Krakovský Bloober Team se s námi podělil o nové informace, videa a další materiály k hororu Layers of Fear 2. Na kanálu Gun Media na YouTube, tedy společnosti, která pokračování nezávislého hitu vydává, se v první řadě objevila dvojice klipů. Tím prvním je zbrusu nový a znovu o trochu konkrétnější trailer s podtitulem Time Waits for No One, jehož vypravěčem je opět americký herec Tony Todd známý například z hororových sérií Candyman nebo Nezvratný osud. Druhé video pak představuje tříminutové představení projektu samotnými vývojáři, které se věnuje především inspiraci.
Autoři se prý soustředí na to, aby zachovali i v případě dvojky navzdory zjevným odlišnostem vše, co jsme si oblíbili na prvním dílu. Samozřejmostí tak mají být temné klaustrofobické interiéry, proměňující se prostředí i bohatý mnohovrstevnatý příběh. Zápletka zůstává věrná tématu umění, ale jak jsme už loni v srpnu předvídali, tentokrát se polští vývojáři nechali namísto výtvarným uměním inspirovat ranou kinematografií. A jak už naznačovalo původní kódové označení projektu, na samém počátku stála postava filmaře, režiséra a průkopníka trikových filmů, kterým byl Francouz Georges Méliès.
Když prý strávíte život tím, že zpodobňujete jiné lidi, existuje vždy riziko, že cestou ztratíte sama sebe.
Když se prý tým rozhodl pro pokračování Layers of Fear, které se bude točit okolo kinematografie, bylo to jako byl objevili autoři zcela nový inspirující svět. Desetiletí filmové historie a nejrůznější styly vývojáře inspirovaly už dřív, ale čerstvé téma jim umožnilo spatřit také nové možnosti a prozkoumat nové nápady. Byla to podle nich příležitost obohatit značku a vzít ji jiným a překvapivým směrem.
Hlavním hrdinou je herec, hollywoodská hvězda zlaté éry. Tomu je nabídnuta hlavní role v novém ambiciózním filmu excentrického, nechvalně proslulého a záhadného režiséra. Natáčet se má přímo na palubě zaoceánského parníku. Ústřední protagonista má ale absolvovat nejen cestu napříč Atlantikem, ale vydat se rovněž na pouť za poznáním sebe sama. Vybrat herce za hlavního hrdinu hry byl podle studia klíčový moment pro stavbu příběhu. Přirozeně prý zapadá do látky a témat, která chtějí autoři prozkoumat, jako je hledání vlastní skutečné identity. Když prý strávíte život tím, že zpodobňujete jiné lidi, existuje vždy riziko, že cestou ztratíte sama sebe. Z upoutávky a jejího monologu se zdá, že Tony Todd bude dabovat zmíněného režiséra, ale tuto informaci zatím nikdo nepotvrdil.
Zásadním rozdílem mezi oběma díly je už na první pohled skutečnost, že se namísto viktoriánského strašidelného sídla pohybujeme na lodi. I to ale dalo vývojářům do rukou nové možnosti a rekvizity. V kombinaci s inspirací ze světa kinematografie má být výsledkem spousta nových kreativních příležitostí. Nic se ale nemění na tom, že Layers of Fear zůstávají psychologickým hororem, který má hráče vyděsit, ale současně také přimět přemýšlet. Autoři proto věří, že se fanouškům bude pokračování líbit.
Vývojáři nové informace uvolnili při příležitosti panelu, který měli tento víkend na akci PAX South. Jisté je, že v novince nebude nouze o surrealistické výjevy a hlavního hrdinu bude pronásledovat také nějaké trauma z minulosti, s nímž se snaží vyrovnat, zatímco se připravuje na svou životní roli. Stále neznáme cílové platformy projektu, ale na PAXu studio nevyloučilo, že by se hra mohla dočkat podpory VR. Má jít v každém případě o multiplatformní titul.
Ačkoli loni žádný nový titul studio nevydalo, dříve tým vyjádřil přání vydávat každý rok jednu hru.
Do zákulisí nás Bloober Team slibuje vzít opakovaně prostřednictvím dalších vývojářských deníčků a my se už nemůžeme dočkat, co se ze hry vyklube a pevně autorům i sobě držíme palce, aby se nám dvojka líbila stejně jako originál. Ostatně ani kyberpunkovým hororem Observer, který vyšel rok po Layers of Fear, si autoři neudělali ostudu. Právě naopak. Navíc se sluší znovu připomenout, že ačkoli loni žádný nový titul studio nevydalo, dříve tým vyjádřil přání vydávat každý rok jednu hru. Doufáme proto, že Layers of Fear 2 vyjdou už letos. Což by zatím mělo platit. Uvidíme, zda bude výsledkem mistrovské dílo…
Polské nezávislé studio bylo založeno v roce 2008. Relativně dlouho nemohlo prorazit se svými vlastními počiny mezi absolutní špičku a zpočátku se nechávalo najímat a pracovalo na zakázkách pro jiné týmy a vydavatele. Po několika nepříliš přesvědčivých pokusech menšího rozsahu nastal zlom v roce 2016, kdy se Bloober Teamu podařilo najít díru na trhu s Layers of Fear.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.