Vývojáři z Bethesdy sice odprezentovali v průběhu letošní E3 první video z očekávané hry Starfield, ale v uplynulých třech měsících přinesli jen minimum nových informací, na základě kterých bychom si mohli začít skládat obrázek o hře trochu jasněji. Vracíme se proto do období vývojáři neposvěcených úniků, k nimž docházelo zkraje letošního roku. Nyní se k nim přidávají rendery skafandru a obleku, který má podle insidera z NeoGafu s přiléhavou přezdívkou Starfield používat pirátská frakce. Obrázky se na zmiňovaném diskuzním portále probíraly už v závěru minulého týdne a vyvolaly poměrně zajímavou debatu nejen o podobě skafandru, ale také o míře zahrnutých detailů či volitelném jetpacku. V první řadě je nutné připomenout, že se Starfield v inspiraci vlastní stylizace obrací spíše na sci-fi z 50.-60. let minulého století, takže může působit trochu jinak, než záplava jiných retrofuturistických sci-fi, ovlivněných například Hvězdnými válkami či Vetřelcem. Od toho se odráží podoba uniklých obleků a design jejich součástí, což by mohla být jedna z velkých výhod Starfieldu oproti možná již trochu okoukané konkurenci.
Co se týče informací, odkud a jak obrázky unikly, insider Starfield je soukromě poskytl moderátorům příslušného vlákna na NeoGafu. Skutečnost, že obrázky na portále zůstaly, mají prokazovat věrohodnost tohoto úniku, k níž lze přičíst i předchozí informace od zmiňovaného uživatele, zahrnující detaily o oznámení hry a předchozí uniklé obrázky. K těm aktuálním ale neposkytuje žádné bližší detaily a jen několikrát se nechává zapojit do diskuze s ostatními. Předně Starfield určuje, že jde o materiály přibližně 6 týdnů staré – tedy alespoň s odvoláním na to, že byly na neznámé místo nahrány v průběhu posledního QuakeConu. Pak se ale insider vmísil do debaty nad kvalitou výše uvedených modelů, která podle některých nesnese srovnání s tím, co vývojáři z Bethesdy ze hry skutečně ukázali. Na to konto se Starfield pouští do vysvětlování, že obavy stran vizuálního zpracování této hry – a potažmo i The Elder Scrolls VI – jsou zbytečné, protože vývojáři podle insidera několik let pracují na nové generaci Creation Enginu, který má od minulé generace poskočit výrazným způsobem kupředu.
„Nemáte ani ponětí, co s tímto enginem dělají. Bohužel jsem (zatím) neviděl žádný materiál přímo ze hry, ale podle toho, co vím o Creation Enginu 2, to bude oproti staré verzi velký pokrok. Jako, opravdu hodně velký,“ ubezpečuje Starfield. Podle jeho informací na vývoji enginu pracuje přes 20 programátorů a s výměnou systémů a jednotlivých částí kódu prý začali už v roce 2016 po dokončení všech DLC pro Fallout 4. „Většinu vylepšování enginu měli hotovou na konci roku 2020, ale nedá se mluvit o dokončení, protože se chystají engine nadále posouvat kupředu kvůli TES VI,“ dodává Starfield. Usilovná snaha Bethesdy vymanit se nepříjemných vtípků, kterak všechny hry od tohoto studia vypadají stejně, tak má podle insidera probíhat už minimálně 4 roky s tím, že na Creation Enginu nepracovali jen lidé z Bethesdy. „Jsem si jistý, že se to odrazí v záběrech, které v budoucnu uvidíme,“ dodává Starfield a vlévá hráčům optimismus do žil.
Jediné, co jsme na konto enginu slyšeli oficiálně, je jeho změna v porovnání s předchozí produkcí Bethesdy. I sami vývojáři potvrdili, že strávili na vývoji druhé generace zmiňovaného systému několik let a hodlají jej používat v nadcházející budoucnosti pro své připravované tituly. Jako nepravdivé se tak projevily spekulace z roku 2018, které mluvily o použití stejného enginu jako u Falloutu 76, budeme-li vnímat generační označení a věřit, že pokrok z Creation Enginu 2 dělá úplně nové nástroje s rozšířenými možnostmi.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.