Strategii Dune: Spice Wars od vývojářů ze Shiro Games sledujeme na Vortexu poměrně pečlivě. Těžko skrývat, že jsme fanoušky světa Franka Herberta, není to však jen vášeň pro Dunu jako takovou, ale samozřejmě kvalita hry jako takové, bez ohledu na to, že je teprve v programu předběžného přístupu. Hodnocení od hráčů se pohybuje opravdu vysoko, i my jsme si před časem řadu věcí chválili, a je možná na čase, vydat se na Arrakis znovu. Vývojáři totiž postupně vylepšují jednotlivé mechanismy a samozřejmě přidávají i dříve avizovaný obsah, kam spadá i další hratelná frakce. Konkrétně jde o rod Corrino, o kterém vývojáři mluvili už dříve, lákavý je pak zejména proto, že jde o rod, ze kterého pochází sám padišáh imperátor Shaddam IV.
„Rod Corrino vládne galaxii už deset tisíciletí a Shaddam IV. nechce, aby se na tom cokoliv měnilo. Situace na Arrakis si žádá přímý zásah padišáha imperátora, který využije veškerý svůj důvtip a sílu své administrativy, aby obrátil válku ve svůj prospěch,“ lákají vývojáři v příspěvku na Steamu. Dále popisují, jak se za rod Corrino bude hrát a zřejmě vás nepřekvapí, že mnoho rysů vychází už z čisté logiky a nastavení tamějšího světa. Tak například body hegemonie budete jednoduše získávat placením gildovních poplatků. Můžete také využít svého postavení a vydat edikt, vztahující se na rezoluce vzešlé z rady Landsraadu. Pokud chcete, můžete kompletně změnit jejich efekt a například něco, co má ovlivňovat všechny frakce, nasměrujete jen proti jedné. Ve vesnicích pak máte automaticky jeden slot ke stavbě budov navíc nebo budete muset řešit body autority v závislosti na vzdálenosti od základny pokaždé, když se pokusíte anektovat vesnici.
Také rod Corrino se může spolehnout na čtyři hratelné hrdiny, kteří se zapojí do dalších vrstev diplomacie či tajných operací. Spolehnout se můžete na princeznu Wensicii, která může například stavět některé z produkčních budov dvakrát. Zastoupena je i princezna Irulán, která může uplatit Landsraad penězi, případně investovat do vývoje vesnic jiných frakcí a získat tak výhledově peníze pro svůj rod na poplatcích. Nechybí také kapitán Aramsham, který může nechat verbovat vojáky za 70 procent jejich ceny, ale zase musí počítat s tím, že budou o 30 procent méně efektivní v boji. A nakonec Hasimir Fenring, který může kdekoliv jednat s agenty, případně znesnadňovat práci ostatních agentů u vašeho vlastního dvora.
Co se týče jednotek, rod Corrino spoléhá na pěchotu, střelecké jednotky, plamenometčíky, dělostřelecké drony a v neposlední řadě na obávané Sardaukary. Ti mohou popravovat nepřátele na jednu ránu, pokud mají 20 a méně procent života, a tím ještě navýšit své zdraví. Jinak se ale nezdá, že by museli mít vojáci rodu Corrino nějakou viditelnou převahu a spoléháme na to, že Shiro Games dělají ve smyslu vybalancování vše potřebné. Ostatně, o tom je i zbytek updatu, který se snaží vylepšovat a měnit stávající funkce, jako jsou gildovní poplatky, výzkum, celková ekonomika hry, fungování armád, vesnic, ale třeba i vzhled uživatelského rozhraní. V tomto ohledu se zdá, že hra je v mnoha směrech kompletní, a pokud jste dosud váhali, s přidáním další frakce už dostanete veskrze kompletní zážitek. Mějte ale na paměti některé z výtek, jako je nižší počet jednotek a možná až přílišné opakování všech postupů, které nutně po několika desítkách hodin směřují k pocitu, že hra je sice hezká a v úvodu propracovaná, ale nedokáže zcela saturovat skutečné stratégy.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.