Magazín Insider Gaming už několikrát v uplynulých týdnech informoval o vylepšené verzi konzole PlayStation 5, se kteoru podle svých informací počítá už na konec letošního roku. V polovině března navíc přinesl údajné hardwarové specifikace, podle kterých by mohla konzole přinést až trojnásobný výkon, počítáme-li pouze teraflopy, což v hráčích mohlo vyvolat pocit, že se konečně přiblížil standard v podobě hraní s 60 fps v rozlišení 4K. A skutečně, po několika dnech se zmíněný magazín ozývá znovu, tentokrát s požadavky na výkon jednotlivých her, aby mohly využít budoucí oficiální označení „PS5 Pro Enhanced“, tedy vylepšeno pro PlayStation 5 Pro.
EXCLUSIVE – PS5 Pro Enhanced Requirements Detailedhttps://t.co/wNtx3dWImZ
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) March 29, 2024
Insider Tom Henderson na úvod svého článku vysvětluje, že momentálně je popisované razítko prezentováno jako „Trinity Enhanced“, což má odkazovat na kódové označení PS5 Pro, to však není v tuto chvíli podstatné. Důležité jsou ony požadavky, které zní velmi přímočaře. Hra bude muset zvládnout rozlišení 4K, alespoň za použití interního upscaleru PSSR, musí rovněž v tomto rozlišení běžet v konstantních 60 fps a přidat nebo vylepšit dosavadní efekty ray tracingu. Pokud na tohle všechno bude výkon PS5 Pro v případě konkrétní hry stačit, bude možné ji nadále promovat jako tu, která maximálně těží z možností nové konzole, s čímž se nepochybně počítá jak s jedním z nástrojů budoucí marketingové kampaně na hry i samotnou konzoli.
Podle Toma Henderson by takový nárůst výkonu ve hrách mohl být možný díky rychlejší operační paměti a lepšímu GPU, které má mít k dispozici více výpočetních prostředků a má být rovněž rychlejší než GPU v základní verzi konzole. Pak nicméně Henderson přidává ještě další možná kritéria pro následné označení PS5 Pro Enhanced u her, které vyšly dříve. Jsou jimi například zvýšené cílové rozlišení v porovnání s tím, jak běží na současné verzi konzole, zvýšení frameratu nebo nové zapojení efektů ray tracingu. Je nicméně nutné chápat, že udělování tohoto razítka bude v zájmu Sony, stejně jako v zájmu vývojářů, a je tudíž velmi pravděpodobné, že se obě strany budou snažit, aby takových her bylo k dispozici co nejvíce.