branding
Unreal Engine posouvá hranice tvorby digitálních postav

Unreal Engine posouvá hranice tvorby digitálních postav

V MetaHuman vytvoříte fotorealistický model díky cloudu a snadnému editoru během minut

Zdroj: Epic Games
11. 2. 2021

Už před třemi lety na GDC se zástupci Epic Games pochlubili novými možnostmi Unreal Enginu a naznačili, že při jejich využití mohou všichni vývojáři počítat se snadno dostupnou fotorealistickou grafikou klidně už v průběhu roku 2018. Tim Sweeney tehdy prezentoval, jak může vypadat obličejová animace přenášená v reálném čase na fotorealistický model, k čemuž posloužily výrazy herce Andyho Serkise. Představoval rovněž technologické demo Siren, které vzniklo za přispění Unreal Enginu a společností Cubic Motion, 3Lateral, Vicom nebo Tencent, přičemž výsledkem byla realistická scéna nikoliv pouze s detailem obličeje, ale celou virtuální postavou. A právě na tomto místě Sweeney zmínil, že technologie musí být dostupné všem – od těch největších, až po ty nejmenší – a tahle iniciativa se už letos zhmotní v nástroji pojmenovaném MetaHuman.

Jak sami vývojáři na stránce věnované přelomové technologii uvádí, tvorba digitálních lidí vyžaduje spoustu času, úsilí a schopností, které ne všichni mají, případně si nemohou kvůli omezeným prostředkům najmout někoho, kdo by těmito vlastnostmi disponoval. Ještě horší pak je situace, kdy fotorealistických postav potřebujete víc – ať už pro hry nebo pro film – a právě proto se v Epic Games zamýšleli nad editorem, pomocí kterého by si každý sestavil model z předem připravených částí a dále individuálně upravil tak, aby byl pro daný projekt unikátní a bylo ho možné použít. Důraz byl kladen na snadnou obsluhu, široké spektrum možností i nároky na hardware a nutno přiznat, že výsledek – alespoň tak, jak jej autoři prezentují – působí doslova ohromujícím dojmem.

K dispozici má být přes 30 stylů účesů, základní oblečení nebo 18 proporcí těl a následně vám celá postava, tedy nejen obličej, dorazí narigovaná, takže s ní mohou dále pracovat animátoři a během chvíle vdechnout hře, filmu či animaci život.

Popisovaný editor se až nápadně podobá nástrojům, pomocí kterých si hráči vytváří své postavy ve videohrách. Pomocí táhel, zaškrtávacích boxů a připravených šablon si doslova naklikáte požadovanou postavu, a protože se bavíme o profesionálním softwaru, jednoduše si ji vyexportujete pro použití ve vašem projektu. K dispozici má být přes 30 stylů účesů, základní oblečení nebo 18 proporcí těl a následně vám celá postava, tedy nejen obličej, dorazí narigovaná, takže s ní mohou dále pracovat animátoři a během chvíle vdechnout hře, filmu či animaci život. Epic navíc uvádí, že samotný editor nebude zpracovávat nic na vaší straně a veškerý výpočet chování modelu bude obstarávat cloud, z druhé strany to ale neznamená, že byste na další práci s modelem výkon nepotřebovali. Použít jej nicméně můžete pro motion capture, díky univerzálnosti základních dat měnit modely za modely a počítat lze i s několika úrovněmi detailů (LODy) pro finální optimalizaci.

Podle očekávání je pak MetaHuman zcela kompatibilní s dalšími úpravami v Maye a editor je možné logicky provázat i s dalšími nástroji Epic Games. Nejčastěji zmiňovaný je Live Linke Face pro iOS, který jen pomocí snímání vašeho obličeje převádí animaci na model, v tomto případě vytvořený v MetaHuman. Dále pak Epic Games spolupracuje na podpoře s ARKitem, DI4D, Digital Domain, Dynamixyz, Faceware, JALI, Speech Graphics nebo Cubic Motion a nabízí tak poměrně široké možnosti, jak model použít a zapracovat do projektu. Už v tuto chvíli přitom mohou zájemci stahovat po přihlášení první dva testovací modely a těšit se na uvedení editoru, ke kterému by mělo dojít už v průběhu letošního roku. Jistě, hezčí a dostupnější grafika není zárukou lepších her, šanci vyniknout tak ale dostávají i další lidé a je velmi příjemné sledovat, jak se postupně bourají hranice, které se ještě před několika lety zdály nepřekonatelné.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru