Letošní konference Microsoftu na E3 přinesla oznámení hry Redfall – nové kooperativní akce od vývojářů ze studia Arkane, konkrétně pobočky v Austinu. Po Deathloopu od týmu z Lyonu má jít o další velký projekt, který má vyjít příští léto exkluzivně na PC a Xbox Series. Jak jsme mohli sledovat v červnovém traileru, tématem je svérázné vybíjení upírů za použití roztodivných zbraní i speciálních schopností, skutečný obrázek o hře jsme si ale dosud udělat nemohli, protože první video bylo složené výhradně z filmově laděných cutscén. Situace se však nečekaně mění s únikem mnoha screenshotů z rozpracované verze hry a prvních detailů. Materiály se objevily na Redditu, údajně pochází z neveřejného playtestu a bez ohledu na to, že byl původní zdroj obratem smazán, únik už nebylo možné zastavit.
Co se týče základního popisu, na hráče bude s největší pravděpodobností čekat velký otevřený svět a hlavní dějová linie s mnoha vedlejšími větvemi. Podle úniku působí Redfall jako mix Borderlands a Breath of the Wild – z první hry si bere bláznivou akci, ze druhé pak velké množství vedlejších příběhových oblouků, misí, ale také plynulého přecházení celým dostupným herním světem, údajně o velikosti Falloutu 76. Jak už zaznělo dříve, Redfall sice bude klást důraz na kooperaci, i podle nového úniku je ale možné hru pohodlně hrát také o samotě. Na výběr má být 6 hratelných postav s odlišnými schopnostmi, což je v souladu s trailerem z letošní E3. Jak je v úniku dále popisováno, jedna z postav má možnost využít ptáka coby dron – pravděpodobně již dříve viděného krkavce, další se umí na omezenou dobu zneviditelnit a jiná využívá teleport na krátkou vzdálenost, ne nepodobný schopnosti Blink z Dishonored.
Když už je řeč o jedné z nejúspěšnějších her studia Arkane, také Redfall má dát hráči na výběr, jestli se rozhodne postupovat potichu, nebo se do všeho vrhne po hlavě s nabitou zbraní. Týkat by se to mohlo i soubojů s bossy, kteří se nemají rekrutovat jen z řad upírů. Bojovat se bude údajně i proti obyčejným lidem, což nepochybně souvisí s příběhem, o kterém únik nehovoří. Potvrzuje nicméně, že pokud se hráči rozhodnou hrát Redfall bez živých spoluhráčů, tým nebude doplněn postavami ovládanými umělou inteligencí. Jestli je to výhoda, nebo naopak neodstatek, je pochopitelně nemožné odhadnout ve chvíli, kdy jsme si sami nemohli hru vyzkoušet, vše ale bude záviset na designu a zábavě skryté v obou možných přístupech ke hře. Poslední informací, které se únik dotýká, jsou zbraně – ze screenshotů je patrné, že v tomto ohledu bude mít Redfall blízko k lootovacím hrám, takže bude velmi záležet na vzácnosti a jednotlivých statistikách.
Co se týče reakce Microsoftu či vývojářů, únik zatím nekomentovali a nepředpokládáme, že se tak stane. Možné ovšem je, že právě díky/kvůli zveřejněným screenshotům popoženou vlastní bližší odhalení hry, aby zmírnili vlnu zklamání, která se začala rozlévat v komentářích na sociálních sítích. Hráči jsou nemilosrdní a ani přihlédnutí k faktu, že jde o rozpracovanou hru v bůhvíjaké fázi už prorokují Redfallu kardinální neúspěch. Za nás je takové hodnocení velmi předčasné a stejně jako ve všech případech – počkejme, až bude hra k dispozici a skutečně bude co hodnotit.