branding
Už víme, co za technologii je DirectSR od Microsoftu

Už víme, co za technologii je DirectSR od Microsoftu

Nejde o vlastní upscaler, ale univerzální API pro vývojáře. Díky němu zapojí DLSS či FSR

Zdroj: Microsoft
1. 3. 2024

Už nějakou dobu se šušká o tom, že má Microsoft pracovat na vlastním upscaleru obrazu pro hry, který bude integrovaný přímo do Windows. Když se o nové funkci operačního systému mluvilo poprvé, objevil se název AutoSR a nepotvrzený příslib, že se uživatelé dočkají v updatu 24H2. Jenže když se o možné metodě zvětšování obrazu za pomoci AI psalo před několika dny, systém byl označován jako DirectSR a vzniklo přesvědčení, že může jít potenciálně o dvě odlišné věci. To se nyní potvrzuje, když Microsoft sám představuje druhou zmíněnou záležitost, kterou hodlá prezentovat v březnu na GDC a v krátkém článku vysvětluje, že nejde o technologii, nýbrž o API pro implementaci upscalerů třetích stran do aplikací a her běžících na Windows.

„S potěšením oznamujeme DirectSR, naše nové API navržené ve spolupráci s výrobci grafických karet, které umožňuje bezproblémovou integraci Super Resolution do nové generace her,“ popisuje DirectSR programátor Joshua Tucker na vývojářském blogu Microsoftu. Doplňuje, že DirectSR má zajistit plynulejší a efektivnější spojení kódu hry s jednotlivými upscalery, zejména díky využití společné sady vstupů i výstupů a unifikovanou cestou tak aktivovat různá řešení zvětšování obrazu, jakými jsou Nvidia DLSS, AMD FSR nebo Intel XeSS. API bude zájemcům z řad vývojářů dostupné od dubna v rámci Agility SDK, prozatím ale pouze v preview verzi, aby lidé z Microsoftu mohli případně zapracovat zpětnou vazbu od prvních uživatelů.

Je tudíž příliš brzy na to mluvit o tom, zda jde o skutečný chybějící dílek na cestě k implementaci upscaleru pro konkrétní hry a zda jej budou vývojáři využívat. Vezmeme-li však v potaz někdy poměrně těžkopádné nakládání s vlastním API některých technologií, unifikace a zjednodušení může být cestou. V tomto ohledu například PC Gamer zmiňuje zejména AMD FSR, které například nepřidalo podporu v rámci open source aplikace Nvidia Streamline, která měla sloužit k něčemu podobnému, na co se chystá DirectSR od Microsoftu, zaštítění jinou, z pohledu grafických karet neutrální společností, může být tou správnou motivací, proč se na projektu podílet. Na GDC tak zřejmě uvidíme víc a nezapomínejme, že vlastní řešení upscalu obrazu, v úvodu zmiňované AutoSR, může být stále na stole.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru