Ve středu jsme v novinkovém souhrnu zmiňovali úvahu analytika Jeffa Cohena, který si ve finanční zprávě Take-Two všiml očekávaného zvýšení marketingového rozpočtu společnosti ve fiskálním roce 2024. V období mezi začátkem dubna 2023 a koncem března 2024 totiž hodlá Take-Two vynaložit na marketingové účely necelých 90 milionů dolarů, což je o 50 milionů dolarů více nežli by měly být výdaje v předcházejících i následujících dvanácti měsících. Cohen proto dal zmiňovanou částku do souvislosti s pravděpodobným vydáním důležitého titulu a nezamířil přitom nízko. Ačkoliv upozorňoval, že jde pouze o odhad, logicky se v úvahách dotkl pokračování série GTA, na což ovšem zástupci Take-Two obratem zareagovali a tyto domněnky popřeli. Ve vyjádření pro magazín Games Industry uvedli, že rozpočet na marketing v tomto případě odráží závazek třetím stranám a vzhledem k tomu, že je Rockstar interním studiem Take-Two, nelze jej spojovat s portfoliem jejich her. Přesto ale nejde o jedinou oficiální informaci, která na konto pokračování jedné z nejslavnějších videoherních značek v uplynulých dnech zazněla, o tu další se navíc postaral sám CEO společnosti Strauss Zelnick.
Posluchače na konferenci pak ujistil, že společnost na nic nečeká, snaží se vždy dostat do popředí a další velký krok udělá, až přijde ten správný okamžik.
Na konferenci Bernstein Annual Strategic Decisions byl během svého vystoupení Zelnick dotázán, zda se fenomenální úspěch Grand Theft Auto Online nestal důvodem, proč na šestý díl série čekáme už necelých sedm let. Dalo by se to z obchodního hlediska pochopit – skrze GTA Online utržilo Take-Two v posledních čtyřech letech přes miliardu dolarů – Zelnick ale celou situaci vidí trochu jinak. Aby nastínil strategii uvažování T2, použil jako příklad NBA 2K Online, tedy pro Čínu určenou free-to-play variantu oblíbeného basketbalu, který byl po dlouhém období testování uveden ve své první verzi už v roce 2012. „Původně bylo NBA 2K Online založeno na enginu NBA 2K z roku 2010 nebo 2012 a v určitou chvíli si týmy vývojářů i obchodníků uvědomily, že je nezbytné hru od základu aktualizovat,“ vzpomíná trochu nejasně Zelnick. Uvádí ale, že Take-Two postoj zmiňovaných týmu akceptovala a dala svolení k přípravě NBA 2K Online 2 i s vědomím, že pravděpodobně nastane určitý problém s přechodem hráčů ze starší verze hry na novější. „Ve skutečnosti se ale stal z NBA 2K Online 2 obrovský hit, a hádejte co? Počtu hráčů původního NBA 2K Online se to [negativně] nedotklo, dokonce ještě rostl. Takže jsme se rozhodli nechat až do dnešních dní běžet obě verze,“ říká CEO Take-Two.
Snaží se tím popsat, že úspěšné hry ze stejné série mohou stát vedle sebe a dále vysvětluje, že je velmi složité odhadnout, co vlastně zákazníci udělají. Jediné, s čím si je Zelnick za celou společnost Take-Two jistý, zůstává nutnost pravidelné inovace, v opačném případě by totiž mohli zůstat zapomenuti. „Kdykoliv, kdy se podíváte na své podnikání a postavíte se do pozice, že je všechno skvělé a že jste narazili na zlatou žílu, ze které chcete sát a nezabývat se dalším vylepšováním, protože váš produkt všichni milují, jste jen krátkou chvíli od toho, aby vás konkurence zničila,“ říká Zelnick. Posluchače na zmiňované konferenci pak ujistil, že společnost na nic nečeká, snaží se vždy dostat do popředí a další velký krok udělá, až přijde ten správný okamžik. „Ani vzdáleně mě neznepokojuje, že máme řadu live serivce her a tradičních titulů, nebo že uvnitř [studií Take-Two] probíhá nějaká soutěž. Tohle je pro mě definice luxusních problémů,“ uzavírá šéf Take-Two Interactive. Signál pro hráče je tedy jasný – GTA V ani GTA Online podle Zelnicka nepožírají sérii zevnitř a s pokračováním se zcela určitě počítá. Jen se zdá, že je s největší pravděpodobností opravdu ještě několik let vzdálené, jak ostatně naznačoval už dříve i novinář Jason Scherier.