branding
V Brně se otevírá nový coworkingový prostor pro herní vývojáře

V Brně se otevírá coworkingový prostor pro vývojáře

Je součástí inkubátoru Gamebaze, který propojuje začínající i zkušené tvůrce a studia

23. 9. 2023

V Brně v současnosti sídlí 40 herních společností a působí v něm přes 800 herních vývojářů, což z města samo o sobě dělá významné centrum herního průmyslu v České republice, ale i v Evropě. Byla by ovšem škoda zůstat jen u toho, a tak se jedním z dalších kroků na posílení této pozice stalo otevření nového coworkingového prostoru pro herní vývojáře v rámci třetího výročí kreativního hubu KUMST.

Coworkingový prostor už nyní nabízel vývojářům a studiím širokou škálu vzdělávacích akcí, konzultace s experty i prostor pro samotnou práci. Coworking je součástí inkubátoru Gamebaze, který již rok působil v pilotním provozu a za tu dobu nabídl a poskytl služby sedmi studiím a jejich tvůrcům a vývojářům. Mezi nimi je například uskupení Ateliér Duchů a jejich hra Repeat, dále bezbariérové studio Kikiriki Games, jež nedávno vydalo svou další přístupnou hru Brave Brain, nebo skupina Arbitrary Combination pracující na netradiční puzzle defense hře Omnibullet, která by měla vyjít ještě letos. Záměrem je začínající vývojáře a týmy propojit s těmi zkušenými, aby jim mohli předat své profesionální know-how. Vedle toho je však cílem vytvářet komunitu, která si radí a pomáhá, komunitu mladých a začínajících tvůrců nebo naopak těch, kteří již mají v herním průmyslu něco za sebou, ale rozhodli se kupříkladu odejít z velkých studií a založit svá vlastní.“

Inkubátor Gamebaze je společným projektem brněnské komunity herních vývojářů GameDev Area, neziskového spolku Herní Klastr, který pomáhá s orientaci v herním průmyslu a kolem her, a inovační agentury JIC, pod níž spadá samotný KUMST. „Coworking v pilotním režimu rozšiřuje službu Gamebaze pro samostatné vývojáře, kteří pracují solo nebo vzdáleně, a chtějí být bližší součástí místní vývojářské komunity. Vedle inkubátoru, který je zaměřen na podporu celých týmů na cestě za úspěšným rozjezdem vývojářského studia, je tak druhým klíčovým elementem celkové vize budoucího Gamebaze,“ popsal projekt vedoucí inkubátoru Lukáš Veselý. Oslavy KUMSTu připadly na 22. a 23. září, přičemž Gamebaze byl vyhrazen páteční večer, konkrétně pak herní blok od 18 hodin s představením inkubátoru veřejnosti, v rámci něhož byla naplánována i prezentace jednotlivých týmů a jejich projektů včetně speciální prostorové hry Dortál od Ateliéru Duchů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru