Když jsme pro vás připravovali preview NHL 25 z novinářské prezentace, neměli jsme k dispozici téměř žádný grafický materiál, abychom mohli naše dojmy jejich pomocí alespoň částečně interpretovat. Vývojáři z EA Vancouver už nicméně zahájili marketingovou kampaň naplno, z NHL 25 už několik záběrů ukázali a na konci minulého týdne přidali video, ve kterém se na ploše necelých pěti minut konečně zabývají hratelností a ukázkami přímo ze hry. Pokud jste chtěli názorně podívat, o jakých změnách v bruslení, chování umělé inteligence či animacích kolizí jsme v preview psali, už konečně máte tu možnost.
Řekl jsem to už v pátečním novinkovém souhrnu a pro jistotu to opakuji ještě jednou – ačkoliv nechci zbytečně přehánět a lákat na něco, co se nemusí stát, ze změn, které mají přijít ke slovu v NHL 25, mám radost. Ačkoliv jich nemusí být nominálně mnoho, soustředí se na velmi důležité aspekty hry a je tudíž pravděpodobné, že se po letech dočkáme jednoho z těch lepších dílů, které se – když už nic jiného – výrazněji odliší od předchozího ročníku. Už jedna z prvních věcí, kterou vývojáři zmiňují ve výše přiloženém videu – evoluce dlouholeté funkce Vision Control – vypadá velmi slibně. Po stisku tlačítka L2/LT se hráč s pukem automaticky zaměří na branku a dá tak hráči prostor, aby si mohl najít vhodnou pozici ke střelbě, případně přihrávce.
Vylepšení spočívá v tom, že se do systému animací a fyziky propisují nové pohyby, které působí mnohem přirozeněji a dovolí vám efektivněji dosáhnout kýženého cíle. Ve videu dojde i na přímé porovnání s tím, jak vypadá například pokus o rychlou změnu směru v NHL 24 a jak bude vše vypadat v NHL 25, čili i kdybyste chtěli nasadit škarohlídskou masku, musíte uznat, že vylepšení je skutečně vidět. Týká se nicméně pohybu hráčů obecně, i bez Vision Control, což by se mělo odrazit například v tom, že do sebe už hráči nebudou hloupě narážet třeba po buly nebo při snaze přejet do útočného pásma. Ve skutečnosti by se to už nemělo stávat vůbec, a to díky přepracovaným animacím kolizí, resp. momentům, kdy se jim hráč snaží vyhnout, ale také díky vylepšené umělé inteligenci. Ačkoliv je složité soudit cokoliv dopředu, než si budeme moci hru sami vyzkoušet, hokejisté by měli chytřeji reagovat na ovládaného hráče a třeba při průnicích nejet slepě až do brány, ale opravdu sledovat vývoj situace a hledat lepší místa k zakončení.
S tím se pojí i přepracovaný systém tzv. one-timerů, tedy střel bez přípravy po přihrávce. NHL 25 přijde s jednoduchou indikací toho, když se některému ze spoluhráčů nabídne prostor ke střele či skórování, řídit se tím ale samozřejmě nemusíte. Na oficiálním webu hry se pak ještě mluví o gólmanech, kteří mají dostat rovněž novou sadu animací pro zákroky nebo vypichování puku, měli by lépe číst hru, být přesnější a nabídnout například protizbraň v podobě rychlejších reakcí na zmiňované one-timery. Příjemné také je, že by měli gólmani více projevovat své emoce, opět díky sadě nových animací a situací, v nichž budou brankáři v záběru. Za měsíc, přesněji 4. října, kdy hra dorazí poprvé jen na aktuální konzole PS5 a Xbox Series, uvidíme víc.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vyzkoušel jsem nové ovládání (jako testovací hráč před vydáním hry v posledních 5 letech). Psal jsem tvůrcům hry ať NHL 94 ovládání ve hře nechají, že veterány série jeho odstraněním nepotěší. EA to změnilo, staré ovládání vyhodilo/zahodilo = jako dědek se na staré kolena nové (podle mně špatné) ovládání učit nebudu.
Stručně řečeno – můžou do hry přidat cokoliv, vylepšit jí jakýmkoliv způsobem k dokonalosti, ale dokud nevrátí ovládání NHL 94 tak to hrát nebudu.