Podobu her do velké míry ovlivňují aktuální trendy a nálada v komunitě hráčů, které se snaží jít naproti velká herní studia, stejně jako nezávislé týmy či jednotlivci. Čím menší pak vývojáři a jejich projekty jsou, tím pružněji umí reagovat třeba i na krátkodobé vtípky, které mezi hráči kolují pouhých pár dní, a tak se v databázi distribučních platforem objevují vyslovené hříčky, jejichž životnost se počítá na hodiny. Na první pohled by se proto mohlo zdát, že se i nezávislý projekt Glitchpunk pouze veze na vlně kritiky, která se snesla na konto Cyberpunku 2077 krátce po vydání a těží právě z oné ironické přezdívky, jíž fanoušci hru od CD Projektu RED častovali. Opak je ale pravdou a zdá se, že Glitchpunk je myšlen zcela vážně, bez ohledu na neznámé autory a zcela přiznané využití konceptu GTA 2 skloubeného s mechanismy top down akce Hotline Miami.
Za vývojem Glitchpunku stojí polské studio Dark Lord, které svojí historii začalo psát přibližně v polovině roku 2019. Ačkoliv první příspěvek na oficiálním facebookovém účtu naznačuje, že Dark Lord mohla být skupina zabývající se ekologií – sdíleli video nazvané How Dare You? se záběry zásahů lidí do fungování přírody – skutečně ale jde o herní vývojáře. O své první hře promluvili poprvé před rokem a jako o Glitchpunku o ní začali mluvit sedm měsíců před tím, než vyšel Cyberpunk 2077. Jak je totiž patrné z popisu hry na Steamu, v hlavní roli městské akce bude android, který využívá „glitch“ pro obcházení vlastního naprogramování.
Dark Lord slibují, že v Glitchpunku budeme moci cestovat mezi čtyřmi metropolemi, z nichž minimálně jedna má svůj reálný předobraz.
Podobně jako v jiných kyberpunkových hrách, také Glitchpunk řeší otázku nadvlády korporací, resp. boje proti nim a slibuje jeho brutální zpracování. Těšit se můžeme na plejádu zbraní, divoké honičky s policisty v deseti úrovních hledanosti, 12 soupeřících gangů s vlastními příběhovými linkami a obecně propracovaný děj s několika konci. Inspirace zmiňovanou hrou GTA 2 se ale propíjí i do stylizace či možnosti poslouchat rádio během jízdy, stejně jako do zpracování měst. A ano, mluvíme v množném čísle – Dark Lord slibují, že v Glitchpunku budeme moci cestovat mezi čtyřmi metropolemi, z nichž minimálně jedna má svůj reálný předobraz. Konkrétně si vývojáři vybrali Krakow a je pravděpodobné, že i další města budou kopírovat známá místa v Polsku. Chybět by pak neměly ani drogy, alkohol a dospělá témata, která si s kyberpunkovým žánrem nedílně spojujeme.
Že je vše podřízeno akci a rychlému přesunu z místa na místo nejen pomocí aut a motorek, ale také vlaků, náklaďáků či autobusů, pak podtrhuje první trailer, který současně odhaluje i vydavatele hry. Je jím společnost Daedalic Entertainment, která dodává na serióznosti celému projektu a naznačuje, že by mohlo jít o plnohodnotnou záležitost. Vývojáři slibují, že uvedou Glitchpunk do programu předběžného přístupu už ve druhém čtvrtletí letošního roku a zatím není známo, jak dlouho si v něm hra pobude. Ani tak ale nelze vývojářům upřít nemalé ambice, a ač by mohl někdo namítnout, že jde v podstatě jen o modifikaci GTA 2, nemáme nic proti.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.