branding
Gears of War: E-Day, Xbox Game Studios, V Gears of War: E-Day ještě nejsme na Sarančata připraveni

V Gears of War: E-Day nejsme na Sarančata připraveni

V prequelu budeme svědky Dne vynoření i síly bratrství. Bude lineární a s českými titulky

Zdroj: Microsoft
11. 6. 2024
Název: Gears of War: E-Day Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:

Jedním z největších oznámení Xbox Games Showcase 2024 bylo vyhlížené pokračování série Gears of War od studia The Coalition. Jeho vývoj nebyl tajemstvím, sami vývojáři lákali nové vývojáře, aby se připojili k práci na další hře, ale na oficiální oznámení a představení jsme museli čekat až do letošní prezentace. Nakonec nejde o Gears 6, jak byla hra neoficiálně označována, jelikož číslovka zmizela, na druhou stranu se však vrací původní celý název. Důvod je prostý, neboť Gears of War: E-Day je prequelem, který nás vezme ještě dávno před události první hry z roku 2006. Společně s Marcusem a Domem totiž budeme čelit Sarančatům (Locust) a dalším hrůzám Dne vynoření (Emergency Day). Zmíněná česká označení zde nejsou navíc použita jen tak, jelikož se můžeme těšit i na oficiální českou lokalizaci v podobě titulků.

Sami vývojáři z The Coalition prostřednictvím článku a rozhovoru na webu Xbox Wire nechali nahlédnout do vývoje a toho, jak postupují, nad rámec toho však Stephen Totilo přidal pár dalších detailů, s nimiž se mu svěřili creative director Matt Searcy a manažerka Nicole Fawcette. Hra je zasazena do oblasti Kalona a dle vývojářů se ve městě hraje skvěle, navíc se díky možnostem Unreal Enginu 5 a jeho destrukcím bude „krásně rozpadat“. Důležitou zprávou pro fanoušky pak patrně bude ujištění, že E-Day je plně lineární a nepouští se do otevřeného světa, o čemž se dříve spekulovalo. Návrat do minulosti každopádně neznamená, že by vývojáři zavrhli veškeré dění v posledních hrách a patrně na něj v budoucnu opět navážou. Teď však řeší jen E-Day.

Návraty i budoucnost série

Příběh Gears of War: E-Day nás seznámí se začátkem toho všeho a odehrává se dlouhých 14 let před událostmi první hry. Máme tak možnost se nejen setkat s mladým Marcusem Fenixem a Dominicem Santiagem, ale rovněž Marcusovýma očima postupně sledovat veškerou tu hrůzu, do níž se celý svět Sera propadá. Budeme svědky prvního výskytu Sarančat i toho, kterak není lidstvo na tuto hrozbu připraveno a snaží se s ní nějak vypořádat. Vývojáři zde zároveň přepracovali Sarančata tak, aby působila jako živé noční můry a něco naprosto hrůzného a odstrašujícího.

Toto redefinování významu a podoby má vést k tomu, aby nebyla vnímána jen jako řadoví nepřátelé, které je nutné zlikvidovat. Zažít ve hře E-Day navíc pro hráče stejně jako pro ústřední hrdiny znamená setkat se s nimi poprvé a bez jakéhokoli vědomí, s čím vlastně mají tu čest. To ostatně vidíme i v oznamovacím traileru, kde se Marcus snaží s jedním takovým nepřítelem bojovat, zatímco jej obklopuje brutalita okamžiku, beznaděj a rozpadající se civilizace.

Síla bratrství

Marcus ještě není tím ostříleným bojovníkem, kterého známe z dosavadních her, ale už nyní se umí slušně ohánět, jelikož je veteránem sotva skončených Kyvadlových válek. Vývojáři udávají, že Gears of War: E-Day je příběhem mnoha počátků, což nezahrnuje jen hrdinství Marcuse a Doma, ale například i zbraní – Mark 2 Lancer Assault Rifle ještě neexistuje, tudíž je alespoň prozatím nutné si vystačit s retrem v podobě MK 1 Lancer, který můžeme ostatně vidět i v traileru v akci.

Důraz je samozřejmě kladen na vztah mezi Marcusem a Domem, který je o dost jiný než v prvních hrách. Jsou sice bratři, sdílejí svou bolest a mají mezi sebou silné pouto, ale nemají za sebou ještě roky bojů se Sarančaty. Právě zkouška a vývoj tohoto bratrství je vedle sounáležitosti, loajality nebo důvěry jedním z nejdůležitějších témat celé hry, přičemž vývojáři věří, že to bude pro hráče a fanoušky velice zajímavé. Navíc jsou podle nich mnohem zranitelnější a celkově jde o moderní pojetí obou postav.

Vývojáři hodlají zachovat veškeré základní myšlenky série i autenticitu série Gears, ale zároveň nabídnout novou hru se vším všudy díky novým technologiím i postupům. Už samotným trailerem ukázali, že přechod na Unreal Engine 5 zvládli skvěle, jelikož veškeré záběry byly pořízeny přímo v enginu a v reálném čase. Není tedy divu, že vývojáři slibují díky všem vylepšením v podobě nárůstu detailů, stínů a osvětlení, destrukčního systému, gore a celkově animací bezkonkurenční vizuální zážitek.

Na nostalgickou strunu v traileru pak doslova hraje přepracovaná skladba Tears for Fears, jež je hráčům nepochybně známa z ikonického traileru Mad World. Tato nová verze je ovšem podstatně temnější a hrozivější, díky čemuž ideálně zapadá do traileru. Představení nové hry má v tuto chvíli jediný nedostatek, a neznámé datum vydání. V tuto chvíli vývojáři ani nenaznačují, proto jen těžko říct, jak dlouho budeme na Gears of War: E-Day čekat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru