Na cestě za vítězstvím – bez ohledu na to, jakou bude mít podobu – by hráči měli narazit na nejrůznější frakce a kartely, které se mohou, ale zřejmě nemusí přidat na stranu Founders, případně poskytnout nové jednotky a možnosti boje proti terminátorům.
Důležitým má být prvek zachování vojáků pro další mise, aby mohl hráč těžit z jejich úrovně veteránů a nedoplňovat stavy nezkušenými branci. Záležet však bude také na taktických schopnostech hráče-velitele a využívání všech dostupných prostředků mimo základen, které se budovat nebudou. Ostatně, vývojáři se ani trochu netají tím, že Terminator: Dark Fate – Defiance bude náročnou hrou a že teprve nedávno do hry přidali nastavení obtížnosti, aby si mohli ve zjednodušené podobě zahrát i ti, kdo nejsou v hardcore strategiích tak zběhlí. Co se týče technického zpracování, ze hry jsme viděli i několik přímých záběrů, které plní očekávání – hra působí bezútěšně, je v podstatě celá šedivá a disponuje poměrně solidními zvukovými efekty. Vývojáři ale slibují, že nad rámec Oklahomy, kolem které se bude hra odehrávat, navštívíme i další pestrá prostředí inspirovaná známým lorem Terminátora. Až navíc projedete 13 misemi příběhové kampaně, které by měly vystačit na více než 25 hodin zábavy, budete se moci pustit také do skirmishe a multiplayeru, který by měl zpřístupnit i stranu nepřítele, což ještě zvyšuje očekávání.
Hra bohužel zatím nemá nad rámec příslibu příštího roku žádné konkrétní datum vydání a určitě se nenechte zlákat slibem na Steamu, že by měla dorazit už brzy. To stejné svítí také u Hvězdné brány, na kterou budeme podle slov autorů čekat minimálně do příštího léta. I tak je ale Terminator: Dark Fate – Defiance příjemným překvapením a doufáme, že neudělá slavné značce ostudu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jinak z toho traileru a videa to tou soudobou technikou (A-10, Blackhawky, atd.) připomíná spíše Salvation, než Dark Fate, ve kterém lidé používali mnohem modernější zbraně a techniku, než jsou dostupné v současnosti. A tak jako blahé paměti u Salvation si nemohu neodpustit poznamenat, že tohle pojetí války se Skynetem (potažmo Legií) ve stylu „full scale warfare“, ve kterém bojuje v podstatě regulérní a plně vyzbrojená armáda proti strojům, je vysloveně v přímém rozporu s tím, co ustanovila jednička s dvojkou, ve které lidé přežívají (ze strachu z napadení) v kanálech a v podzemí a jediná technika, ke které se dostanou, je buď kořistní (a obvykle nějak poškozená) od strojů, nebo staré – civilní – křápy (častokrát vraky) z doby před válkou. A to proto, že vše ostatní bylo zničeno, popř. znehodnoceno, už během Soudného dne, tj. v prvních několika hodinách/dnech války. A proto se odboj uchýlil ke guerillovému způsobu boje a taktice hit & run a proto Skynet vynalezl T-800 model 101, který je vzhledem podobný člověku, aby se mezi lidi mohl infiltrovat a zničit odboj tak říkajíc zevnitř. V situaci, kdy se lidé bez větších problémů prohánění ve vzduchu v A-10, předpokládám s plnou výzbrojí, pak nemalá část lore tak trochu pozbývá smyslu.