branding
V den oznámení PS5 se v evropské Sony propouštělo

V den oznámení PS5 se v evropské Sony propouštělo

Důvodem je prý snaha centralizovat strukturu. Českého zastoupení Sony se změny nedotkly

10. 10. 2019

Ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát, že po oznámení dalších detailů o PlayStationu 5 zažívá Sony napříč svými herními divizemi vzrušující období plné velkých očekávání, realita je mnohem skličující. Alespoň pro SIEE – tedy evropskou pobočku Sony Interactive Entertainment, ze které byly podle informací Video Game Chronicle propuštěny desítky lidí, kdy se fanoušci dozvěděli datum uvedení nové konzole. „Lidé, kteří jsou se situací obeznámeni, řekli, že vedení amerického PlayStationu dorazilo v úterý do evropské centrály SIEE v Londýně, aby odhalilo plány na restrukturalizaci několika oddělení, včetně marketingu a PR,“ píší redaktoři VGC. Dále pak rozebírají postupnou ztrátu vlivu evropské pobočky, ztížení podmínek pro plánování vlastních marketingových projektů, cílených na specifika konkrétních regionů, a rovněž naznačují, že se v Londýně dozvěděli detaily o PS5 až z článků magazínu Wired.

Regionálně cílený marketing totiž bere do úvahy herní kulturu v jednotlivých zemích, která se může mnohdy velmi lišit od chutí hráčů v Severní Americe.

Podle VGC je hlavním důvodem snaha Sony centralizovat globální strukturu společnosti, resp. herních divizí a je možné, že s příchodem nové generace hraní nastanou změny, které se v konečném důsledku mohou dotknout i hráčů v České republice. Regionálně cílený marketing totiž bere do úvahy herní kulturu v jednotlivých zemích, která se může mnohdy velmi lišit od chutí hráčů v Severní Americe. I z toho důvodu byl například PlayStation Move mnohem více propagován na našem kontinentně, stejně jako závodní hra Driveclub a rozdílů bychom jistě v jednotlivých regionech našli více. Televizní služby, PlayStation Now, způsob informování o konkrétních titulech, ale také jazyková lokalizace, kterou v posledních letech začínáme považovat u first party titulů od Sony za velmi příjemný standard.

Cílem zmiňované transformace je zajistit, abychom i nadále našim zákazníkům přinášeli produkty nejvyšší kvality a PlayStation stále byl tím nejlepším místem k hraní her. Navázání spolupráce s novou PR agenturou v České republice s globálními změnami nemá souvislost.

Na toto konto jsme proto oslovili českou pobočku Sony s dotazem, jak se výše popisované změny dotknou jejího fungování a odpověď by ve vás případné obavy měla zahnat. „Společnost SIEE již několik měsíců prochází globální transformací, která je přirozenou reakcí na měnící se podmínky v oblasti herního průmyslu. Cílem zmiňované transformace je zajistit, abychom i nadále našim zákazníkům přinášeli produkty nejvyšší kvality a PlayStation stále byl tím nejlepším místem k hraní her. Navázání spolupráce s novou PR agenturou v České republice s globálními změnami nemá souvislost. Fungování lokálního zastoupení značky PlayStation se nijak nemění,“ říká marketingový manažer pro východní Evropu Petr Škaloud.

I v souvislosti s vyjádřením Petra Škalouda je důležité upozornit na to, že Sony mluvila o plánech ohledně restrukturalizace regionálních poboček už loni v dubnu a redaktory VGC oslovení zaměstnanci potvrdili, že datum propouštění s datem odhalení detailů o PS5 nesouvisí. Netýká se totiž pouze evropské divize, ale také americké, kterou rovněž museli opustit lidé pracující v kreativních týmech marektingových oddělení. Bez povšimnutí pak samozřejmě nemůže zůstat ani personální zemětřesení na těch nejvyšších postech – prezident japonské Sony Acuši Morita odešel 1. října do důchodu a ve stejný den oznámil svůj odchod i předseda Worldwide Studios Shawn Layden. Kdo jejich místa převezme, není v tuto chvíli známo, odpovědnost za jmenování však náleží Jimu Ryanovi, který se stal CEO Sony Interactive Entertainment teprve v dubnu letošního roku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru