Na Startovači bojuje v crowdfundingové kampani o přízeň hráčů další zajímavá hra. Stát se v ní můžete řidičem pražského metra. Jedná se o titul Back in Service. Kampaň navíc už v tuto chvíli můžeme prohlásit za úspěšnou. Ačkoli do konce zbývá ještě 59 dní, požadovaných 74 tisíc korun už je vybráno a dál se hlásí další podporovatelé. Novinka láká na detailně zpracované stanice a historické soupravy metra Ečs. Autor projektu Dominik Vojta na hře pracuje už téměř rok a hlavní funkce už jsou podle něj hotové. Jak sám říká, vlak jezdí, lidé nastupují, dveře se zavírají.
“Mám funkční systém pasažérů, AI a ovládání soupravy,” popisuje Dominik. To ale neznamená, že je hotovo. Zbývá toho podle něj ještě hodně doladit. Funkční je část trasy a souprava Ečs. Později může přibýt souprava 81-71 a další. Dominik Vojta dělá celou hru včetně modelů z velké části sám a ve volném čase. “Odmítal jsem většinu svých komerčních zakázek, abych dostal projekt do současné podoby,” vypráví s tím, že o dalším osudu měla pomoci rozhodnout právě i kampaň na Startovači.
Projekt je možné podpořit částkou už od 100 korun. Pokud ale přispějete alespoň 270 korun, můžete se těšit na early access verzi, která už je k dispozici. Je to taková ochutnávka toho, co už je hotové. Hratelná verze funguje současně jako poděkování za podporu. “Současná verze obsahuje plně hratelný úsek linky A se soupravou Ečs. Tato verze bude často v průběhu roku aktualizována. Můžete se tedy těšit na pravidelné novinky,” láká autor.
Pokud jde o hratelnost, říká Dominik Vojta, že nedělá extrémně realistický simulátor, ale ani jednoduchou hru. Bude to něco mezi tím. “Samozřejmostí je ale fyzikální model, který reaguje na překonávané převýšení, náklony do zatáček, délku soupravy i její obsazenost,” slibuje vývojář. Mapa nemá být do posledního kabelu věrnou imitací skutečnosti, ale má být věrohodná a mít atmosféru. Autor sice pracuje na hře sám, ale má přeci jen nějaké pomocníky. “Musím zmínit partu nadšenců, která mi pomáhá dodat podklady a učí mě, jak některé věci v metru fungují a nebo fungovaly. Společně hledáme rovnováhu mezi hrou a realitou,” vysvětluje Dominik Vojta.
Nepůjde přitom jen o sandbox. Už v prvních verzích mají do hry přibýt úkoly. “Nebudou jen o ježdění soupravou, ale i o průzkumu okolí včetně různých hádanek a podobně,” láká autor. Jak velká výsledná hra bude, už podle něj záleží i na hráčích. Dominikovým základním cílem je zkompletovat trasu A. “Rád bych ale pokračoval dále až k moderním soupravám a dalším linkám, pokud bude velký zájem,” dodává.
Až sem se šikovný vývojář dostal sám a bez podpory, i když to podle něj nebylo snadné. Nápadů má ale hodně a času málo. Díky financím od fanoušků by mohl ukončit své ostatní komerční projekty a naplno se věnovat hře. “Získal bych tím i možnost najmout a spravedlivě odměnit modeláře, toho bych teď opravdu potřeboval,” doplňuje Dominik. Potřebuje také cestující. Stávající svou roli plní, ale autor by si přál větší kvalitu i pestrost. Finance mají pomoci rovněž se zvuky a nahrávací technikou. Autor by také mohl přesedlat na šikovnější placené programy.
Jelikož se cílovou částku povedlo naplnit, hra by měla určitě vyjít. Další soupravy a stanice jsou závislé na podpoře hráčů. Ale nepochybuji o tom, že se fanoušků najdete dost. Podobné hry se u nás vždy těšily značné pozornosti a sám jsem v minulosti zkoušel několik z nich. Měli jsme tu Subway Simulator Praha Metro, Prague Metro Simulator, mody do Microsoft Train Simulatoru i simulátor pražského metra v systému Mechanik.
Více informací o novém projektu včetně různých stupňů podpory a odměn najdete v kampani na Startovači. Sledovat autora můžete také na oficiálním webu, na Instagramu a na YouTube.