branding
Warhammer 40,000: Space Marine 2, Focus Entertainment, Úspěch Space Marine 2 všechno mění, říká Saber

Úspěch Space Marine 2 všechno mění, říká Saber

Podle Tima Willitse může mít studio větší ambice. Přemýšlí nad Space Marine 3

Zdroj: Focus Entertainment
23. 9. 2024
Název: Warhammer 40,000: Space Marine 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 9. 9. 2024

Jen krátce po vydání Warhammer 40,000: Space Marine 2 se vydavatelé ze společnosti Focus Entertianment pochlubili, že si hru zahrály už dva miliony hráčů. Mluvilo se rovněž o historicky největším počtu souběžně připojených hráčů na Steamu pro hry vycházející ze světa Warhammeru i Warhammeru 40,000 a pozitivní náladu samozřejmě rámovaly i recenze spolu s dojmy hráčů. Dva týdny poté pak přináší magazín IGN několik vyjádření kreativního ředitele studia Saber Interactive Tima Willitse, který komentoval úspěch hry a hlavně dopad na fungování studia i jeho budoucnost. Podle Willitse se díky Space Marine 2 doslova vše mění k lepšímu.

V první řadě je nutné připomenout, že vydavatelé ani vývojáři zatím nad rámec potvrzených dvou milionů hráčů nesdíleli žádná další čísla. Můžeme se pouze domnívat, kolik prodaných kopií už má titul na kontě, z druhé strany lze ale bezpečně usuzovat, že Space Marine 2 už vydělává. Jediné, co stran peněz Willits uvedl, bylo porovnání nákladů na vývoj hry s Doomem Eternal, na kterém sám Willits pracoval před odchodem z id Software. Řekl, že rozpočet byl méně než poloviční, což ale ve finále není příliš k užitku, protože id Software náklady Doomu Eternal nikdy oficiálně nezveřejnil. IGN se nicméně domnívá, že Space Marine 2 už je výrazně ziskovým projektem, a právě to se zpětně naplno odráží do nálady v Saberu.

„Během oslavy vydání jsem měl krátký 30sekundový proslov a celému týmu jsem řekl, že se všechno od tohoto bodu mění,“ řekl Willits. Zahrnul do toho celé portfolio Saberu, tedy od malých third party her, kterým Saber pomáhá na svět, až po licencemi řízené tituly, jakým bude například A Quiet Place příští měsíc. Podle Willitse je ale úspěch Space Marine 2 důležitý i z pohledu pracovní morálky a přístupu k práci jako takové. „Když máte velký hit a stanete se populární na internetu, díváte se na sebe úplně jinak. Občas takový úspěch může být trochu nebezpečný, protože začnete být paranoidní kvůli tomu, jestli je všechno v pořádku, ale úspěch obecně vede ke skvělým hrám v budoucnu,“ vysvětlil Willits z pozice člověka, který už má několik hitů za sebou.

A pozitivně z toho nakonec bude těžit i Space Marine 2 a následně i všichni hráči, protože se dal do pohybu zamýšlený plán na rozšiřující obsah a vývojáři přemýšlí i nad příběhovými rozšířeními. Jediné, co nyní Saber podle Willitse potřebuje, je popadnout dech a zase se pustit do práce. Ze zveřejněného plánu vyšlo najevo, že do hry přibydou nové herní módy, nepřátelé, zbraně i lokace, úvahy nad příběhovými bonusy jsou ale teď hodně v rukou game directora Dimitrije Grigorenka. Ten už měl podle Willitse přijít s nějakými návrhy, možné ale je, že se zhmotní až v dalším pokračování. I nad Space Marine 3 už totiž v Saberu přemýšlí, budou ale muset opět vše domluvit s Focusem a hlavně majitelem licence Games Workshop. „Tohle musíme vyřešit, ale moc rád bych na tom dělal, ano. Je tu tolik odlišných frakcí, spoustu dalších kapitol, které jsou rovněž velmi zajímavé,“ uzavřel herní veterán.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru