Nejnovější Assassin’s Creed je oficiálně venku, ovšem těsně před jeho vydáním se stihla k Shadows připojit ještě jedna kontroverze. Hra se stala i předmětem jednání japonské vlády, když poslanec Hirojuki Kada vyjádřil své obavy z ničení chrámů a svatyň ve hře a neúcty k japonské kultuře. Podle jeho slov by toto nepovolené herní chování a možnost ničit v digitálním světě herní verze skutečných památek mohlo vést k podobnému chování i ve skutečnosti. Premiér Šigeru Išiba na to reagoval v tom smyslu, že něco takového je nepřijatelné, což se rychle začalo šířit herním světem, ovšem s chybějícím kontextem. Ten díky své japonské mutaci upřesnil magazín IGN, který od Ubisoftu obdržel i poznámky k day 1 patchi a společně s tím i potvrzení, že ničení chrámů a svatyň již nebude možné. Ubisoft tak na tuto kritiku zareagoval víceméně v tichosti a rovnou se postaral o řešení.
Wake up, Ubisoft “defender,” and hear our voice! What kind of Assassin’s Creed game destroys an actual religious site? Japanese culture is consumed but receives no respect. Here is a perfect example. pic.twitter.com/UsfWMgy53n
— Shohei Kondo (@shoheikondo) January 31, 2025
Podle IGN si Kada celkově stěžoval na příval turistů a „doprovodný nárůst vandalismu a graffiti“ v Japonsku. Za zmínku nicméně stojí i fakt, že se ve videích se jako terč „znesvěcení“ objevila svatyně v Himedži v prefektuře Hjógo, která spadá do Kadova volebního obvodu. Místním se ukázka tamní ukázka destrukce ve hře příliš nezamlouvala, zástupci se navíc už dříve vyjádřili, že nevěděli o tom, že bude svatyně ve hře jmenována, a dokonce vyobrazena, magazín IGN nicméně už nemá informaci, zda se tato záležitost řeší nějak dál. Nicméně jak už bylo předesláno, v rámci svého vysvětlení využil argumentu podobného tomu, že hry vedou k napodobování a páchání zločinů a násilí, který bohužel stále ještě ve společnosti přetrvává. Kada argumentoval tím, že by zničení svatyně ve hře nebo prolití krve v jejích prostorách mohlo hráče inspirovat k tomu, aby se vypravili do Japonska a nějakou sami poškodili či znesvětili i ve skutečném světě. Šigeru skutečně uvedl, že by něco takového bylo nepřijatelné a že by bylo nutné to řešit, on sám však mluvil v teoretické rovině. Pokud by však obavy přetrvávaly, odteď už by neměla být možnost znesvětit chrám a nechat se tím inspirovat ke skutečnému činu.
V tichosti vydaný day 1 patch obsahuje úpravu destrukce, respektive její zamezení u některých objektů. Z toho důvodu jsou stoly a stojany v chrámech a svatyních nezničitelné, i když lze nadále rozbít některé další přítomné předměty. To se týká například bubnů nebo různých nádob, což Ubisoft vysvětluje tím, že jde o generické předměty umístěné napříč celou hrou. Stoly jsou pak nadále dynamickými předměty, jimiž mohou hráči hýbat, ale už je nezničí. Obyčejní obyvatelé beze zbraně navíc už nekrvácí při útoku, což zamezuje nechtěnému prolévání krve právě v chrámech a svatyních. I když Ubisoft pro IGN uvedl, že se nejedná jen o zásah pro japonský trh, je naprosto zřejmé, kam tím pro jistotu směřuje. Tím ale první opravy a úpravy neskončily, jelikož by už nemělo docházet ke clippování Jasukeho oděvu při jízdě na koni a u Naoe při krčení. Také byla vylepšena navigace koní a jejich otáčení, zasekávání hráčů v pohyblivých objektech nebo úpravy nasvícení při vcházení a vycházení z objektů.
Naši recenzi Assassin’s Creed Shadows naleznete zde, případně ji můžete zhlédnout níže.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
No a potom tu je AC: Shadows, kde sa francúzsky Ubisoft chváli historicky vernou hrou. Ale musia už neviem koľkú vec upravovať, len aby nenaštvali Japoncov. A to je teda fakt smutné, ako si vážia cudzie kultúry a históriu.