branding
Avowed, Microsoft, Unikly informace o RPG Avowed od Obsidianu

Unikly informace o RPG Avowed od Obsidianu

Hra má působit jako mix The Elder Scrolls a The Outer Worlds. Provázání s Pillars je velké

Zdroj: Microsoft
13. 10. 2021
Název: Avowed Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 18. 2. 2025

O chystaném RPG Avowed od vývojářů ze studia Obsidian ví hráči přes rok – titul byl oznámen na Xbox Showcase loni v červenci prostřednictvím CGI traileru a slíbil velkou first person fantasy hru zasazenou do světa Pillars of Eternity. Už přes rok jsme ale o Avowed neslyšeli žádné novinky a nic se na tom v rovině oficiálních zpráv nemění ani v tuto chvíli. Přesto se k hráčům prostřednictvím věrohodného magazínu Windows Central a jmenovitě novináře Jeze Cordena dostávají nové zajímavé informace, potvrzující nemalé ambice kalifornského studia. Pokud můžeme věřit zdrojům Windows Central, hra má být svého druhu evolucí konceptu, na němž stálo úspěšné RPG The Outer Worlds od stejných vývojářů a těšit se prý můžeme na propracovaný souboj, magii i propracované elementy role play žánru.

„Zdroje obeznámené s interními plány se nám v posledních měsících ozvaly a nabídly nám podrobnosti o hře Avowed, která prochází předprodukcí a blíží s k hratelné alfa verzi,“ uvádí Jez Corden ve článku, v jehož úvodu odkazuje na další podrobnosti o celé řadě titulů od Xbox Game Studios, které magazín Windows Central přinesl v nedávné minulosti. Corden nyní tvrdí, že studio Obsidian je blízko k tomu, aby měla k dispozici funkční ranou verzi hry s mnoha mechanismy a základními pilíři hratelnosti, které už měly být do hry plně implementovány. Usuzuje tak na základě záběrů, ke kterým se měl osobně dostat, byť je z pochopitelných důvodů nesmí veřejně sdílet. Neodmítá rovněž, že ony úryvky z Avowed jsou starší, než se může zdát a že je hra aktuálně ve vývoji mnohem dál. Ostatně, odpovídaly by tomu i oficiální informace z loňského července, kdy vývojáři sami mluvili o tom, že už v té době měli na hře odpracovány dva roky.

Windows Central zmiňuje zejména souboj, který se podle popisu tváří jako něco, co bychom nalezli v sérii The Elder Scrolls.

Jak už bylo řečeno výše, podle Cordena vychází Avowed z konceptu The Outer Worlds, doplněném o ještě propracovanější souboje z pohledu první osoby, příběhové systémy a ještě bohatší RPG možnosti. Hra by měla rovněž v porovnán s The Outer Worlds nabídnout plastičtější tvorbu postavy a mnohem více přístupů k hraní jako takovému. Windows Central zmiňuje zejména souboj, který se podle popisu tváří jako něco, co bychom nalezli v sérii The Elder Scrolls, zejména pak jeho dosud posledním díle. Hrdina bude moci v boji plně využívat obě své ruce a podle libosti volit vhodné zbraně, jejich kombinace a štíty. Počítá se rovněž s postavami, které budou chtít využít luk a dojít by měl logicky také na mágy, sesílající známá kouzla z Pillars of Eternity.

Spojnic mezi Avowed a Pillars ale bude mnohem víc, takže zasazení první zmiňované hry do světa té druhé nemá být jen prázdné lákadlo. Jez Corden mluví o stejných rasách, částech světa, jeho zákonitostech a dalších detailech, kterých si fanoušci Pillars nepochybně všimnou. Pro všechny ostatní by to pak mohla být vstupenka do úžasného světa původního CRPG a možnost, jak si rozšířit povědomí o světě i kultu, který kolem sebe hra dokázala v relativně krátké době vytvořit. Corden rovněž dále operuje s úvahou, že zatímco The Outer Worlds mělo být variací na Fallout, Avowed se nebude tajit inspirací zmiňovanou sérii The Elder Scrolls, výsledek ale má být přinejmenším vizuálně mnohem pestřejší nežli Skyrim nebo Oblivion.

Svou roli by v tom měla sehrát i možnost plavání, které má Avowed nabídnout a spolu s ním pravděpodobně i průnik do světa pod vodní hladinou. A také zničitelné prostředí, které vychází z moderních technologických možností a podle Windows Central se týká zejména ohně a postupujících plamenů. Kouzelníci tak budou moci například nechat shořet dřevěné zátarasy nebo se pomocí jednoduchého fireballu dostat za zamčené dveře. Počítá se také s realistickým šířením ohně a zanecháváním vypálených míst tam, kde už všechno hořlavé oheň strávil. Jestli vám ale ohnivý útok otevře cestu do nedozírné a loadingy neprotkané krajiny, si není v tuto chvíli Corden jistý. O zpracování světa zatím oficiálně vývojáři neřekli nic a nebylo by úplně překvapivé, kdyby nakonec zcela otevřený nebyl. Jak uvádí citovaný novinář, právě možnost diktovat tempo a mít hráče v rámci příběhu přesně tam, kde ho chtějí scenáristé mít, je obrovskou silou Obsidianu a výsledek by mohl být velmi zajímavý.

Na další detaily už nicméně musíme počkat na samotné vývojáře, případně zástupce Xboxu, kteří by mohli podle Cordena ukázat něco nového na příští E3. Určitá naděje ale prý žije i v souvislosti s prosincovým předáváním cen The Game Awards, kde by se měl ukázat druhý díl Hellblade a možná právě také novinka od Obsidianu.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru